הוא שובר שיאים מהר יותר משהשחקנים בו מספיקים לבנות בית בסיסי, זוכה לשבחים מהמבקרים, מהסטרימרים ומהשחקנים, עושה את כל זה בחינם ובשבוע שעבר חגג שנה לקיומו עם שלל משימות כיפיות. כבר ניחשתם על מי אנחנו מדברים? הנה סיפורו המדהים של משחק הפורטנייט שכבש את העולם בשנה האחרונה.

ובכן, הכל החל במשרדי חברת המשחקים EPIC. לאחר שמפתחי החברה עבדו במשך שנים רבות על Gears of War, סדרת משחקי פעולה מצוינת לאקס-בוקס ולמחשב האישי, הם החליטו שהגיע הזמן לשינוי. ב- EPICהגיעו למסקנה שעם כל הכבוד למשחקי היריות המאצ'ואיסטיים המנופחים שעשו עד כה, הגיע הזמן למשהו קליל יותר, צבעוני יותר וכיפי הרבה יותר. מתוך ההחלטה הזו - נולד פורטנייט, אבל כמובן שכמו כל אימפריה גדולה - הוא לא נולד ביום אחד והסיפור שלו היה ארוך ומורכב.

למעשה, פורטנייט התחיל את חייו כמעט כבדיחה - הוא נוצר לראשונה בשנת 2011 במסגרת גיים ג'אם בתוך חברת EPIC. גיים ג'אם הוא מפגש מפתחי משחקים שהוא חצי-מסיבה וחצי-סשן פיתוח משחקים. בדרך כלל הג'אם נמשך זמן קבוע מראש, למשל 24 שעות, ומתודלק בכמות עצומה של פיצה, שתייה וחטיפים. המטרה היא לפתח משחק בתוך הזמן שנקבע לג'אם - הוא לא חייב להיות גמור ומלוטש, ומשחקים שיוצאים מג'אם הם לרוב בעיקר הצגת-תכלית, דוגמה לקונספט של משחק שאפשר לפתח הלאה עם תקציב, זמן עבודה והשקעה רבה (גם בישראל ישנם גיים ג'אמז, שמאורגנים על-ידי ארגון GameIS, אגודת מפתחי המשחקים הישראלית, משם יוצאים מהם המון משחקים קטנים ומעניינים מאוד וההשתתפות בהם פתוחה גם לקהל הרחב בהרשמה מראש).

וכך, בתוך אותו גיים ג'אם, נולדה הגרסה הראשונה למשחק Fortnite, שלימים שמו ישונה ל-Fortnite: Save the World. במקור, ליוצרי פורטנייט הייתה כוונה שונה מאוד עבור המשחק, שכן בהחלה מדובר היה במשחק הישרדות קו-אופ, כלומר מרובה-משתתפים, אבל שיתופי - לא תחרותי. היה בו דמיון רב למשחקים DayZ ומיינקראפט. בגרסה זו השחקנים שלטו בדמות שנמצאת בעולם פתוח, והיה מוטל עליהם לשרוד באמצעות המשאבים והפריטים שהם מוצאים במפה. יחד עם המשתתפים האחרים, השחקנים צריכים להתמודד עם איומים מהסביבה, וכשהדמות שלהם מתה הם מתחילים לגמרי מההתחלה - בלי ציוד, בלי משאבים, רק עם חלום לחיים טובים יותר.