1. זנחו כל פחד

"אחד הדברים שהכי מלחיצים תלמידים לפני ובזמן הטסט הוא הפחד להיכשל", אומר יוסי קורוב, מורה לנהיגה באזור כפר סבא. "חשוב לי להדגיש לתלמידים שזה הפיך לגמרי, תמיד אפשר לעשות שוב ולתקן. לא יקרה כלום גם אם תיכשלו, זה לא שימנעו מכם לגשת שוב. כשהתלמידים מבינים את זה הלחץ שלהם יורד והביצועים שלהם טובים יותר".

מלי לוי, מורה לנהיגה באזור השרון, מוסיפה: "צריך לגשת לטסט וגם ללימודי הנהיגה באופן כללי עם סבלנות ואנרגיה טובה. זו הזדמנות ללמוד נהיגה לכל החיים. חוסר סבלנות לא יעזור לקידום התהליך, רק ריכוז ועבודה מאומצת".

2. עשיתם טעות במהלך טסט? אל תוותרו

"גם אם אתם בטוחים שנכשלתם בטסט, המשיכו לעשות את הכי טוב שלכם ולהתנהג כאילו אתם עוברים. אולי הטסטר יתרשם לטובה, יחליק את הטעות הקטנה ויעביר אתכם?" אומר יהודה עקל, מורה לנהיגה מאזור רמת גן.

אבל איך נרגעים אחרי שעשיתם טעות בטסט? "דמיינו שהבוחן שלכם הוא בסך הכול מכשיר GPS שעוזר לכם לנווט", אומר איציק רותם, מורה לנהיגה מאזור הוד השרון.

3. שימו לב למעבר בין נתיבים

"כשאתם עוברים נתיב, ודאו שהנתיב אליו אתם אמורים להיכנס פנוי ושאתם יכולים להשתלב בו בלי להפריע לתנועה או לסכן את עצמכם ואחרים", אומר רמי פרקש, מורה לנהיגה מהרצליה. "כשאתם סוטים אל הנתיב האחר סובבו את ההגה בעדינות ולא בחדות, תוך הסתכלות במראות הצד, במראה הפנימית ובחלון".

4. הסתכלו לצדדים בסדר הנכון

"כשאתם נכנסים לצומת הסתכלו קודם שמאלה ולאחר מכן ימינה לפני שאתם עוברים", אומר מישל לוי, מורה לנהיגה מאזור פתח תקווה.

5. תנו ספייס

"הקפידו לשמור על רווח מכובד מהמכוניות שלפניכם, מאחוריכם ובצדדים", מדגיש מישל.

6. תכננו מראש את המהלכים העתידיים שלכם

"אל תשאירו ביצוע פעולות טכניות כמו החלפת הילוכים או האטה לרגע האחרון, בעיקר בסיטואציות כמו פנייה או עקיפה", מייעץ אברהם לוי, מורה לנהיגה מאזור אריאל, ועמוס ליפשיץ מוסיף: "בכלל, אל תגיעו למצבים מסוכנים: החליפו הילוכים בזמן, אל תיצמדו למכוניות ונהגו במהירות המתאימה לתנאי הדרך".

7. אל תהיו איטיים מדי

מצד שני, הטסטרים גם לא אוהבים נהגים זהירים מדי שנוסעים לאט ומחבלים בתנועה: "שמרו על איזון נכון בין בטיחות לזרימה בתנועה – מקסימום זרימה במקסימום בטיחות", אומר גדי טריכטר, מורה לנהיגה מאזור חולון.

8. שימו לב לשדה הראייה

כמו שאומר מישל ביטון, מורה לנהיגה מאשדוד: "אם תחילת מעבר החצייה מוסתרת על ידי שיח, רכב או כל גורם אחר, האטו כמה שצריך כדי לא להיות מופתעים".

9. אל תילחצו אם צופרים לכם

מיקי לוי, מורה לנהיגה מהוד השרון, אומר: "צופים לכם מאחורה? אל תילחצו, הם לא יכולים לעשות לכם כלום. תראו לטסטר שאתם נהגים רגועים ומקצועיים שלא מתרגשים מקצת לחץ על הכביש".

10. דפקו לכם ברקס? זה לא בהכרח אומר שנכשלתם

יצחק טייב, סמנכ"ל רשת בתי הספר לנהיגה "טוב", מספר: "בלימה היא בדרך כלל סימן לכישלון, אבל היו דברים מעולם, וכבר ראיתי תלמידים שהטסטר בלם אותם ובכל זאת העביר. ובכלל, אל תתרגשו מכל הערה של הטסטר, זה שהוא זורק לכם משהו לא בהכרח אומר שנכשלתם. אולי טעיתם, אבל לא כל טעות היא קריטית ברמה כזאת, ואולי היא גם מתגמדת בהשוואה לרמת הנהיגה הגבוהה שלכם".

 11. למדו מטעויות

"אם העירו לכם ולא ברור לכם בדיוק מה עשיתם לא נכון, אתם חייבים לשאול כדי להבין ולתקן את עצמכם בפעם הבאה", אומרת מלי לוי.

12. אל תפחדו לדבר עם הטסטר אם אתם חושבים שהוא טועה

לוי מוסיפה: "אם אתם בטסט ולא בטוחים אם ההערה של הטסטר מוצדקת, אל תתביישו לשאול אותו על זה – זה יכול לעשות את ההבדל בין נכשל לעובר. למשל, אם המתנתם מעט זמן בתמרור נתינת זכות קדימה והבוחן פירש את זה כחוסר שימת לב לשלט, אתם יכולים להסביר לו בנימוס ששמתם לב אבל הבחנתם שאפשר ובטוח לעבור".

13. אל תאבדו סבלנות

גם אם השיעור קצר, ואתם עוד צריכים להחזיר את התלמיד הקודם הביתה ולהגיע בזמן לתלמיד הבא, עשו לעצמכם טובה ואל תמהרו: "היו סבלניים, סובלניים ולא לוחמניים", אומר עמוס ליפשיץ, מורה לנהיגה מראשון לציון. "תנו למכוניות לצאת מחניה, המתינו להולכי הרגל במעבר חציה, ואפשרו למכוניות שמאותתות לעבור. באופן כללי, כשאפשר – תוותרו".

14. תמיד, אבל תמיד, עצרו במעבר חציה

ליפשיץ מוסיף: "על פי תקנה חדשה שנכנסה לתוקף במרץ 2015, נהג מחויב לעצור להולך רגל במעבר חצייה, גם אם כף רגלו עוד לא נגעה בשפת המדרכה. הבחנתם בו? הוא מתכוון לעבור? עצרו ותנו לו".

15. עבדו על הנקודות החלשות שלכם

אל תזניחו את החניה בניצב רק כי "לא סביר שהיא תהיה בטסט"; הגיעו לטסט כשאתם מוכנים באמת, וגם מרגישים ככה. מישל לוי ממליץ לשים דגש מיוחד על תרגול נהיגה בדרך צרה, יציאה בפרסה מדרך ללא מוצא וחניות – שמאלית, ימנית ובניצב.