חברת איקאה יצרה גרסה משלה לקאמה סוטרה כדי להדריך את לקוחותיה בדרך להשגת "הסיפוק האולטימטיבי" בחדר השינה, כלומר בסידור חדר השינה. קאמה סוטרה המקורי הוא מדריך הודי שנכתב כנראה במאה ה-4 או ה-5 לפנה"ס והוא עוסק במיניות, ביחסים בין גברים לנשים ובעצות לחיים בכלל, ויש בו גם תיאור של 64 תנוחות מין. עכשיו יצרה הענקית השוודית את הגרסה שלה למדריך לחיים טובים ומספקים.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

קאמה סוטרה איקאה - 6 (איור: איקאה)
"דוגי סטייל", לאנשים שחולקים את חדר השינה עם חיית המחמד | איור: איקאה

קאמה סוטרה של איקאה זמין כספר אלקטרוני בלבד, לקריאה באתר או להורדה, וכולל 44 עמודים ו-20 "תנוחות" (המילה position משמעותה גם "תנוחה" וגם "העמדה") המתוארות באיורים ובטקסטים משעשעים. "האם אתם חשים סיפוק מחדר השינה שלכם? האם אתם משועממים או עייפים מאותן תנוחות? האם אתם משתוקקים ליותר?", נכתב בהקדמה למדריך. "הגעתם למקום הנכון. אחרי עשורים של לימוד המורכבות של חדר שינה איכותי, אספנו את כל מה שלמדנו למדריך זמין... אם אתם חסרי מנוחה או משתוקקים ליותר, בספר הזה יש תנוחות בשבילכם. ובמילה 'תנוחות' אנחנו מתכוונים לפתרונות לחדר השינה. אנחנו לא רוצים שתקבלו רושם מוטעה", מבהירים באתר.

קאמה סוטרה איקאה - 7 (איור: איקאה)
איור: איקאה
קאמה סוטרה איקאה - 8 (איור: איקאה)
איור: איקאה
קאמה סוטרה איקאה - 9 (איור: איקאה)
"פרח הלוטוס", לאנשים שרוצים תחושת טבע בבית | איור: איקאה

קאמה סוטרה איקאה - 5 (איור: איקאה)
איור: איקאה

כך, למשל, אפשר למצוא בספר של איקאה סעיף על "דוגי סטייל", המסביר איך לחלוק את חדר השינה עם חיית המחמד, וסעיף על "פרח הלוטוס", המסביר איך ליצור בחדר השינה תחושה של טבע. לכל "תנוחה" מצורפים פרטי המוצרים – מיטות, פתרונות אחסון, מנורות ואקססוריז – ומחיריהם. הכריכה של הספר מעוצבת כמובן בכחול וצהוב – הצבעים האיקוניים של החברה – ולאות A נוסף בשם הספר נוסף עיגול קטן כתזכורת למורשת הסקנדינבית של החברה.

קאמה סוטרה איקאה - 4 (איור: איקאה)
איור: איקאה
קאמה סוטרה איקאה - 3 (איור: איקאה)
איור: איקאה
קאמה סוטרה איקאה - 2 (איור: איקאה)
איור: איקאה
קאמה סוטרה איקאה - 1 (איור: איקאה)
כריכת הספר בצהוב וכחול | איור: איקאה
_OBJ

_OBJ

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

התגובות ברשתות החברתיות היו מעורבות. מצד אחד הרעיון הוגדר כ"מבריק" ו"גאוני", ומצד שני היו גולשים שהתלוננו על השימוש בסקס בכלל ובטקסט ההודי העתיק בפרט. "אני לא צריכה שחברה שוודית תשתמש בטקסט הודי במודעות שלה, ואני בטח שלא מעוניינת בשילוב של איקאה וארוטיקה", כתבה אחת הגולשות בטוויטר.