הרשת החברתית החדשה threads (צילום: אתר החברה)
הרשת החברתית Threads. תאפשר להתחבר לחברים בפייסבוק ובאינסטגרם | צילום: אתר החברה

חברת מטא, שמפעילה את פייסבוק ואינסטגרם, צפויה לחשוף רשת חברתית חדשה שנקראת Threads. מטא כבר העלתה לרשת אתר חדש שסופר לאחור עד להשקת השירות, שיתבסס על טקסט ויתחרה ישירות בטוויטר.

מטא מציעה למשתמשי iOS, מערכת ההפעלה של אפל, לקבל תזכורת דרך חנות האפליקציות, ברגע שבו הפלטפורמה החדשה תהיה זמינה להורדה, ביום חמישי בערב (שעון ישראל).

התמונות שמטא חשפה מהאפליקציה מרמזות על כך שחווית המשתמש תהיה דומה מאוד לזאת של טוויטר. בנוסף, הרשת החברתית החדשה תאפשר לגולשים להתחבר ישירות לחברים שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם, וכך לעזור להם לנטוש את טוויטר בקלות.

כל חדשות הטק מחכות לכם גם בניוזלטר היומי שלנו. להרשמה >>>

ג'ק דורסי, המייסד של טוויטר, לעג לחברת מטא וטען שהאפליקציה מבקשת לשאוב מהמשתמש מידע רב, כמו מיקום, מידע בריאותי ואפילו מידע פיננסי. אילון מאסק, הבעלים של טוויטר, פרסם ציוץ ביחס להשקה המתוכננת וכתב ש"תודה לאל שהם (מטא) מנוהלים בצורה כל כך שפויה".

האפליקציה החדשה מבית מטא מושקת אחרי שעבר על טוויטר שבוע קטסטרופלי. אחרי שבטוויטר עשו שינוי ב-API שלהם והחלו למנוע ממשתמשים שלא רשומים באתר לקבל גישה לתכנים באתר, השירות קרס אצל משתמשים רבים ומאסק הודיע שטוויטר תגביל את מספר הציוצים שכל משתמש יכול לקרוא ביום לאלף למשתמשים שאינם מנויים, ולעשרת אלפים למשתמשים מנויים לשירות הפרימיום Blue.

מאסק וצוקרברג (צילום: Frederic Legrand - COMEO, shutterstock)
אילון מאסק ומארק צוקרברג. שבוע קטסטרופלי עבר על טוויטר | צילום: Frederic Legrand - COMEO, shutterstock

הצעד גרר תגובות זועמות מהגולשים, וגם ממפרסמים. מומחים בעולם הפרסום אמרו לרויטרס שהצעד החדש יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, שכן מפרסמים לא יכולים להיות בטוחים שהפרסומות שלהם באמת יגיעו למספיק אנשים, כאשר כל משתמש מוגבל בזמן שבו הוא יכול לבלות בפלטפורמה.

השינוי פגע גם ביכולת של מנוע החיפוש של גוגל להציג ציוצים שמופיעים בטוויטר. בגוגל הודו בבעיה ואמרו שלאתרים כגון טוויטר יש שליטה לגבי למי הם נותנים לסרוק ולמשוך מידע מהם. משתמשים רבים השתמשו בטוויטר מתוך ידיעה שהציוצים שלהם יוכלו להופיע בחיפוש של גוגל, ובכך הם יוכלו להגדיל לעצמם את החשיפה. השינוי האחרון בטוויטר גרם לכך שהפלטפורמה הפכה לסגורה אך ורק למשתמשי טוויטר, ולצניחה חדה ומהירה בחשיפה.

בנוסף, טוויטר עשתה צעד נוסף במטרה לשכנע משתמשים להצטרף לשירות ה-Blue שלה, והפכה את אפליקציית Tweetdeck הפופולרית לאפליקציה למשתמשי פרימיום בלבד. האפליקציה, שמיועדת בעיקר למשתמשים כבדים, הייתה עד כה חינמית. בשבוע האחרון משתמשי האפליקציה התלוננו שהיא הפסיקה לעבוד לחלוטין, ועכשיו בטוויטר הכריזו על כך שהם משחררים גרסה חדשה לאפליקציה, שתאלץ את המשתמשים הותיקים לייבא את כל התכנים שלהם מהאפליקציה הישנה. בתוך 30 יום, כל המשתמשים באפליקציה החדשה יהיו חייבים להיות משתמשים משלמים ומאושרים על ידי טוויטר. 

ומה לגבי הקרב האמיתי, שבו מארק צוקרברג יפגוש את אילון מאסק בכלוב איגרוף? בניו יורק טיימס דיברו עם גורמים שמעורים בפרטים, שטוענים שהקרב קורם עור וגידים וייערך ככל הנראה באוגוסט, זאת למרות שהצדדים עדיין לא החליטו איפה הקרב ייערך והיכן הוא ישודר. מאסק צייץ שהקרב יכול להיערך בקולוסיאום ברומא, אבל לא ברור אם צריך להתייחס לכך ברצינות.