כמו באזורים עירוניים רבים ברחבי העולם, גם מחוז ג'ג'יאנג (Zhejiang) הסיני סובל ממחסור באדמה. משרד האדריכלים הסיני LYCS הגה פתרון מעניין לבית הספר היסודי no. 2  TianTai – הוא מיקם את מגרש הריצה, שאורכו 200 מטר, על הגג.

עוד באתר לעיצוב הבית:

בית ספר (צילום: yu xu)
קיר זכוכית חיצוני בגובה 1.8 מטר עם מעקה פנימי בגובה 1.2 מטר העשוי מנירוסטה | צילום: yu xu
בית ספר (צילום: shengliang su)
העלאת המסלול לגג חסכה מעל ל-3,000 מ"ר של קרקע | צילום: shengliang su
בית ספר (צילום: yu xu)
מאפשר לילדים להשתעשע | צילום: yu xu
תחושה אינטימית וביטחון לתלמידים

הפרויקט הייחודי, המשתרע על פני 10,190.36 מ"ר, מאפשר לילדים להשתעשע במסלול הריצה וליהנות ממרחב של משחק. העיצוב, שתוכנן בשנת 2012 ונבנה בין השנים 2013-2014, "מתרכז במערכת היחסים בין המבנה לאדריכלות ובין המבנה לעיר, לצורה ולתפקוד", זאת לפי אתר משרד האדריכלים.

העלאת המסלול לגג חסכה מעל ל-3,000 מ"ר של קרקע ויצרה צורה אובאלית למבנה בית הספר, המספקת תחושה אינטימית ומשרה ביטחון על התלמידים. הרמת המסלול אפשרה לפרויקט להסתפק בארבע קומות במקום בחמש, כפי שדרשו האדריכלים במקור, ויצרה מערכת יחסים הרמונית יותר בין הבית ספר החדש לסביבה האורבנית הסובבת אותו. לבסוף, הבניין סובב כ-15 מעלות ויצר כיסי חלל בין קיר הפרויקט והמעטפת החיצונית, זאת בשביל לספק גינה חיצונית ואזורי חניה המקשרים בין החלק החיצוני של הבניין דרך שלוש נקודות גישה.

מיקום מגרש כדורסל ומסלול ריצה על הגג יצר לא מעט סיבוכים פונקציונליים, למשל, בניית מעקה בטיחות. המחסום משלב קיר זכוכית חיצוני בגובה 1.8 מטר עם מעקה פנימי בגובה 1.2 מטר העשוי מנירוסטה. אלה מופרדים על ידי חגורה ירוקה ברוחב 50 סנטימטר. כדי למזער רעש ותנועה לתלמידים הלומדים בקומות מתחת, מפרידות שתי שכבות שבהן כריות קפיץ במרווחים של 50X50 ס"מ מרחק זו מזו מתחת למסלול. "השאיפה של הפרויקט היא ליצור בית ספר שמעלה את רמת המבנים החינוכיים באזור ומקום שתושבי טיאן טאי יהיו גאים בו", נכתב באתר. נראה שהם הגשימו את שאיפתם. 

בית ספר (צילום: shengliang su)
הצורה האובאלית למבנה בית הספר מספקת תחושה אינטימית ומשרה ביטחון על התלמידים | צילום: shengliang su
בית ספר (צילום: LYCS architecture)
הבניין סובב כ-15 מעלות ויצר כיסי חלל בין קיר הפרויקט והמעטפת החיצונית, זאת בשביל לספק גינה חיצונית ו | צילום: LYCS architecture
בית ספר (צילום: LYCS architecture)
ויצרה מערכת יחסים הרמונית יותר בין הבית ספר החדש לסביבה האורבנית | צילום: LYCS architecture
בית ספר (צילום: shengliang su)
בית ספר שמעלה את רמת המבנים החינוכיים באזור | צילום: shengliang su

בית ספר (צילום: LYCS architecture)
הדגם שתוכנן | צילום: LYCS architecture