בכתובות 520 W. 28th St שבמנהטן מתנשא לו בניין ייחודי למראה, ובו 21 קומות המכילות 39 יחידות מפוארות שעוצבו על ידי אדריכלית העל המנוחה זאהה חדיד, שלא הרבתה כלל לעצב באמריקה.

חדיד, שנפטרה בסוף מרץ השנה בגיל 65 מהתקף לב בבית חולים במיאמי, שבו טופלה בשל ברונכיטיס, היתה לאישה הראשונה לזכות במדליית הזהב של המוסד הבריטי המלכותי לאדריכלות, ונודעה כאחת האדריכליות המצליחות והחדשניות בעולם, שהסיטה את האדריכלות הגיאומטרית המודרנית לעבר צורות  מעוקלות ואמורפיות, שנראות כמעט אורגניות, ובעלות אסתטיקה עתידנית-חללית מרהיבה. 

ובכן, בפסגת הבניין היפהפה הזה מצוי פנטהאוז טריפלקס בעל חמישה חדרים עצומים (636 מ"ר בסך הכל), אחד משלושה פנטהאוזים שכאלה, וכעת הוא מוצע למכירה על ידי Related Sales and Corcoran Sunshine  תמורת לא פחות מ-50 מיליון דולר, מה שלמרבה ההפתעה אפילו לא שובר את שיא העיר (כבר נמכר בניו יורק פנטהאוז יקר מזה אגב, בווקר טאוור תמורת 50.9 מיליון דולר).

זאהה מנהטן (צילום: corcoransunshine.com)
משקיף על כל ניו יורק | צילום: corcoransunshine.com

זאהה חדיד (צילום: marymccartney)
חדיד. אסתטיקה עתידנית מרהיבה | צילום: marymccartney

 עוד בערוץ עיצוב הבית: 

ומה יש בפנים?

בקומה התחתונה של הטריפלקס תמצאו סוויטת מאסטר עם מרפסת פרטית, שני חדרי ארונות ושתי אמבטיות משגעות, וכן שלושה חדרי שינה נוספים ובר משקאות.

בקומות האחרות יש סלון המתפרש על פני 116 מ"ר עם אח מבוערת ומרפסת נוספת, מטבח שף מאובזר, שחדיד עיצבה עם חברת הריהוט האיטלקית הנודעת Boffi, ובו מכשור של חברת Gaggenau ואי מצופה שיש. בין הקומות תוכלו לעבור גם במדרכות וגם במעלית. במרפסת המרכזית, 206 מ"ר, יש מטבח חיצוני עם גריל, כיור וגם מקרר.

הקונה המאושר יזכה להשתמש גם בכל השירותים שיש לבניין להציע, כמו שוער, אולם קולנוע איימקס, בריכה אולימפית, חדר כושר וחניון אוטומטי. אז מה אתם אומרים?

זאהה מנהטן (צילום: corcoransunshine.com)
הקימורים המפורסמים שלה בפנים | צילום: corcoransunshine.com
זאהה מנהטן (צילום: corcoransunshine.com)
אבל מזהירים מראש - הבניין בשיפוצים כרגע | צילום: corcoransunshine.com
זאהה מנהטן (צילום: corcoransunshine.com)
מהבודדים שעיצבה חדיד באמריקה | צילום: corcoransunshine.com

זאהה מנהטן (צילום: corcoransunshine.com)
צילום: corcoransunshine.com

>> המבנים החדשניים של זאהה חדיד. סקירה