הדיירים: זוג הורים עם 3 ילדים מתבגרים (2 חיילים ובת עשרה). היא - עוסקת בטיפול באמנות. הוא – בכיר בעולם ההייטק.

הדירה: הבית בעל מפלס אחד בשטח של כ- 215 מ"ר. הוא תוכנן עבור הדיירים על ידי האדריכלית שולי ביימל לפני כ-16 שנה על נחלה רחבת ידיים במושב גן השומרון הממוקם סמוך לפרדס חנה, והוא התאים לצורכיהם ולטעמם באותו זמן. מאז חלפו לא מעט שנים, הילדים בגרו, סגנונם של בעלי הבית השתנה, הם התבשלו והחליטו שהבית חייב לעבור מתיחת פנים משמעותית – גם בשל הבלאי הטבעי וגם הזדמנות לשנות סגנון ולרענן את הבית לחלוטין.

סטודיו 37, מבט אל הסלון
ספרייה בסגנון תעשייתי המשלבת מידוף מרלסים של ברזל | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, קיר המבואה והמטבח. עבודה של טל ירושלמי מתוך סדרת ציורי
עבודה של טל ירושלמי מתוך סדרת ציורי | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, מבט מפינת האוכל לספריה ולציר הראשי בבית המחבר בין אזור
מבט מפינת האוכל לספריה ולציר הראשי בבית המחבר בין החללים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, ספריה רלסים של ברזל
סטודיו 37, ספריה רלסים של ברזל | צילום: יואב גורין

החזון: המסר של הדיירים בפגישתנו הראשונה היה כי הם מעוניינים לחדש את הבית בדגש על המטבח, חדרי הרחצה והחלפת כלל הריהוט. בני הזוג הם חובבי אמנות בכלל ואמנות ישראלית בפרט, וביקשו באותה הזדמנות לרענן את אוסף העבודות שלהם ולחפש עבודות שיתאימו לרוח החדשה של הבית. המטרה היתה לשנות את הבית, אך בדגש על פעילות כירורגית בתוך תמהיל קיים של חיים ומעטפת קיימת – הקירות והחלונות. התבקשנו לשמור ולטפל ברצפת האבן הקיימת וכך גם לגבי טיח הפנים באזורים הציבוריים.

האתגר התכנוני והעיצובי מבחינתנו היה להצליח לייצר את השינוי המבוקש שישקף את אופי הדיירים בהווה אך לא יבטל את ההיסטוריה של הבית שבו גדלו הילדים ובו חיו וצמחו 15 שנה. הרגישות שבה ניגשנו לפרויקט הולידה תהליך מרתק ודינמי, ואנו שמחים לומר שלמדנו במהלכו המון.

הדיאלוג בין כלל האובייקטים והחומרים החדשים המשתלבים באופן הרמוני בחלל הקיים ייצר חללי מגורים חדשים לחלוטין ואקלקטיות אותנטית ולא מאולצת. כל חלל מספר גם את סיפור החיים בבית עד לרגע השיפוץ וגם את הסיפור על השינוי והתהליך שעברו הדיירים במהלך השנים שבהן חיו בבית והיכן הם היום. תהליך השימור העדין והרגיש הזה הוא שיצר את הקונטרסט המעניין בחלל.

החלוקה לא שונתה כלל בשיפוץ – מה שכן השתנה זה החללים השונים. ביצענו חשיבה עם הלקוחות והחלטנו על אלמנטים ופריטי ריהוט שחשוב לנו לשמר, לשפץ, ולשנות את מיקומם. בדרך זו, הסיפור והעבר קיבלו את הכבוד המגיע להם ועדיין התקבלה תמונה מפתיעה ומרעננת מכיוון שגם האובייקטים הישנים הפכו למפתיעים ולא צפויים.

אחת ההחלטות הראשוניות בתכנון הקונספט היתה הוויז'ן של מטבח ירוק אפרפר שייצר דיאלוג עם הירוק סביב הבית הנשקף מכל פינה. האלמנט הירקרק הפך למוטיב חוזר ברחבי הבית ומופיע גם כחיפויים בחללים הרטובים בגוונים שונים אצל ההורים והילדים.

משך השיפוץ: הפרויקט ארך כשנה וכלל את תהליך התכנון, המכרזים וההזמנות, ואת תהליך השיפוץ בפועל שהתעכב בשל הצורך לחפש מקום מגורים חלופי למשך תקופת השיפוץ.

סטודיו 37, מבט אל הכניסה
דלת עשויה עץ אגוז אפריקאי שופצה | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, מבט מהכניסה לפינת האוכל
גופי התאורה הישנים הוחלפו למנורות תעשייתיות בגוני טורקיז וירוק | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, סלון מטבח, על הקיר עבודה של האמן הדרוזי סלאח אל קרא
על קיר הסלון עבודה של האמן הדרוזי סלאח אל קרא | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, שתי עבודות ארט מקוריות שנבנו על ידי הסטודיו במיוחד עבור
שתי עבודות ארט מקוריות שנוצרו על ידיגוטמן וסולרצ׳יק עבור הבית | צילום: יואב גורין

עוד בערוץ עיצוב הבית:

מטבח שעושה חשק לבשל וריהוט תעשייתי

מבואת הכניסה: את דלת הכניסה אל הבית העשויה מעץ אגוז אפריקאי הוחלט להשאיר אך לשפצה לחלוטין. המשקופים הוסרו והוחלפו במשקופי פח שעבר תהליך החלדה מבוקרת. הדלת עצמה נשלחה להתזת חול – פעולה החושפת את הטקסטורה של העץ – ולאחר מכן עברה לצביעה ידנית במצבעת אמן (מצבעת אמיר בבת ים). הגוון שנבחר הוא כחול אפור, שמעניק לדלת לוק של דלת אירופית כבדה ומבטל את זהות וסוג העץ. על גבי הדלת בצד החיצוני מוקם לוח פח המספק פתרון לשריטות הכלבה ומשלים את המשקופים הכבדים.

את פני הנכנסים לבית מקבל חלון גדול המייצר מבט לפטיו בין הסלון לחדר השינה של ההורים. בנקודה הזו מיקמנו שולחן נגרים מאסיבי ששימש בגלגולו הקודם כשולחן האוכל במרפסת ולא היה פרקטי לישיבה. בעוד בתפקידו החדש הפך לדיספליי לעציצים רבים ושונים וחפצי נוי.

מימין לדלת הכניסה והחלון הרחב מוקם שולחן של מכונת תפירה ששימש כעמדת תכשיטים בחדר השינה של ההורים וכעת משמש כמעמד לכלי קרמיקה ועציצים. מעל השולחן נתלתה עבודה של האמנית טל ירושלמי – ציור מסדרת השטיחים.

המטבח: המטבח הקודם תוכנן בצורה של ח' גדול ללא אלמנט מרכזי שתופר את כל הפאות – מה שיצר מעין ואקום במרכזו. סגנון המטבח היה כפרי ומיושן וכבר לא תאם לטעמם של הדיירים. המטבח החדש תוכנן להיות קומוניקטיבי יותר ולתקשר עם שאר הבית. מוקד הפעילות – תנור הבישול – שינה כיוון, וזאת בלי להחליף את התנור פריסטנד האהוב על הדיירים. חזיתות המטבח נצבעו בגוון ירקרק אפרפר עם ידיות פנימיות מעץ במבוק. פרופורציות הנישות בקירות שונו והן נסגרו בדלתות עם מידוף עץ פנימי – אחת בדלתות לוח והשנייה בדלת עץ עם זכוכית. משטח העבודה נוצק מבטון, המקיף מארבעה כיוונים את יחידת הארונות. האי תוכנן כחצי שולחן מאסיבי ופתוח עם מדפי ברזל ורשת. מקרר יין ומגירות פח הפונים כלפי הסועדים מהווים את המאסה הסגורה המספקת קונטרה לתנור המאסיבי. המשטח העליון משלב קורות עץ מבוקע ונירוסטה המקיפה את אזור התנור והחיתוך.

הרעיון היה לייצר מטבח כיפי ומעורר השראה, כזה שפשוט עושה חשק לבשל אך לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות – מראה אקלקטי ללא סטים, צבעוני, חומרי ומעניק את התחושה כאילו הפריטים כבר קיימים שנים ורק אספנו אותם.

כמו כן הוחלפו גופי התאורה ופתחי יציאות המיזוג הורחבו והוחלפו בגרילים דקורטיביים. לצד האי מוקם ארון עץ ישן ששופץ על ידי בעל הבית ועמד בפינת הטלוויזיה. בקונטקסט הנוכחי הארון מקבל את הכבוד הראוי לו ומוסיף עוד טאץ' אקלקטי ואגביות למטבח.

סטודיו 37, ארונות נמוכים מוקפים בפריים בטון מוחלק
ויז'ן של מטבח ירוק אפרפר | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, מגירות פח שמכילות דואר וסכום
מגירות פח שמכילות דואר וסכום | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, ארון ישן שעבר לשימוש במטבח
ארון ישן עבר לשימוש במטבח | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, חזיתות צבע_ירוק פסטל בשילוב עם פרט ידיות מבמבוק ודפנות
שילוב של בטון ובמבוק | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, חיבורים מדויקים במטבח
חיבורים מדויקים במטבח | צילום: יואב גורין

פינת האוכל: מימין לדלת הכניסה המובילה מהחניה היישר אל המטבח נהרס קיר נישה שהכיל ארון נגרות ששימש כמזווה במטבח הישן. במקומו תוכנן ארון פח צבוע לבן הבנוי עד תקרה, המשולב עם דלתות מפרופילים בלגיים וזכוכיות משובצות. בעצם הורדת הקיר הרווחנו עוד מקום, והאווירה הפכה קלילה ועדכנית יותר. הארון הוא יחידה דו צדדית - בצדו האחד כלפי המטבח הוא משמש כמזווה ובתוכו יחידות נגרות עם מגירות נשלפות, ובצדו השני מדפים מעץ אלון שמוקמו בארון דיספליי לכלים ואביזרים המשרתים את פינת האוכל.

שולחן האוכל נשאר אולם גופי התאורה הישנים הוחלפו למנורות תעשייתיות בגוני טורקיז וירוק מנטה מרענן של המותג הסקנדינבי HK LIVING , שמיובאים לארץ על ידי גלוריה מונדי. הכיסאות הוחלפו ושולבו סביב השולחן עם ספסל מעצים ישנים (יאיר משיח- אמן עצים ישנים).

על הקיר נתלו שתי עבודות פרינט ארט מקוריות שיצרנו בסטודיו עבור הלקוחות. הגרפיקה הודפסה על שתי פלטות מעץ ליבנה. בנוסף לכך נתלו עוד שני צילומים בשחור לבן שצילם בעל הבית.

הסלון: הנישות הבנויות והכבדות נהרסו ואת מקומן תפסה ספרייה בסגנון תעשייתי המשלבת מידוף מרלסים של ברזל המקיפים קורות עץ שעברו תהליכי יישון וגיוון שונים. ואת המדפים קושרים צינורות ברזל המעוגנים לבסיס הנישה ולתקרה. שתי כורסאות במבוק שהיו בסלון נצבעו בצבעים עזים של אדום, כתום וצהוב, והפכו לחלק מפינת ישיבה נוספת מחוץ לפינת האוכל. הספה הישנה הוחלפה בספה בגוני כחול אפור מקסטיאל as is ונוספו לה כורסת ראטן מגלוריה מונדי, כורסה כתומה מId design- וההדום מקסטיאל as is. עוד הוספו שטיחים צבעוניים משמחים ומנורת רגל מיוחדת מגלילי עיתונים מ-LOFT. על הקיר מעל הספה תלויה עבודה של האמן הדרוזי סלאח אל קרא וכך גם עבודה קטנה שלו בגוונים של לבן על הקיר המאונך לו. על קיר הספרייה תלויות שתי עבודות קטנות של ורד גרשטנקורן.

סטודיו 37, פינת עבודה קומפקטית בכניסה לחדר ההורים
פינת עבודה קומפקטית בכניסה לחדר ההורים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, ארגז הלחם עבר לחדר השינה של ההורים
ארגז הלחם הוסב לשידה בחדר השינה של ההורים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, ארונות נסתרים בחדר השינה
ארונות נסתרים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, פלטת גוונים בהירה בחדר ההורים
פלטת גוונים בהירה בחדר ההורים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, ספספל זוגי במקלחת, ארון תרופות מגלוריה מונדי
ספסל זוגי במקלחת, ארון תרופות מגלוריה מונדי | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, חדר רחצה הורים
סטודיו 37, חדר רחצה הורים | צילום: יואב גורין

המרפסת: הקשר בין הפנים לבין החוץ בלתי ניתן להפרדה – הירוק והמרחבים נשקפים מכל פינה. שולחן האוכל רחב הידיים שבמרפסת מעץ סחף ים הוזמן מ-as is וכעת הוא מתאים בפרופורציות למרפסת הרחבה ומאפשר לארח הרבה יותר אנשים לארוחות בחוץ. הפרגולות שופצו ונוספו מאווררי עץ המותאמים לחוץ.

שירותי האורחים: בשירותי האורחים תכננו כיור בטון מיוחד יציקה בתבניות עם שבלונות המייצרות טקסטורה על גבי משטח הבטון ובצורה של הגרפיקה שעל גבי האריחים שהוזמנו לחיפוי גב האסלה. האריחים מסדרת אזוליי של פטרישה אורקיולה – ממודי. גם הם מספקים את האווירה החדשה/ישנה בגוונים כחלחלים וחלודים עם גרפיקה נעימה, מובהקת והמשכית. מתחת לכיור הבטון המיוחד מוקם מתלה מגבות מצינור פח צבוע שבצדו האחד מתחבר לבטון ובצדו השני מחובר לקיר. את משטח הבטון ממשיך מדף עץ גושני של אגוז אמריקאי. את נישת המעילים שלצד שירותי האורחים הוחלט לסגור בדלתות מראה עם פרט ידית מעץ ומגירות נעליים בעלות פתחי אוורור.

פינת הטלוויזיה והמעברים: בהמשך לארון המעילים ובסוף ציר התנועה המרכזי של הבית הנמתח מפינת האוכל ועד לקצה השני שבסופו נמצאת פינת הטלוויזיה. הבמה הבנויה נהרסה ופורקה ובמקומה תוכננה פינה דינמית המכילה ארגזי אחסון על גלגלים נסתרים המשמשים גם כמגירות וגם כשולחנות קפה בשעת הצורך. על הבמה מוקמו כריות בסגנון רביצה מרוקאית עם פרינטים גרפיים מעולמות פחות אוריינטליים ויותר מעודכנים. הבחירה בגוונים העזים והמנוגדים נועדה להפוך את הפינה האפלולית והמיושנת למוקד משפחתי – אבן שואבת ועליזה. מול פינת הרביצה תוכננה ספרייה מעץ בירץ' מולבן עם אחסון סגור – חזיתות מ-mdf שחור וחלונות עגולים מזכוכית פליסה.

 לצד פינת הטלוויזיה נתלה ציור של אביטל כנעני המהווה ניגוד משלים לגרפיקה והצבעוניות העזה – בבחירה המינימליסטית של עבודה בקו בלבד. המנורות הוחלפו בגופים שיצרנו והמחזיקים נורות לינסטרות לד.

חדר הבת: על השיפוץ אצלה הוחלט תוך כדי תנועה - כמתנת בת מצווה. הוחלט לשנות את כיוון המיטה, הארונות ושולחן הכתיבה. פרקט הלמינציה הקודר הוחלף לפרקט עץ מבוקע צבוע אפוקסי לבן שהוסיף לאווירה המרעננת והקלילה של החדר. חלקים מהקירות נצבעו בגוון כחול ונוספו שטיחים ופרטי טקסטיל מגוונים שאת רובם סרגה הילדה בעצמה.

אמבטיה ילדים: שירותי הילדים נסגרו על ידי חזית זכוכית אסיד המאפשרת כניסה נפרדת מחדר האמבטיה אך גם מייצרת אינטימיות. לחיפוי הקירות נבחר פסיפס שהובא מאיטליה בגוני ירוק כהה ולרצפה אריחים בגודל הלא סטנדרטי של 5 על 10 – של אותה החברה. תוכננה אמבטיה בנויה ומחופה באותו הפסיפס עם שלוש  מדרגות, כמו ירידה לבריכה. נוסף לאמבטיה תוכנן מקלחון מרווח שהוגדל בזכות שבירת הקיר הבנוי שתחם והקטין אותו. בין האמבטיה למקלחון תוכנן מדף ארוך בתלייה נסתרת מעץ טיק ומתחתיו תליית המגבות. ארון הכיור תוכנן בשילוב של חזיתות צבועות עם מסגרת מבירץ' מולבן. מעל הכל רוכב משטח כיור רחב מבטון מוחלק המקשר בין המקלחון מצדו האחד לבין הזכוכית התוחמת את השירותים.

סטודיו 37, חדר המתבגרת שסרגה את הערסל, השטיח והפוף בחדרה
חדר המתבגרת. סרגה את הערסל, השטיח והפוף | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, חדר מתבגרת גובה
סטודיו 37, חדר מתבגרת גובה | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, פסיפס ירוק בחדר הרחצה של הילדים, גובה
פסיפס ירוק בחדר הרחצה של הילדים, | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, אמבטיה בנויה בחדר הרחצה של הילדים
פלוס אמבטיה בנויה | צילום: יואב גורין

פינת עבודה: גם פה הוחלט לשנות כיוונים מתוך מחשבה שלא נעים לשבת עם הגב לעוברים וכן מתוך מטרה להגדיל את קיבולת האחסון. שולחן העבודה תוכנן וחופה בפורניר אלון שטרייף וחזיתות מגירות לבנות בסגנון רטרו סקנדינבי. כיסא העבודה התעשייתי מגלוריה מונדי. מדפי הפח בכיפוף מקיפים את הפינה בצורת ר'. שידת המדפסת על גלגלים תוכננה בסגנון שונה ונצבעה בטכניקה מיוחדת כדי לשוות לה מראה מעת מתכתי מיושן. חלק מהמגירות הוא דמי ובא לייצר אשליה של המון מגירות קטנות. על הקיר מנגד לשולחן מוקם סולם מדפים עם מגירה.

חדר שינה הורים + מקלחת: בחדר השינה של ההורים הוחלפה רצפת פרקט העץ הצהבהב בפרקט עץ מבוקע צבוע אפוקסי לבן שהעניק לחלל מראה אוורירי וקליל. כיוון המיטה שונה כך שציר התנועה אל הקיר החיצוני ואל המקלחת נפתח. חזית קיר הממד והמקלחת שונתה וחלקה נהרס. קיר המקלחת הורחק מעט אחורה על מנת ליישר קו עם העיבוי החדש של חזית הממד בנגרות. הפעם נבחרו משטחי פסיפס בגון מנטה מרענן ומשחקים בין גדלים של ריבועים בין רצפת חדר האמבטיה לבין רצפת המקלחון עצמו. המקלחון גדל והפך למקלחון חזית, מה שאפשר למקם שני ראשי טוש וספסל מקורות עץ טיק הממוקם גם בצד הפנימי של המקלחון וגם בצד החיצוני כספסל ישיבה.

ארון הכיור תוכנן כשידת מדפי ברזל העשויה מרלסים של ברזל צבוע לבן עם רשת צבועה. מידוף זה מכיל למעשה ארגזי בירץ' עם מגירות המסודרים לכאורה באופן אקראי. מול ארון הכיור מוקם ארון תרופות לבן ושימושי של המותג house doctor ובין הארון לכיור מוקם סולם עץ המשמש כמתלה מגבות.

סטודיו 37, עבודה של אביטל כנעני בפינת המשפחה
עבודה של אביטל כנעני בפינת המשפחה | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, פינת רביצה משפחתית
ןזו פינת הרביצה המשפחתית | צילום: יואב גורין

זמן לדייק את הפרטים

דבר המעצבים: כבר מתחילת הדרך נוצרו דינמיקה מעולה ואמון מלא שהובילו לזרימה נכונה לתהליך והפריה הדדית. הפתיחות הגדולה, כמו גם העובדה שהלקוחות הם אנשי העולם ונמצאים המון בחו"ל ביעדים מגוונים, אורבניים ואקזוטיים, נחשפים לגלריות ותערוכות בארץ ובעולם – הובילה לסינרגיה מדהימה בין כולנו. מה שאפשר לתוצר הסופי להיות מדויק, ייחודי, יצירתי ולא מתפשר. שיטת העבודה שלנו עם הדמיות לאורך כל התהליך מאפשרת לדיון עם הלקוחות לרדת אל הקרקע וכך אנו מצליחים להמחיש ללקוחות את החזון שלנו ואת התמונה הכוללת שהרבה פעמים קשה למעצבים להעביר בשרטוטים וסקיצות. בדרך זו, הלקוחות מבינים מה צפוי להיות, מה החומריות והפרופורציות, כך יורד מפלס הלחץ ונוצר תיאום ציפיות נכון.

האתגר בלנהל תהליך שיפוץ שמשאיר הרבה מהחפצים בבית הוביל להתנהלות רגישה ומחושבת, והקצב היה בהתאם - לכן הפרויקט היה ממושך יותר בהשוואה לשיפוצים אחרים בהיקף דומה. בתהליך כזה יש זמן לדייק את הפרטים ולחפש את החומרים הנכונים, הפרויקט הופך להיות יותר דינאמי וגמיש – והתוצאה בהתאם – שונה, מרתקת ומספרת את סיפור הדיירים וחייהם בחללים השונים. 

סטודיו 37, ארון נעלים מאלון ליבנה מולבן
ארון מעילים | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, שירותי אורחים קיר גב האסלה חופה באריחים של פטרישיה אורק
סטודיו 37, שירותי אורחים קיר גב האסלה חופה באריחים של פטרישיה אורקולה | צילום: יואב גורין
סטודיו 37, שירותי אורחים
סטודיו 37, שירותי אורחים | צילום: יואב גורין

טיפ: בתהליך שכזה של שיפוץ בית קיים - חשוב לשריין מקום מגורים חלופי למועד ולפרק זמן מוגדר וידוע מראש (וכמובן לקחת עוד שבועיים אקסטרה). עשו לעצמכם טובה ותכללו את זה בתקציב ההוצאות – זה שווה את הכל ובמיוחד את הבריאות הנפשית.

לכו עם האינטואיציה שלכם בכל הנוגע לחומרים, גוונים ושילובים – לא לפי טרנדים ואופנות אלא לפי מה שמתאים לאישיות ולאורח החיים שלכם בבית היום ובבית העתידי אליו אתם שואפים להגיע. תנו למעצבים להוביל ולחשוף אתכם למגוון שלא ידעתם שקיים ואל תגיעו סגורים ונעולים מראש.

פריט אהוב: רוב פרטי הריהוט שייצרנו משלבים כמה בעלי מקצוע – נגרים, מסגרים, צבעים ואנשי זכוכית – הכיף הגדול היה לראות איך חלומות קמים לתחייה ואיך כאשר מצליחים לשלב בין בעלי המקצוע ולא מתפשרים על הפרטים יוצאים תוצרים ייחודיים ולא טריוויאליים. אנחנו מאוד גאים ביחידת האי המיוחדת שתכננו – בביצוע של נגריית אמיר בשיתוף עם ספק נירוסטה ואמן ברזל. גם בארון הברזל הדו צדדי, המשרה תחושה של מסעדה עובדת והופך את האווירה למרעננת ומעוררת השראה.

סטודיו 37, חדר רחצה לפני
כך נראה חדר הרחצה לפני השיפוץ | צילום: צילום ביתי
סטודיו 37, פינת טלוויזיה לפני
ופינת הטלוויזיה | צילום: צילום ביתי
סטודיו 37, כניסה לפני
דלת הכניסה נצבעה מחדש | צילום: צילום ביתי
סטודיו 37, תכנית לפני
תוכנית הבית לפני
סטודיו 37, תכנית אחרי
וזו אחרי
_OBJ

דנה גוטמן ורותם סולרצ'יק, סטודיו 37 לעיצוב פנים

במדור הקודם: תל אביב מהחלונות הגבוהים במגדל יוקרה
לכל הכתבות במדור בשיפוץ