הדיירים: אירית בן דויד, מעצבת פנים, ובן זוגה האמן דורון אפרת עם שני בנים מתבגרים. הדיירים הם אמנים בנפשם ולכן בחרו לבנות בית ברוח הקרבה לטבע ולחומרים טבעיים ככל האפשר.

הבית: 160 מ"ר הבנויים על מגרש בשטח דונם עם עץ פקאן בן כ-80 שנים בלבו, בהוד השרון. מתוך הבנה שבמציאות של ימינו "הילדים לא יוצאים מהבית עד גיל שלושים", נבנה הבית בתפיסה של יחידות דיור עצמאיות שבנויות סביב חלל משותף. כל יחידת דיור כוללת חדר רחצה, מטבחון קטנטן, פינת אירוח וגלריית שינה שמתאפשרת הודות לגובה התקרה שמגיע בשיאו לכחמישה מטרים. לכל יחידה יש יציאה לחצר ופינת ישיבה חיצונית. בכך מתאפשרת כניסת חברים של הילדים בלי שיעברו בבית, דבר ששומר על פרטיות שאר הדיירים.

הבית נבנה לאחר שהבית הישן נהרס עד היסוד, ותוכנן במבנה של שני אגפים: אגף הילדים ואגף ההורים, וביניהם פאטיו המחדיר את קרני אור השמש והאוויר לחלל הציבורי של הבית. הבית נבנה בצורת "L", ואגף ההורים בולט כלפי המגרש ומייצר זרוע נפרדת, פרטית ומוארת רק אליו. צורת ה"L" מאפשרת חצר חיצונית מוגנת של הבית, שאליה ניתן לצאת גם מהסלון וגם מאגף ההורים. החצר מקיפה את עץ הפקאן הממוקם בלב המגרש. הבית כולו פתוח אל החצר בחלונות ובפתחים גדולים ללא תריסים, שדרכם משתקפת החצר מכל פינה.

תמי ודניאל, חצר (17) (צילום: רן ואסף ארדה)
160 מ"ר הבנויים על מגרש בשטח דונם | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, חוץ (4) (צילום: רן ואסף ארדה)
אריחי בטון צבעוניים משובצים ברצפת הבטון בפנים ובחוץ | צילום: רן ואסף ארדה
חוץ (צילום: אסף ורן ארדה)
צילום: אסף ורן ארדה

תמי ודניאל, חוץ (1) (צילום: רן ואסף ארדה)
חלונות גדולים לקשר מקסימלי עם החוץ | צילום: רן ואסף ארדה

:עוד בערוץ עיצוב הבית

החזון העיצובי של הבית: הקרבה לטבע היא קונספט המוטבע בכל רבדיו של הבית:
תפישת העמדת הבית - סמוך לעץ פקאן עתיק אשר הבית חובק אותו.
אדריכלות - תכנון פאטיו בלב הבית המעצים את החיבור בין הפנים לחוץ.
חומרים ועיצוב - השימוש בחומרים טבעיים וגולמיים כגון בטון חשוף ברצפה מעצים אף הוא את החיבור בין החוץ לפנים מאחר שהושם דגש על הפרטים הנמנעים ממסילות ובכך הונח הבסיס לחיבור המושלם בין החוץ לפנים.

השימוש בחומרים בבית: החומרים שנבחרו הם רצפת בטון מוחלקת שממשיכה ברצף אל המשטחים החיצונים ללא שימוש בספים. כמו כן נעשה שימוש בטיח דמוי בטון חשוף בכל הקירות החיצוניים של הבית. דלת הכניסה שנבנתה מעץ ממוחזר, ארונות המטבח ופרטי ריהוט רבים נוספים תוכננו ונבנו בידי אירית ובן זוגה דורון. שולחן הזכוכית בסלון, למשל, נבנה מאוסף פריטים ממוחזרים ובהם רגלי תופים שמשמשות כרגליים לשולחן. הרצפה בחדר השינה נבחרה לביצוע מפרקט מפירוק מגלריה מהבית הישן.

תמי ודניאל, ג, כניסה (19) (צילום: רן ואסף ארדה)
דלת הכניסה. עץ ממחוזר וחלודה מכוונת | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, דלת (16) (צילום: רן ואסף ארדה)
דלת אל החוץ. ללא ספים או מסילות | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, חוץ (21) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, חוץ (10) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, חוץ (9) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה

תמי ודניאל, ערסל (22) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה

דלת הכניסה לבית: לדלת הכניסה מראה גס ומחוספס שמזכיר דלת אסם ישנה. הדלת עשויה משטחי עץ ממוחזרים ששימשו בעבר להובלת בלוקים. המשטחים מוסגרו בפרופילי פלדה חלודים שנצבעו בלכה במטרה לעצור את תהליך הקורוזיה ולשמור על המראה הישן והחלוד. הדלת נבנתה בנגריית הנקודה ה-12 לפי תכנון של אירית.

המטבח: המטבח מורכב ממשטחי עץ וממדפים פתוחים שעברו צביעה שמעניקה להם מראה של "אני נמצא כאן כבר שנים רבות". ביניהם הוצב ארון בגדים בסגנון פרובאנס שיובא מצרפת ועבר הסבה לארון כלים. את המטבח תכננה ועיצבה אירית בן דוד, והוא יוצר בנגריית "הנקודה ה-12" ע"י בני קרני ודורון אפרת.

ספסל המטבח: ספסל העץ הישן נאסף ממלתחות הגברים של מפעל שנסגר. הספסל הועבר אחר כבוד למטבח הבית ונעשה בו שימוש יומיומי לצד שולחן האוכל המרכזי.

תמי ודניאל, סלון (15) (צילום: רן ואסף ארדה)
חומרים טבעיים וגולמיים כגון עץ ובטון חשוף | צילום: רן ואסף ארדה
סלון (צילום: אסף ורן ארדה)
רגלי השולחן הן רגלי תופים ממוחזרות | צילום: אסף ורן ארדה
תמי ודניאל, ג, מזנון (8) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, מזנון (3) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה

פאטיו (צילום: אסף ורן ארדה)
פאטיו בלב הבית מעצים את החיבור בין הפנים לחוץ | צילום: אסף ורן ארדה

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

רהיט המגירות התלויות מעל פינת האוכל: בעלי הבית, אירית ודורון, בנו אותו ממגירות ומקופסאות עץ משומשות, והוא משמש בסיס להצגת חפצים שנאספו לאורך השנים - אבנים, תמונות, פיסות עץ שנסחפו אל החוף ועוד כהנה וכהנה. כתפיסה עיצובית לא נתלו תמונות ברחבי הבית ולמעשה רהיט המגירות הוא קישוט מרכזי ועיקרי שמאפשר מעין תצוגה מתחלפת של פיצ'פקעס וחפצים אהובים.

משטח כיור אמבטיה: בחדר ההורים מוצב כיור האמבטיה בחלל הפתוח של החדר. הכיור נעשה בעבודת יד על ידי אירית, הונח על פרוסה גסה של אקליפטוס ומיוצב בעזרת רגל ברזל. גם את הרהיט הזה עיצבו ובנו יחד דורון ואירית.   

פריט אהוב: אריחי הבטון הצבעוניים, המשובצים ברצפת הבטון המכסה את מרבית שטח הבית, מעניקים חיים וצבע לבטון האפור. מכל דוגמה נבחר אריח אחד או שניים על מנת ליצור שטיחים צבעוניים ואקראיים שבהם כל אריח שונה בצבעיו ובדוגמתו מזה שלידו (מחסן החנות "אור באבן").

תמי ודניאל, מטבח (12) (צילום: רן ואסף ארדה)
המטבח. משטחי עץ וממדפים פתוחים | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, מטבח (11) (צילום: רן ואסף ארדה)
ארון בגדים שעבר הסבה לארון כלי מטבח | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, אי (13) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, שינה (5) (צילום: רן ואסף ארדה)
הרצפה פורקה מפרקט הגלריה בבית הישן | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, שינה(6) (צילום: רן ואסף ארדה)
צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, ג, כיור (7) (צילום: רן ואסף ארדה)
הכיור והמשטח בעבודת יד של שני בעלי הבית | צילום: רן ואסף ארדה
תמי ודניאל, תוכנית (2) (צילום: רן ואסף ארדה)
התוכנית. איור: דניאל רוזנבוים | צילום: רן ואסף ארדה
_OBJ

_OBJ

אדריכלות: סטודיו דו תמי ודניאל - אדריכלית תמי משולם ואדריכלית דניאל רוזנבוים. (לעמוד הפייסבוק)

עיצוב פנים: אירית בן דויד bdirit1@gmail.com

במדור הקודם: שיפוץ נועז ומרובה קונספטים בבנימינה
לכל הכתבות במדור בשיפוץ