דני קרן ממושב בית עובד חיפש את האתגר הבא אחרי שסיים לבנות לשלושת בניו בית עץ ובחר בפרויקט מאתגר במיוחד: רכבת הרים. "נתקלתי בסרטון ביוטיוב של בחור מקליפורניה שבנה רכבת הרים לילדים שלו בחצר, פניתי אליו בפייסבוק והוא צלצל ונתן לי הסברים נוספים", מספר קרן, שבכלל עוסק בהדרכה בתחום הביטחון. "גייסתי לפרויקט את אבא שלי, שהוא מכונאי ובעל מוסך עם שיגעון לגאדג'טים, מכוניות, ואקסטרים. יצרנו את התוכניות והדגם כהעתק של רכבת הרים אמיתית, עם גלגלים שחובקים את המסילה משלושה כיוונים".

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

רכבת הרים, צילום טל קרן (2) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (13) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (15) (צילום: טל קרן )
עמדת ההזנקה בגובה 2.5 מטרים | צילום: טל קרן

רכבת הרים, ג, צילום טל קרן (7) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן

את העבודה עשו בסופי שבוע ולכן היא נמשכה שלושה חודשים. "בשלב הראשון הכנו את החצר – יישרנו אותה ופרשנו דשא סינתטי. אחר כך בנינו עמדת הזנקה ומודל קטן של המסילה והקרון. את רוב החומרים הזמנו במיוחד: צינורות PVC מיוחדים (העובי צריך להחזיק את משקל הקרון והילד בלי להתעוות), גלגלים של סקייטבורד וברגים. עצים קנינו במחסן עצים – חלק חתוכים לפי מידות וחלק חתכנו לבד". עלות החומרים הייתה כ-10,000 שקל.

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

רכבת הרים, צילום טל קרן (14) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (17) (צילום: טל קרן )
ההשראה לעיצוב: תומס הקטר | צילום: טל קרן
רכבת הרים, ג, צילום טל קרן (11) (צילום: טל קרן )
כיסא בטיחות ומסגרת בטיחות | צילום: טל קרן
רכבת הרים, ג, צילום טל קרן (12) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן

רכבת הרים, צילום טל קרן (6) (צילום: טל קרן )
יש גם צופר ומנורה | צילום: טל קרן

"את הקרון אבא שלי בנה מאלומיניום. לבקשת הילדים הוא מעוצב כמו תומס הקטר ויש בו צופר ומנורה שעובדים על סוללות". כדי להבטיח את ביטחונם של הילדים, הותקן בקרון כיסא בטיחות של רכב והיושב בו חגור ומעוגן בשלוש נקודות. בנוסף, בקרון הותקנה מסגרת בטיחות ("קשת התהפכות", מסגרת קשיחה המגנה על היושב במקרה של התהפכות) ובסיום הבנייה נערכה הרצה עם משקל כפול ממשקל הילדים. המסילה עשויה מצינורות PVC בצדדים ואדני עץ. גם ההגבהות המרימות את המסילה עשויות עץ. קרן מספר שהשתמשו ביותר מאלף ברגים. אורך המסילה 28.5 מטר ונקודת ההזנקה נמצאת בגובה 2.5 מטרים.

רכבת הרים, צילום טל קרן (12) (צילום: טל קרן )
גם הילדים השתתפו בבנייה | צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (9) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (8) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
רכבת הרים, צילום טל קרן (16) (צילום: טל קרן )
צילום: טל קרן
_OBJ

_OBJ

"הילדים היו בעננים", מספר קרן. "הם חיכו להשלמת הבנייה בקוצר רוח. הם ממש התרגשו כשיכלו סוף סוף לעלות. אפילו הקטנצ'יק בן השנתיים ורבע עלה ללא חשש. הם רוצים כבר שנזמין את כל החברים ונעשה השקה חגיגית".