LIVING
מגזין סוף השבוע

לא עוד וילה בהרצליה פיתוח

קומת הקרקע הפתוחה, החלונות הענקיים הפונים לבריכה, המדרגות הצפות והפרופילים הדקים מרכיבים את העיצוב המינימליסטי ומעניקים לבית המשפחה את המראה הייחודי והנקי שלו

רז מלמד | living | פורסם 06/09/18 15:00 

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (32)
צילום: איתי בנית

הדיירים: בני זוג ושלושת ילדיהם שבגיל ההתבגרות.

הבית: בית פרטי ששטחו כ-400 מ"ר העומד על מגרש ששטחו 400 מ"ר באזור שקט בהרצליה פיתוח, מרחק הליכה מהים.

החזון: נקראתי לבית לעשות עיצוב פנים לאחר שבנייתו החלה. הצעתי מספר הצעות, בהן ביטול עמודים בפינות הסלון והשארת חזית פתוחה עם פינת זיגוג של זכוכית לזכוכית ללא עמוד, והצעתי פתרון הנדסי שמהנדס השלד אישר. גם המבט לבריכה, שהיה חסום על ידי עמוד גדול הפריע לי, ולאחר שהצעתי ללקוח ולאדריכלית פתרון שאושר עם מהנדס השלד הסכמתי לקחת את הפרויקט ולהמשיך להתעמק בעיצוב הפנים. החזון שלי היה קומת הקרקע פתוחה, ללא חלוקות או הפרדות, ללא עמודים, ועם חלונות גדולים הפונים לגינה ולנוף ומעצימים את תחושת הגודל בחלל ואת החיבור לגינה ולבריכה, כל זאת בסגנון נקי, מינימליסטי ושקט.

משך התהליך: כ-14 חודשים.

 

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (35)
משחק של הסתרה וגילוי|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (36)
צילום: איתי בנית

את הפרויקט, המכונה Q3, מוביל משחק עדין של הסתרה וגילוי. החזית הפונה לרחוב צנועה, הגג הקמור אופייני לבנייה למגורים בעיר ושביל הכניסה האלכסוני מוביל מעלה והצדה ומסווה את פנים הבית ממפלס הרחוב. דלת הכניסה היא דלת ציר גדולה בלבן בוהק. בכניסה נחשף חלל שנפתח בהדרגה אל חצר ובריכה, ומצליח להישאר גם משפחתי ואינטימי בזכות תכנון קפדני ומחויבות למינימליזם עיצובי. במינימליזם יש חשיבות גדולה לניקיון, שמושג בין היתר בעזרת שימוש בחומרים טבעיים ובמינימום חלוקות באותו החומר. לכן בחרתי בין היתר בחריצי תאורה ארוכים, בדלתות במישור הקיר ובלוחות זכוכית גדולים. מאותה סיבה השתמשתי בפורניר עץ במטבח ולבניית הספרייה בבסלון.

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (25)
החלל נפתח בהדרגה אל החצר והבריכה|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (7)
הצלונים הסמויים מוסתרים בכיסים בקירות ובמסילות מתכת |צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (6)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (26)
סלון בגובה כפול עם חזיתות זכוכית|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (10)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום איתי בנית (2)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (8)
צילום: איתי בנית

במדור הקודם: כשתראו את הבית תבינו למה הזוג לא רוצה לעזוב

לכל הכתבות במדור בשיפוץ

קומת הקרקע: בקומת הקרקע נמצאים חללי האירוח, כולל סלון בגובה כפול עם שתי חזיתות זכוכית בגובה מלא. המבט החוצה נמשך גם בחלל האנכי של המדרגות. בתוכנית המקורית החלל היה סגור עם מדרגות אטומות. הצעתי לפתוח אותו ולבנות מדרגות קלות ומאווררות. את המדרגות הצפות ממתכת שחורה משלימות חזיתות זכוכית, המאפשרות לצפות לחצר ולבריכה. בקומה זו נמצא גם מטבח אינטימי עם חדר שירות נסתר.

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום איתי בנית (28)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (33)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (30)
מטבח אינטימי|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (29)
פסי תאורה מעל האי במטבח ומעל מרכז שולחן האוכל|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (12)
שירותי אורחים|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (5)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (17)
מדרגות מתכת צפות במראה אוורירי|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (21)
צילום: איתי בנית

בהתאם לתוכנית המינימליסטית, הדוגלת בחשיפה והסתרה מדודים, בחרתי במערכת של תריסי רפפה חיצוניים המאפשרת הצללה של החלונות הגדולים בבית. הצלונים הסמויים מוסתרים בכיסים בקירות ובמסילות מתכת בחלל הכפול כשהם נאספים. כך, בשעות האור וכשמתעורר הצורך בפרטיות, המערכת חשופה ונמצאת בשימוש, וכשאין בה צורך היא נעלמת לחלוטין ומאפשרת חשיפה ואור מקסימליים, בזכות שימוש בפרופילי אלומיניום דקים הסמויים בשלד, ומינימום חלוקות.

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (23)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (1)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (43)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (41)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (40)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (39)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (49)
חדר רחצה|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (13)
הגג הקעור של המבנה מנוצל ליצירת חדר השינה של ההורים|צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (34)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (45)
חדר רחצה המוסתר מאחורי מחיצת עץ|צילום: איתי בנית

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

קומות החדרים: בקומת הביניים יש שלושה חדרי ילדים וחדר רחצה החבויים בתוך מבנה קובייתי התחום בחלל הכפול של קומת הקרקע. למסדרון מחוברת מרפסת פנימית הפונה לחלל הציבורי, קושרת בין החללים ומשקיפה אל הבריכה והחצר האחורית דרך החלל הכפול של הסלון. בקומה העליונה הגג הקעור של המבנה מנוצל ליצירת חדר השינה של ההורים שמצדו האחד חדר רחצה המוסתר מאחורי מחיצת עץ ומצדה האחר מרפסת גג פרטית. במרתף יש שני חדרי שינה נוספים, שני חדרי רחצה וחדר קולנוע ביתי.

בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (46)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (48)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (47)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (20)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (19)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (11)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (15)
צילום: איתי בנית
בית בהרצליה פיתוח, עיצוב רז מלמד, צילום  איתי בנית (44)
צילום: איתי בנית
_OBJ

עיצוב פנים: אדריכל רז מלמד

תכנון: אדריכלית רחל שיינפלד בשיתוף אדריכל רז מלמד 

סטיילינג: אדריכל רז מלמד בשיתוף אדריכלית עומר דנן

לתנועה בחלל ולקשר הוויזואלי בין הקומות תורם המיקום של פסי התאורה המקבילים. בקומת הקרקע יש פסי תאורה מעל האי במטבח ומעל מרכז שולחן האוכל. הפסים המקבילים ממשיכים בחלל הכפול, כשאחד מהם נמתח דרך המרפסת הפנימית עד סוף המסדרון בקומת הביניים. מיקום התאורה בקומת ההורים מזכיר את המתרחש בקומות שתחתיה, ויוצר קשר בין החלקים השונים של המבנה. _OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ

תגובות סגור
...טוען
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן