המגרש עקום ואלכסוני, השטח קטן וצפוף והמשפחה גדולה מדי, אבל התירוצים האלה לא מונעים כנראה מהיפנים לבנות בתים קטנים ומוזרים במקומות נידחים שבהם, במקרה הטוב, לא הייתם זורקים אפילו בדל סיגריה.

הבית היפני שלבניכם בנוי על שטח של 55 מ"ר בלבד, אי שם בשולי הכביש, במקום שנראה כמו הערת שוליים של משק בית או אי תנועה פוטנציאלי. עם זאת, משרד האדריכלים Mizuishi Architects Atelier הצליח למקסם את התנאים הללו ולהרים בית מוזר כשלעצמו, אבל כזה שעונה לכל צורכי המשפחה ואפילו מהווה מושא לקנאה מצד דיירי הרחוב בזכות הנוף לנהר.

בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
קיבל צורה משולשת ארוכה וצרה כדי לנצל את כל המטראז' האפשרי | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
מושא לקנאה מצד דיירי הרחוב בזכות הנוף לנה | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
55 מ"ר בלבד, אי שם בשולי הכביש | צילום: Hiroshi Tanigawa

בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
המון חלונות, אפס קירות ועיצוב פנים מודרני | צילום: Hiroshi Tanigawa

עוד באתר לעיצוב הבית:

מרווח, מואר ועמוק ככל האפשר

כיוון שהבית בנוי על שטח משולש, הוא קיבל צורה משולשת ארוכה וצרה כדי לנצל את כל המטראז' האפשרי. הוא מכיל שלושה מפלסים, והמחשבה היתה לפתוח בו כמה שיותר חלונות כדי לגרום לו להיות מרווח, מואר ועמוק ככל האפשר. קומת הקרקע מכילה את חדרי השינה, הנמצאים בחלל שלא הופרד על ידי קירות כדי למנוע תחושת מחנק. כשבני הזוג זקוקים לפרטיות, הם יכולים פשוט לסגור את הווילונות שעוטפים את חדרם, ובכך להשיג תחושה של חלל סגור.

הקומה השנייה מכילה את המטבח והסלון, ואילו החלק העליון של הפירמידה משמש כחדר משחקים לילדים, שבמקרה הצורך יכול להפוך לחדר שינה נוסף או חדר עבודה. הבית, כמו שאתם רואים, נראה מבפנים מודרני לחלוטין, עם עיצוב צעיר, רהיטי עץ ואפילו פרקט. 

לנו זה אולי נשמע ונראה מוזר שמשפחה שלמה בוחרת לדחוק את עצמה לחלל של 55 מ"ר, אבל ביפן מדובר במנהג די מקובל, ולא רק משום שהם אנשים יחסית קטנים. תנאי הקרקע ורעידות האדמה התכופות במדינה גורמות לתקני הבנייה להשתנות כל עשר שנים, וערך הבתים יורד במהירות שיא. כך שבאופן מוזר למדי, היפנים מצאו שבמקום לשפץ את ביתם, זול יותר פשוט להרוס אותו לחלוטין ולבנות חדש במקומו, ולכן הם נוטים להשקיע במבנים יותר קטנים וארעיים. זו גם הסיבה שכמות האדריכלים במדינה היא מהגבוהות ביותר בעולם - 2.5 אדריכלים לכל 1,000 איש. מצד שני, זה אומר שהשוק מוצף וכל אחד מהם צריך להיות יותר מקורי מהשני. עושה רושם שלמשרד של מיזואישי אין בעיה בקטע הזה.

בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
עונה על כל צורכי המשפחה | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
תנאי הקרקע ורעידות האדמה התכופות במדינה גורמות לתקני הבנייה להשתנות כל עשר שנים | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
סוגרים את הווילונות לתחושת אינטימיות | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
החלק העליון של הפירמידה משמש כחדר משחקים לילדים | צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
צילום: Hiroshi Tanigawa
בית יפני קטן (צילום: Hiroshi Tanigawa)
צילום: Hiroshi Tanigawa
_OBJ_OBJ

_OBJ