בני זוג בשנות ה-50 לחייהם החליטו לשפץ את הבית לאחר שילדיהם בגרו ועזבו. הבית נמצא בבנימינה, על מגרש ששטחו 600 מ"ר. שטח הבית 280 מ"ר והוא כולל שלושה מפלסים ושמונה חדרים. את הבית תכנן אדריכלגרד אולמן ואת עיצוב הפנים עשתה אסתי דינור.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

הבית והגן עוצבו בסגנון יפני בעקבות אהבתם של בני הזוג לתרבות יפן. הבית בנוי בצורת חי"ת כשבין האגפים נמצאת חצר המסייעת במיזוג הבניין. חלונות הבית פונים לגן, ללא תריסים או וילונות. בין הגינה לרחוב מפרידה גדר בטון ומעליה גדר ממסגרות ברזל מגלוון ובתוכם ענפי במבוק. פנים הבית עוצב בהשראת האסתטיקה היפנית-מודרנית, בשילוב מגוון אלמנטים מסורתיים.

בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, סלון (6)
צילום: סטודיו איתי אבירן
בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, סלון (7)
צילום: סטודיו איתי אבירן

השטחים הציבוריים רוצפו באבן אפורה. הפטיו והשביל המוביל לבית חופו באבן שחורה בדגם משתלב וחדרי השינה חופו בפרקט אלון. את עבודות העץ ביצע מו סלע, נגר המתמחה בסגנון יפני. דלתות הבית מעוצבות בסגנון יפני מעץ מחטני. חדר המגורים מופרד מהספרייה במחיצת נייר. דלת הכניסה עשוי עץ טיק. בסלון בולט קיר בטון חשוף.

בית בבנימינה, ג, עיצוב אסתי דינור, גינה (2)
צילום: סטודיו איתי אבירן
בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, חדר שינה (8)
צילום: סטודיו איתי אבירן

העיצוב בחדרי הרחצה שואב השראה מהסנטו, בית המרחץ היפני. בחדר הרחצה של ההורים יש אמבטיה גדולה שקועה כמעט במפלס הרצפה. חלון נמוך מאפשר לרוחץ בה לראות את הגינה לגינה. הרצפה והקירות חופו בעץ מהגוני מלא עמיד למים. קירות המקלחת חופו בחיפוי דמוי מתכת. כיור שוקת ארוך מונח על משטח עץ מאורך, ושני ברזים היוצאים מהקיר משלימים את המראה היפני.

בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, חדר שינה (4)
צילום: סטודיו איתי אבירן
בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, חדר רחצה (1)
צילום: סטודיו איתי אבירן

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

הקומה העליונה תוכננה כך שהילדים ומשפחותיהם יוכלו להגיע לביקורים ולשהות שם בשבתות ובחופשים. לגרם המדרגות הפנימי נוסף מאוחר יותר גם גרם מדרגות חיצוני, שנועד לאפשר כניסה נפרדת לקומה.

בית בבנימינה, עיצוב אסתי דינור, חדר רחצה (5)
צילום: סטודיו איתי אבירן

עיצוב פנים: אסתי דינור, סטודיו Wabi-Sabi

אדריכל גרד אולמן 

"סגנון הוואבי סאבי, שמקורו במסורת האסתטית של הזן בודהיזם מהמאה ה-17 ביפן, הוא מיצוי של כל האיכויות שאני מעבירה בעבודותי: פשטות, שימוש בחומרים טבעיים וא-סימטריה. בתים וחפצים שעקבות הזמן ניכרים בהם ומייפים אותם, כשהם מספרים את סיפור בעליהם. הוואבי סאבי מאדיר את השלמות שבחוסר השלמות. הוא מסתורי, לא מוגדר וחמקמק, ונשען על היותם של הדברים בני חלוף, צנועים, פשוטים, מהוהים, לא מושלמים ומתכלים", אומרת המעצבת.