קסם עם רגליים על הקרקע. קסם שנוצר מתמהיל נדיר כזה שיוצר הבניין המפואר והישן, פאר העבר מחלחל לתוך הדירה שהפרטים בה הם משהו שאי אפשר לראות כמעט היום, האישיות של אליס ומגע אצבעותיה שמרחף בכל פינה בחלל הדירה.

אנחנו נכנסות הרבה לבתים. חוויית הכניסה בפעם הראשונה לבית של מישהו היא חוויה חזקה, כמעט תמיד מלווה בתחושה מיידית של המקום. אחר כך מגיעה ההתבוננות בפרטים ובשלם שהם יוצרים.

לפני שמונה שנים אליס התאהבה בדירה ונכנסה לגור בה עם בתה הגדולה מיה. הדירה הרבה יותר גדולה ממה שהן היו צריכות, אבל היא מספרת שהרגישה שאם יהיה מקום בדירה תהיה גם גדילה של המשפחה. וכך היה. חצי שנה אחר כך היא פגשה את אריאל. בהתחלה הם התגוררו בשני בתים (תראו את היצירה היפה הזאת של אורית חביב פורת – שני בתים שמתחברים), ובהמשך לאותה ידיעה שדברים יסתדרו בזמן וכפי שהם צריכים לקרות, רק כשעברו לגור יחד הרתה את עמליה.

הביתה של אליס, ג, מתלה (20) (צילום: הגר דופלט)
קסם עם רגליים על הקרקע | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, סלון (5) (צילום: הגר דופלט)
תמהיל נדיר שיוצר הבניין המפואר והישן | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, סלון (10) (צילום: הגר דופלט)
פאר העבר מחלחל לתוך הדירה | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, נדנדה (8) (צילום: הגר דופלט)
פרטים שאי אפשר לראות כמעט היום | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, נדנדה (11) (צילום: הגר דופלט)
מגע אצבעותיה של אליס מרחף בכל פינה בחלל הדירה | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, אמנות (29) (צילום: הגר דופלט)
היצירה של אורית חביב פורת – שני בתים שמתחברים | צילום: הגר דופלט

עוד באתר לעיצוב הבית:

דיאלוג תמידי בין הבית לחנות

מיס אליס הוא המותג שלה, והוא מכיל אוסף של דברים שהיא אוהבת. את הבגדים שהיא מעצבת ועוד בגדים משלימים ופריטים רבים כמו נעליים ותיקים שהיא בוחרת בקפידה ומביאה לחנות מחו"ל.

סיפור האהבה שלה עם בגדים התחיל עוד בניו יורק. היתה לה חנות בגדים יד שנייה. הבגדים הגיעו לפעמים עם קרעים קטנים ודרשו תיקונים קטנים, וכך, תוך כדי שהיא מתקנת וסורגת, היא הבינה שזה מה שהיא רוצה לעשות גם בהמשך. גם היום, אליס מודה, היא חייבת את מגע החוט והמחט, אז לפעמים היא תופרת לבנות.

בכלל, הבית והחנות בדיאלוג תמידי. בעבר הבית היה הרבה יותר עמוס בחפצים, ועם הזמן היא ניקתה אותו מחפצים רבים, חלקם נודדים בין החנות לבית וההפך. אליס מתארת את עצמה כטיפוס ביתי, ואת עיצוב הבית כתהליך של בישול והשתנות לפי הצורך. למשל מרפסת ארוכה שבעבר שימשה בעיקר לאחסון, כי כך קורה לכל מקום בבית שאין לו ייעוד, הפכה לא מזמן לפינת עבודה ולחדר השינה של אריאל ואליס. על שטח קטן, שליש מהמרפסת, הם בנו חדר עשוי מקירות עץ, שמכיל את המיטה שלהם בלבד, ויצרו כך אי של אינטימיות.

הביתה של אליס, עבודה (21) (צילום: הגר דופלט)
מרפסת ארוכה ששימשה לאחסון הפכה לפינת עבודה | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, שולחן עבודה (12) (צילום: הגר דופלט)
שולחן העבודה נסחב מצרפת | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, עבודה (9) (צילום: הגר דופלט)
עיצוב הבית כתהליך של בישול והשתנות לפי הצורך | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, עבודה (23) (צילום: הגר דופלט)
מקור השראה: איסלנד | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, צמחים (14) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, צמחים (28) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, אמנות (26) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג (22) (צילום: הגר דופלט)
פאזל שנאסף במקומות ובזמנים שונים | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, שולחן (30) (צילום: הגר דופלט)
כיסא העץ ליד שולחן האוכל הגיע מאיביי | צילום: הגר דופלט

אווריריות לצד מוצקות

הבית הזה נוצר מפיסות שנאספו הרבה שנים וממשיכות להיאסף. פאזל שמורכב מהמון חלקים שדרך הנחתם זה ליד זה, מעל ובסמוך, יוצרת את התמונה המלאה. את האווריריות לצד המוצקות.

אם אתם רוצים למצוא גם לכם חלקים מהפאזל, דעו שרובו נאסף במקומות ובזמנים שונים: חלק מהרהיטים חזרו לארץ עם אליס מניו יורק; היא מוצאת הרבה דברים ברחוב ומשפצת אותם; הרבה הגיעו מאיביי, למשל כיסא העץ ליד שולחן האוכל הגדול וגוף התאורה בכניסה; שולחן העבודה נסחב מצרפת - אליס מגירות ואריאל שולחן; וחלק מהתאורה מבית flos.

אליס ואריאל התברכו בהמון חברים יוצרים. אמנים שכדאי שגם אנחנו נכיר. למשל הרישומים היפיפיים של יובל פיודיק והאמנים הישראלים אסף עברון, אריק מירנדה ויעל יודקוביק.

הביתה של אליס, מטבח (17) (צילום: הגר דופלט)
הבית והחנות בדיאלוג תמידי | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, כלים (16) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, צלחות (18) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט

דבר ראשון בבוקר אני מתחבקת עם עמליה כי היא פה (מצביעה על הצוואר שלה).

אין מצב שיכנסו אלי הביתה וילונות בד!

הכי חשוב לי שהטקסטיל יהיה נעים. אני קונה מצעים רק אם הם נעימים למגע או יוצרת אותם בעצמי.

משפט לחיים -  whenever you feel like criticizing any one," he told me, " just remember that all the people in this world haven't had the advantages that you've had."

אתם חייבים ללכת לראות את "העבודה האחרונה" של אוהד נהרין ולבקר באיסלנד, שהיא מקור השראה אדיר בשבילי.

הביתה של אליס, שינה (3) (צילום: הגר דופלט)
חדר עשוי מקירות עץ, שמכיל את המיטה שלהם בלבד | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, שידה (4) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, שינה (25) (צילום: הגר דופלט)
אי של אינטימיות | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, מרפסת (7) (צילום: הגר דופלט)
פיסות שנאספו הרבה שנים וממשיכות להיאסף | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, עציצים (24) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, צמחים  (1) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, ילדים (19) (צילום: הגר דופלט)
חדר הילדים. דברים יסתדרו בזמן וכפי שהם צריכים | צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, ילדים (15) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ילדים (2) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג (6) (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
הביתה של אליס, ג, אמנות (27) (צילום: הגר דופלט)
חברים יוצרים שכדאי להכיר | צילום: הגר דופלט
_OBJ

במדור הקודם: בית מיוחד בבאר יעקב
לכל המדורים הקודמים