"אני מרגיש שהדברים שלי לא יקרים ושיש מקום לכולם - גם לרשתות המהירות וגם לבגדי המעצבים. וכמו באופנה כך גם בכלים ובפריטי טקסטיל לבית, אני לא הולך להתחרות ברשתות כמו H&M וכדומה. אני מביא את הזווית שלי ללקוחות שלי", אומר מעצב האופנה רונן חן. חן, אחד ממעצבי האופנה הוותיקים והמוכרים בישראל, בעל מותג עם יותר מ-20 סניפים ברחבי הארץ, משיק בימים אלו קולקציה ראשונה של פריטים לבית.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> הכי יפה בבאר שבע? בית הנופש החדש בדרום 

>> בלי עין הרע: הצצנו לבית החדש של קורל סימנוביץ׳ וסרג'י רוברטו

הקולקציה, הנקראת In Between כוללת פריטים כמו שמיכות טלוויזיה, חלוקי רחצה מבד פיקה, מיני מגבות (מטבח, רחצה, חמאם), כוסות, סינר, נרות מפיצי ריח וציפיות משי לכריות. המחירים גבוהים יחסית: נר ב-120 שקל, זוג ציפיות משי ב-300 שקל וסט כוסות אספרסו ב-220 שקל, אבל חן מאמין שיהיה לקולקציה שלו ביקוש. "קהל היעד הוא אותו קהל יעד שרוכש את הבגדים שלי - נשים שאוהבות אסתטיקה מינימליסטית. עכשיו יש עוד קהל יעד – גברים. אף פעם לא עיצבתי בגדי גברים, גם כשפנו אליי, ועכשיו כלי הבית יכולים להתאים גם לגברים, שיקנו לעצמם או יקבלו מתנה. סט של כוסות אספרסו או חלוק רחצה מתאימים בהחלט גם לגברים", הוא אומר.  

הסגנון והצבעים מזכירים את הבגדים שהוא מעצב - קפה, שמנת, לבן, שחור, חום, אפור ומה שביניהם. "השפה שלי מדברת מינימליזם שנוגע בזן יפני ובעיצוב סקנדינבי", הוא מסביר. "אני מאוד אוהב את הניקיון והזן היפני בתחכום ובצבעים, ואני אוהב את הפונקציונליות הסקנדינבית".

in between לרונן חן, ג (צילום: זוהר שטרית)
" יש שקט שעובר בכל המוצרים שאני מעצב". רונן חן | צילום: זוהר שטרית

in between לרונן חן, 280 שקל לחלוק (צילום: רוני כנעני)
מתאים גם לגברים. 280 שקל לחלוק | צילום: רוני כנעני

"חפצים וכלים תמיד קסמו לי"

כמו בעיצוב הבגדים למותג שלו, גם בעיצוב הפריטים לבית, הוא אומר, "אני תמיד מתחיל מצורה וצבע, פחות ממה באופנה ומה לא". הוא מעצב בקווים מינימליסטיים ועושה שימוש רב בחומרים טבעיים. הפריטים, לדבריו, מיוצרים בארץ - פריטי הטקסטיל בסטודיו שלו, ואילו את פריטי הקרמיקה, כמו הכוסות וכלי הנרות, מייצרות בעבודת יד שתי מעצבות ישראליות. הוא מוסיף שהפריטים עברו שריפה בטמפרטורה גבוהה והם מיועדים גם למיקרוגל ולמדיח.

חן עצמו אוהב עבודות קרמיקה, ויש לו אוסף גדול של כלים שהוא אוסף מאמנים בארץ ובעולם. "באוסף שלי יש כלים שאני רוכש בכל נסיעה בחו"ל, אם זה קערות גדולות ממרוקו או כוסיות סאקה קטנות מיפן. יש לי בעיקר כלים בעלי מאה נקי ומינימליסטי, למשל של המותג היפני מוג'י. אני משתדל בכל נסיעה לרכוש מאמנים מקומיים, ואני כמובן רוכש גם בארץ, כלים של קרמיקאיות ישראליות. רוב הכלים הם בעבודת יד, דברים שהם נכונים מבחינת פרופורציות, כאלו שנערמים זה על זה ובעיקר על-זמניים, לא משהו טרנדי לעכשיו", הוא אומר.

in between לרונן חן, 120 שקל לנר - 2 (צילום: רוני כנעני)
נרות מפיצי ריח. 120 שקל לנר | צילום: רוני כנעני

in between לרונן חן, 300 שקל לשמיכת טלוויזיה (צילום: רוני כנעני)
300 שקל לשמיכת טלוויזיה | צילום: רוני כנעני

הרעיון לקולקציית פריטים לבית, הוא מספר, מסתובב אצלו בראש כבר תקופה אך קיבל תאוצה בתקופת הקורונה. "אופנה זה מה שאני עושה כבר שנים ותמיד יש חיבור מהכיוון של החומרים. מה שמעניין אותי הם הצורה והחומר", אומר חן. "חפצים וכלים תמיד קסמו לי אך בשנה האחרונה, שבה עבדתי פחות וכולנו בילינו יותר בבית, הרעיון התחיל לקבל יותר משמעות ונפח. אני רוצה משהו בבית שיהיה מזוהה איתי – עם הצבעוניות המינימליסטית, עם הצורניות המזכירה את העיצוב היפני, ועם החומרים הטבעיים שמאפיינים אותי.

"אני לא מאלו שמעודדים לא לקנות, ואני לא מאלו שמעודדים לקנות המון", הוא מוסיף. "בסופו של דבר יש לי עסק כלכלי, אבל הדברים שלי – גם בבגדים וגם בהלבשת הבית – מיועדים לשימוש לאורך שנים. זה תמיד צבע, צורה וגזרה שנכונים עכשיו, היו נכונים בעבר ויהיו נכונים בעתיד. יש שקט שעובר בכל המוצרים שאני מעצב".

in between לרונן חן, 100 שקל לשתי מגבות מטבח (צילום: רוני כנעני)
100 שקל לשתי מגבות מטבח | צילום: רוני כנעני
in between לרונן חן, 150 שקל מגבת חמאם (צילום: רוני כנעני)
150 שקל מגבת חמאם | צילום: רוני כנעני
in between לרונן חן, 120 שקל לסט של חמש מגבות מטבח (צילום: רוני כנעני)
120 שקל לסט של חמש מגבות מטבח | צילום: רוני כנעני
in between לרונן חן, ג, 150 שקל למגבת חמאם (צילום: רוני כנעני)
מגבות חמאם. 150 שקל למגבת | צילום: רוני כנעני
הקולקציה לבית של המעצב (צילום: רוני כנעני)
160 שקל לסט של מגבת פנים וגוף | צילום: רוני כנעני

_OBJ

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

>> הירשמו לניוזלטר של living

כרגע אפשר לרכוש את הקולקציה רק באתר המותג, ואולי בעתיד תגיע גם לסניפים ברחבי הארץ. "האתר והחנויות הם עולמות שתומכים זה בזה ויש מקום לשניהם. לפני הקורונה החלוקה ביניהם בהיקף המכירות הייתה בערך חצי-חצי, בתקופת הקורונה הרכישות באתר עלו משמעותית וכעת המצב די חזר לקדמותו. בניגוד לתחזיות, העולם לא השתנה באופן קיצוני ואנשים עדיין אוהבים למדוד, למשש ולראות במציאות", אומר חן.