1. תאמרו דברים בהחלטיות 
    טראמפ במהלך נאום במישיגן (צילום: רויטרס)
    כשאתם אומרים דברים באופן נחרץ והחלטי, אתם משדרים ביטחון | צילום: רויטרס

    הססנות היא תכונה שמעידה על חוסר ביטחון. כשאתם אומרים דברים באופן נחרץ והחלטי, אתם משדרים ביטחון בדברים שלכם ויש סיכוי הרבה יותר גדול שאנשים יקשיבו למה שאתם אומרים, מציעים או מבקשים. כשאתם מחליטים להביע דעה, עשו זאת באופן הכי כן וברור שאפשר. הפגנת ביטחון תמיד מוערכת על ידי הסביבה, בכל סיטואציה חברתית או משפחתית.

  2. תצמדו לאנשים שמרימים לכם 
    סקייטרית גולשת על סקייטבורד (צילום: kateafter | Shutterstock.com )
    עשו את מה שאתם אוהבים וטובים בו | צילום: kateafter | Shutterstock.com

    כאן אנחנו כותבים את הדברים עם מעט הסתייגות. אנחנו בעד להיצמד לאנשים שמפרגנים, אבל כאלה שאתם יודעים שהפירגון שלהם בא ממקום אמיתי, ומנגד, כשיש להם ביקורת הם אינם מפחדים להגיד אותה. אנשים כאלה הם אנשים ששמים לכם מראה נכונה וטובה מול הפרצוף, והם אלו שאתם צריכים בחייכם.

  3. תתמקדו במה שאתם טובים בו
    חברים יושבים צוחקים ושותים בירה (צילום: MintImages, Shutterstock)
    אנחנו בעד להיצמד לאנשים שמפרגנים, אבל באמת | צילום: MintImages, Shutterstock

    לכל אחד מאיתנו יש משהו שהוא אוהב לעשות וגם טוב בו. התמקדו בדבר הזה שאתם טובים בו, טפחו אותו, שדרגו את עצמכם דרך ההצלחה שלכם בתחומו, ופעלו על מנת להפוך אותו לתחום העיסוק העיקרי שלכם. כשתעשו את זה, תוכלו לבנות עמוד תמיכה איתן להחזיק בו גם כשהרוחות סוערות.

  4. דעו לקבל מחמאות 

    יש אנשים שפשוט לא יודעים לקבל מחמאות. מתוך עשרות דברים טובים שנאמרים להם, הם בוחרים להתמקד דווקא באחד או שניים הרעים, וזה בדיוק המתכון להורדת הביטחון. הקשיבו והאמינו לדברים הטובים שאתם שומעים כי הם מגיעים לכם, והאמינו שאתם ראויים להם.

  5. דעו לקבל ביקורת
    אלה מקבלת מחמאה לא צפויה (צילום: מתוך יום האם 2, שידורי קשת)
    אל תהיו מופתעים שמחמיאים לכם. אמינו בזה | צילום: מתוך יום האם 2, שידורי קשת

    בדיוק כפי שהצענו לכם לדעת לקבל מחמאות, אנחנו חושבים שלא פחות חשוב לדעת לקבל ביקורת ולהשתמש בה בחוכמה על מנת לצמוח ממנה ולא לגרום לה להוריד לכם את הביטחון. איך עושים את זה? לוקחים אותה בפרופורציות הנכונות. מקשיבים, לוקחים את הדברים שנראה לכם שיש בהם צדק, ומתקדמים הלאה. לא שוקעים, לומדים.

  6. פעלו לשנות את מה שאתם לא אוהבים בעצמכם
    רצה (צילום: kateafter | Shutterstock.com )
    שימו נעלי ריצה, וצאו! | צילום: kateafter | Shutterstock.com

    כל אחד מאתנו "סוחב" דברים שהוא פחות אוהב בעצמו. הדברים הללו פוגעים בביטחון שלנו באופן כמעט אוטומטי והדרך לשפר את הביטחון העצמי הוא לפעול באופן מחשבתי ופיזי על מנת לשנות אותם. ברגע שתעבדו על שינוי הדברים ולא תסתפקו רק בלהתלונן עליהם, תשפרו פלאים את הביטחון העצמי שלכם.

  7. עשו ספורט 
    ביבי נתניהו (צילום: Lior Mizrahi/Getty Images)
    אל תתנו לביקורות למנוע מכם לעשות. | צילום: Lior Mizrahi/Getty Images

    לא מעט מחקרים מצדדים בקריאה הזאת שלנו, ומוכיחים שספורט תורם רבות לביטחון העצמי. כשאתם עושים ספורט אתם גורמים לעצמכם להרגיש טוב יותר. ההשפעה היא גם על המראה החיצוני, וגם על המצב הנפשי. אתם מרווחים כאן מכל הכיוונים. אז יאללה, למה אתם מחכים? שימו נעלי ריצה, וצאו לפארק הקרוב למקום מגוריכם.

  8. תעשו מבלי לחשוב על התגובות 
    ביטחון עצמי, שפת גוף (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
    ביטחון עצמי, שפת גוף | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

    מה שתוקע אותנו לא מעט בחיים הוא המחשבה על "מה יגידו". אנחנו נמנעים מלהגשים ולנצל את הפוטנציאל שבנו (שהוא זה שבונה חלק מהביטחון העצמי שלנו) רק מהפחד מהביקורת שתופנה כלפינו. עצה שלנו, פשוט אל תחשבו על זה. תעשו. מקסימום תכשלו. לא קרה כלום. ואם יהיו בסוף צקצקנים, אז שיצקצקו להם בכיף.

  9. תפרגנו לעצמכם
    ביטחון עצמי (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
    הסתכלו על עצמכם ואמרו "מגיע לי" | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

    לפני שאתם מחפשים מחמאות ופירגונים שיגיעו מאחרים, תעשו טובה לעצמכם וקודם כל פרגנו לעצמכם. תמתנו את הביקורת העצמית שלכם (במקרה שהיא תוספת את כל המקום) ופנו מקום לפרגון. הסתכלו על עצמכם ואמרו "מגיע לי", "אני מעולה".