"מי נוסע לאיקאה ויכול לרכוש לי משהו על הדרך?" - כבר שנים שהסטטוס הזה חוזר בפייסבוק בין חברים. נסיעה לאיקאה לרוב אינה ספונטנית וצריך להיערך לביקור מראש ולפנות לכך זמן, בעיקר כי לרשת ארבעה סניפים בלבד ומי שלא גר בנתניה, ראשון לציון, באר שבע או קריית אתא צריך לנסוע לסניפים במיוחד.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

מה רבה הייתה ההפתענו כשגילנו שאפשר להזמין את מוצרי איקאה בלי לבקר בחנות הפיזית. למה הפתעה? כי בשנה החולפת דיווחו באיקאה שהם עובדים על אתר מקוון אבל מאז פורסמה הידיעה, לא חשפה החברה באופן רשמי את המידע החשוב. למעשה, השירות מוזכר רק בשורה קצרה, שאפשר לפספס בקלות, בתחתית האתר המפנה לקנייה מקוונת באמצעות שפע און ליין - חברה חיצונית הנותנת שירותי הובלה לחברה. 

"מדובר בתהליך שנמשך כחצי שנה ועדיין מוגדר כפיילוט", מסביר דוד אדדי, מנהל פעילות חברת שפע הצלחה לוגיסטיקה. "אנו עובדים עם איקאה על בסיס קבוע כי החברה שלנו היא זו שמבצעת את ההובלות מהחנויות הפיזיות לבית הלקוחות. כעת אנחנו מציעים גם את שירות האיסוף אונליין".

מה אתם בוחנים בפיילוט?

"בעיקר את ההיתכנות הלוגיסטית. עניין ההספקה והשינוע מאוד מורכב ומצריך עבודה רבה. אנחנו לא מחזיקים מלאי של מוצרים אלא מסתמכים על מה שקיים כרגע בחנות הפיזית בראשון לציון. עד כה הגיעו לאתר שלנו רק מפה לאוזן או כאלה שחיפשו 'איקאה אונליין'. החלטנו לא לפרסם את השירות עדיין כדי לתת למערכת לעבוד ולראות שהכל מתנהל בהתאם לציפיות".

על מה אתם אחראים בעצם?

"האחריות זהה לאחריות ברכישה בחנות הפיזית. לאיקאה יש אחריות מלאה על המוצרים ולנו יש אחריות על תהליך ההזמנה אונליין ועל ההרכבה וההובלה שנעשות על ידינו. המחירים הם זהים להובלה וההרכבה שתעשו גם דרך החנות הפיזית, וכמובן שאין שינוי במחירי המוצרים. ההבדל היחיד הוא שעל האיסוף אונליין יש תוספת שירות של שבעה אחוזים מערך הקנייה ולכל הפחות 90 שקל להזמנה".

אפשר להזמין דרככם את כל הפריטים המופיעים באתר איקאה?

"כן, אם הם קיימים במלאי של ראשון לציון. האתר של איקאה מתעדכן אונליין כך שאין בעיה של זמינות מוצרים".

מאיקאה נמסר בתגובה: "איקאה ישראל לא מוכרת את מוצריה באופן מקוון בשלב זה, אלא בארבע חנויות הרשת בלבד. ניתן לבצע רכישה אונליין באמצעות חברת 'שפע און ליין' המספקת עבור איקאה גם שירותי הובלה והרכבה. ניתן למצוא את כל המידע בנושא וכן את עלויות השירות באתר 'שפע און ליין'".

אז מה השירות אומר בפועל? שפע און ליין מציעה לאסוף בשבילכם את המוצרים בלי שתצטרכו להגיע לחנות הפיזית. על השירות הזה תשלמו תוספת של שבעה אחוזים מערך הקנייה ולכל הפחות 90 שקל להזמנה. דמי השירות כוללים את עלות איסוף המוצרים ואריזתם על פי הצורך מסניף איקאה בראשון לציון על ידי עובדי האתר.

כמה זה עולה לנו?

על ההובלה תצטרכו לשלם תוספת של חמישה אחוזים מעלות המוצרים (מינימום 250 שקל). אם תבחרו גם הרכבה תצטרכו להוסיף 12 אחוז מעלות המוצרים המורכבים (מינימום 250 שקל).

ומה על הסיילים המפורסמים של הרשת? כאמור, המחירים באתר זהים למחירים בחנות, ובכל מקרה תצטרכו להוסיף לכך את דמי השירות (7%, מינימום 90 שקל) וההובלה (5%, מינימום 250 שקל) ואם תרצו גם דמי הרכבה (12%, מינימום 250 שקל).

למי זה טוב? לאנשים שלא צריכים להגיע לחנות כדי להתרשם מהמוצרים ובעיקר למי שמתקשים להגיע לסניפים ומתכננים קנייה גדולה המצריכה הובלה. אם תכננתם להזמין כמה אקססוריז קטנים – השירות הזה לא בשבילכם. עדיף לכם לנסוע לאחד הסניפים, לבקש מחבר שנוסע או להמתיו בסבלנות ליום שאפשר יהיה לרכוש באתר מסודר של איקאה.

איקאה און ליין - רכישת מוצר דרך אתר איקאה (צילום: צילום מסך אתר איקאה)
צילום: צילום מסך אתר איקאה

אז איך עושים את זה?

אם תיכנסו לאתר של איקאה ותוסיפו מוצר לרשימה שלכם, לא תופנו אוטומטית לאתר "שפע און ליין". ההפניה לאתר "שפע און ליין" מופיעה בתחתית העמודים באתר של איקאה ואפשר להגיע אליו גם דרך החיפוש בגוגל.

איקאה און ליין (צילום: צילום מסך אתר איקאה)
ביצוע ההזמנה כולל דמי שירות, הובלה והרכבה | צילום: צילום מסך אתר איקאה

כשתיכנסו לאתר שפע און ליין תופנו ממנו חזרה לאתר של איקאה להוספת המוצרים שתבחרו לרשימה שלכם. כשתיכנסו לשדה "הרשימה שלי" המופיע בראש העמוד באתר איקאה תוכלו לראות את כל הפריטים שבחרתם. לחיצה על "חזור לשפע און ליין" תעביר אתכם בחזרה לאתר שפע לעמוד "עגלת הקניות". כעת תוכלו לעדכן את הכמויות שתרצו להזמין. בסיום לחצו על "המשך".

כדי להשלים את ההזמנה תתבקשו למלא את פרטי הרוכש והכתובת למשלוח המוצרים. אם אתם מעוניינים בשירותי הרכבה, סמנו בעמוד את המוצרים שעבורם אתם מבקשים את השירות. מחירי ההרכבה מתעדכנים אוטומטית לפי המוצרים שעבורם נבחר השירות. בסיום ההזמנה תקבלו לתיבת הדוא"ל שלכם אישור על סיכום ההזמנה באתר שפע און ליין.

נציגי החברה יאספו את הפריטים שהזמנתם ויתאמו איתכם מועד להובלה והרכבה. המוצרים נאספים בסניף בראשון לציון בהתאם למלאי הנמצא בו. אין אפשרות להשלים מלאי מסניפים אחרים.

אגב, מרגע שנכנסתם לאתר של שפע און ליין, האופציה לרכישה מקוונת תופיע בכל פעם שתיכנסו לרשימת המוצרים שלכם באתר של איקאה (מה שנקרא, רימרקטינג).

קטלוג איקאה 2016 פינת אוכל (צילום: קטלוג איקאה)
תופס גם בסיילים! | צילום: קטלוג איקאה

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

האותיות הקטנות

מועד הספקת המוצרים מתואם על ידי נציגי החברה. אין אפשרות לאחסן מוצרים בחנות.

העלאת המוצרים עד קומה רביעית דרך חדר המדרגות או המעלית בבניין ללא תוספת תשלום.

העלאת המוצרים מהקומה החמישית ומעלה או לכל קומה כשלמובילים אין גישה נוחה דרך חדר המדרגות או המעלית, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו.

זמני הספקה:

החברה מתחייבת לסיום תהליך האיסוף תוך שלושה ימי עסקים מרגע קבלת הזמנה. לאחר איסוף המוצרים הצוות יצור קשר לתיאום ההספקה.

הובלת המוצרים לבית הלקוח תבוצע יום לאחר סיום איסוף ההזמנה. אין אפשרות לדחות הספקה או לאחסן הזמנות שנאספו (הספקה לאזורים מרוחקים כמו רמת הגולן, בקעת הירדן, הערבה ואילת - עד 18 ימי עסקים).

קטלוג איקאה 2016 (צילום: קטלוג איקאה)
הסוף לתורים האינסופיים? | צילום: קטלוג איקאה