באחת השדרות המקסימות של הצפון הישן בתל אביב מתגוררים בני זוג עם שני ילדיהם. האם עו"ד בדימוס, האב עובד בתעשייה הביטחונית. הבת בת 19 בשנת שירות, והבן בחטיבת הביניים. הדירה, שגודלה 125 מ"ר, נרכשה משופצת בבניין שנבנה ב-1962, אך לא התאימה לדיירים. המשפחה עזבה יישוב קהילתי ובית פרטי לפני כמה שנים ועברה לעיר הגדולה. גם בתהליך הבנייה של הבית הפרטי היתה המעצבת, שרון איגר, מעורבת בעיצוב הפנים, וברגע שהוחלט על המעבר לתל אביב, מיד הועברו אליה תוכניות לתכנון. הדירה יצאה משגעת ופונקציונלית אך קטנה. זו היתה דירת ביניים כדי שאכן החיים בעיר הגדולה מתאימים לתא המשפחתי. הלקוחות ראו כי טוב והחלו בחיפוש אחר דירה מרווחת. "מיד כשנרכש הנכס התחלנו לחשוב ולפנטז על הדירה החדשה. 'פעם שלישית גלידה'", היא מספרת. לאחר שנה נפלאה בדירה נוסעת המשפחה לשליחות בהודו. הדירה תחכה להן כאן לחופשות, ובתום השליחות בטח יתווספו לה טעמים וריחות חדשים. 

"רצינו ליצור חלל ציבורי משפחתי פתוח למשפחה שאוהבת להיות יחד", מספרת המעצבת, "הלקוחות ביקשו בית לא מנקר עיניים וראוותני. אחת המשימות היתה למזג בין ריהוט קיים עתיק לבין דירה חדשה ומודרנית בצורה הרמונית. מראש הוחלט לא לגעת במיקום חדרי השינה אלא רק ליצור נישות חדשות לטובת החדרים. נתנו דעת על ראייה לטווח ארוך – הורדנו קיר גבס וכך הסתפח חדר ילדים לחדר שינה של ההורים כדי להגדילו. כמו בשני הבתים הקודמים, היה ברור שרצפת הבית תהיה מעץ, משום שבעלי הבית אוהבים את החום, הנוחות והאווירה שלה".  

השיפוץ ארך ארבעה חודשים ועלותו היתה 470 אלף שקל, שכללו את הקבלן, המיזוג, חלונות אלומיניום, ריצופים, כלים סניטריים ונגרות לא כולל ריהוט ואקססוריז.

שרון איגר, חדר מגורים  (צילום: עדי כהן צדק)
ספסל בטון בסלון משמש כמזנון | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
ביקשו בית לא מנקר עיניים וראוותני | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
למזג בין ריהוט קיים עתיק לבין דירה חדשה ומודרנית | צילום: עדי כהן צדק

שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
המטבח. שימוש נרחב בזכוכית | צילום: עדי כהן צדק

עוד באתר לעיצוב הבית: 

קיר בריקים מקצה לקצה

הכניסה היא ישירות לחלל הסלון עם המרפסת שהתאחדה ופינת האוכל, חלונות הוויטרינה גדולים ומהם נשקף נוף אורבני של השדרה התל אביבית. הספה בסלון נרכשה בטולמנ'ס, היא מבד קורדרוי בגוון ירוק אפור, גדולה ומפנקת. הלקוחה ציינה את אהבתה לבריקים עוד מביתה הקודם. וכך, בחרה המעצבת לחפות קיר שלם מקצה לקצה כדי ליצור שלמות ואחידות. דבר נוסף שהלקוחה ביקשה הוא ספסל בטון, שנוצק בסלון, והוא משרת כמזנון.

בקצה המרפסת נוצרה פינת עבודה חיננית שהשולחן הוא ארגז נסיעות שהוסב לשולחן עבודה. היה חשש מהמסדרון הצר, שגם הונמך לטובת מערכת מיזוג, בסופו של דבר הפך לפינה מקסימה בבית בעזרת תאורה נכונה, מראה עתיקה בקצה ואלמנט שקוף ירוק על הקיר.

שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר (צילום: עדי כהן צדק)
צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, מטבח גובה (צילום: עדי כהן צדק)
צילום: עדי כהן צדק

שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
ברק והשתקפויות בפינת האוכל | צילום: עדי כהן צדק

שימוש נרחב בזכוכית

המטבח עבר תהפוכות רבות עד למבנה הסופי. בתחילה היה רצון להמשיך את מבנה המטבח והשיש אל מתחת לחלון, מה שיצר מטבח בצורת ר' או ח' צר וארוך. לאחר סימולציות רבות הוחלט על מבנה קווים מקבילים. פס העבודה הכולל כיור וכיריים, מולו אי, וקצת בנסיגה לכיוון המזווה יחידת המקרר, התנורים והארונות הגבוהים ממול. מתחת לחלון ,שידה ישנה ועליה פינת קפה, עמדת המים ופירות. ארונות המטבח בגוון קפה בהיר, עיצוב נקי עם ידיות ארוכות חיצוניות מנירוסטה, ולכל אורכו שתי קושרות העוטפות וממסגרות אותו. כחיפוי למטבח בחרנו אבן קיסר בגון שוקולד מריר עם גידים בהירים. באזור הישיבה באי, הגב וחלק מהמדרך מצופה בחלקי פרקט מהרצפה, הנותנים מענה הן ברמה הפרקטית וגם כדי לתת נגיעה עיצובית וחיבור בין הבית למטבח. קיר הבריקים המלווה את המטבח חופה בפלטת זכוכית השומרת על הבריקים, קלה לניקוי ומתמזגת עם הסגנון המודרני של המטבח.

כמו במקומות אחרים בבית, גם במטבח נעשה שימוש נרחב בזכוכית. מה שיוצר ברק והשתקפויות על שולחן פינת האוכל, במנורות ובחלונות המרובים. הדלת לחדר המזווה שבמטבח היתה בסימן שאלה עד הרגע האחרון. "חיכינו לראות ולחוש את הבית כדי להחליט על סוג ואופי הדלת", מספרת המעצבת, "לבסוף הוחלט על דלתות פנדל שחורות עם צירים שחורים. שולחן פינת האוכל עשוי מפלטות רצפה מפורקת ועליהן משטח זכוכית, הרגליים עשויות ברזל".

שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
הדלת לחדר המזווה היתה בסימן שאלה | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר  (צילום: עדי כהן צדק)
הוחלט על דלתות פנדל שחורות עם צירים שחורים | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, חדר עבודה גובה  (צילום: עדי כהן צדק)
פינת העבודה. נוף לשדרה | צילום: עדי כהן צדק

שרון איגר, מסדרון גובה  (צילום: עדי כהן צדק)
המסדרון הפך לפינת חמד | צילום: עדי כהן צדק

כל תקלה היא הזדמנות

חדרי הרחצה חוזרים על אותה שפה ואחידות. הרצפה עשויה גרניט פורצלן, אריחים של 60/60 המתמזגים כמעין שטיח. עבור חיפוי הקירות נבחרה קרמיקה פשוטה, לבנה ומבריקה, שהונחה על הקיר ב-45 מעלות, מה שמתמזג עם אופי הרצפה והארונות הישנים והסגנון הווינטג'י הרומנטי. בקצה חיפוי הקרמיקה כסיומת פס דקור הנצבע בגון הקיר.

השידות בחדרי הרחצה נקנו בשווקים ביד שנייה. מי שעזר בשיקום ובשחזור הרהיטים האמן אליעזר, שהסב את השידות לארונות חדר רחצה. עליהן הונח שיש מסוג כלכתה, המחפה את השידות. לאחר הריסה בחדר רחצה הורים התגלה צינור אלכסוני בעובי 25 סנטימטר ובגובה 40 סנטימטר. "לא רציתי להנמיך את כל חדר הרחצה, ובסופו של דבר הנמכתי את אזור המקלחון", מספרת איגר, "כך שההנמכה הגדירה את המקלחון. עיביתי עמוד קיים ויצרתי נישה פינתית על מנת להגיע לחלון קיים שייתן אוויר ואור לחדר הרחצה. הנישה הזאת הפכה דו צדדית וכך גנבנו חלל לטובת אמבטיה לחדר רחצה ילדים". וטיפ לסיום - "כל תקלה היא הזדמנות, בדיוק כמו הנישה שנוצרה בחדר הרחצה".

שרון איגר, רחצה  (צילום: עדי כהן צדק)
חדר הרחצה. השידות בחדרי הרחצה נקנו בחנות יד שנייה | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, רחצה גובה  (צילום: עדי כהן צדק)
צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, רחצה גובה  (צילום: עדי כהן צדק)
ההנמכה הגדירה את המקלחון | צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, שירותים גובה  (צילום: עדי כהן צדק)
צילום: עדי כהן צדק
שרון איגר, לפני
הסלון לפני
שרון איגר, לפני
הדירה לפני

שרון איגר, לפני
חדר השינה לפני

שרון איגר מעצבת פנים