ג'ים לנזונה, מנכ"ל יאהו (צילום: kimberly white, getty images; Piotr Swat, shutterstock)
ג'ים לנזונה, מנכ"ל יאהו. "יאהו מוכנה כלכלית, יש לה מאזן מצוין ואנחנו רווחיים" | צילום: kimberly white, getty images; Piotr Swat, shutterstock

 רוצים שנאמ;לק לכם את חדשות ההייטק ישירות למייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>>

קבוצת יאהו (Yahoo) מתכננת לעשות קאמבק לשוקי המניות - כך דיווח ביום שלישי "פייננשל טיימס" הבריטי, תוך שהוא מצטט את מנכ"ל יאהו ג'ים לנזונה. לדברי לנזונה, כחלק מהתוכנית שלו להחזיר את חברת האינטרנט האמריקאית הוותיקה לגדולתה, הוא מתכנן גם להוביל אותה בעתיד להנפקה ראשונית לציבור (IPO) בוול סטריט. אם המהלך ייצא לפועל, תחזור יאהו להיות חברה ציבורית בפעם השנייה בתולדותיה.

לנזונה, לשעבר המנכ"ל של טינדר, מונה לתפקיד מנכ״ל יאהו בספטמבר 2021 לאחר ספין-אאוט של יאהו מענקית התקשורת ורייזון - במטרה לבנות מחדש את יאהו כחברה עצמאית. "יאהו מוכנה כלכלית, יש לה מאזן מצוין ואנחנו רווחיים מאוד", אמר בראיון ל״פייננשל טיימס״. עם זאת, הוא ציין כי היותה פרטית אפשרה לחברה לבצע שינויים מבניים הכרחיים וליצור יחידות עסקיות שדומות למודל שבו השתמש כאשר ניהל בעבר את חברת CBS Interactive. בפברואר האחרון פורסמו בתקשורת האמריקאית דיווחים על סבב פיטורים של עובדי יאהו, שבמסגרתו תפטר הקבוצה עד לסוף השנה כ-20% מעובדיה. בסך הכל יפוטרו בסבב הזה כ-1,600 מתוך 8,000 עובדי יאהו, לפי דיווח של אתר Axios.

לדברי לנזונה, יאהו עדיין מדורגת בין חמשת אתרי האינטרנט המובילים בעולם בתנועת גולשים. יש לקבוצה יותר מ-30 כותרי אינטרנט או יחידות עסקיות, שהגדולות שבהן ממותגות תחת השם Yahoo, ובהן אתרי הפיננסים, הספורט, החדשות והאימייל שלה, לצד אתרים עם מיתוג שונה, כמו למשל, אתר חדשות הטכנולוגיה TechCrunch. בנובמבר 2022 קיבלה יאהו נתח של 25% בחברת האדטק הישראלית טאבולה, בתמורה למתן בלעדיות למערכת הפרסום של טאבולה למשך 30 שנה באתרי קבוצת יאהו.

לדברי לנזונה, יאהו עדיין מדורגת בין חמשת אתרי האינטרנט המובילים בעולם בתנועת גולשים. יש לקבוצה יותר מ-30 כותרי אינטרנט או יחידות עסקיות, ובהן אתרי הפיננסים, הספורט, החדשות והאימייל שלה, לצד אתרים עם מיתוג שונה - כמו אתר החדשות TechCrunch

יאהו נהפכה לחברה ציבורית לראשונה באפריל 1996, כשהתחילה להיסחר בנאסד״ק. בתוך שנים ספורות כבשו אתרי יאהו את צמרת אתרי האינטרנט בעולם, בעיקר בזכות השילוב של מנוע חיפוש ושירות אימייל פופולרי. ב-2008 דחתה החברה הצעה של מיקרוסופט לרכוש אותה תמורת 47 מיליארד דולר. באותה שנה גם השיקה יאהו מרכז מחקר ופיתוח ראשון בישראל, שפעל בחיפה. ב-2011 השיקה יאהו גם מרכז מו״פ ברמת גן, בעקבות רכישת הסטארט-אפ הישראלי Dapper. שני מרכזי הפיתוח הישראלים של יאהו עדיין פעילים.

ב-2017, אחרי 21 שנה כחברה ציבורית, נמכרו רוב נכסיה של יאהו לידי ורייזון תמורת כ-4.5 מיליארד דולר. עם רכישת יאהו על ידי ורייזון היא מוזגה יחד עם AOL לתוך חברת בת של ורייזון, Oath, שב-2019 שינתה את שמה ל-Verizon Media.

ורייזון, שרכשה את AOL ואת יאהו בשתי עסקאות ב-2015 וב-2017, מכרה את שתיהן בספטמבר 2021 לקבוצת הפרייבט אקוויטי Apollo Global Management בעסקה בשווי של 5 מיליארד דולר, לאחר שספגה הפסדים משמעותיים בשתי החברות כשפעלו תחת בעלותה. עבור יאהו, העסקה הזאת סימנה נפילה מגדולתה, לאחר שהחברה איבדה נתח שוק משמעותי באינטרנט לחברות כמו גוגל ופייסבוק במהלך שנות ה-2000.