צוות ריברי (צילום: RiveryPR, יח"צ)
צוות ריברי. החברה פעלה עד כה מתחת לרדאר | צילום: RiveryPR, יח"צ

חברת הדאטה הישראלית ריברי (Rivery) הוקמה ב-2016 והתחילה לפעול במודל בוטסטראפ - התפרנסה מהכנסותיה בלי גיוס הון חיצוני. חמישה אנשים, עסק, רווחיות. "השינוי הגדול עבורנו קרה בקיץ 2018", מספר המייסד ומנכ"ל החברה איתמר בן חמו. "זה היה לקראת גביע העולם בכדורגל במוסקבה. פנתה אלינו חברת המשקאות AB InBev, יצרנית באדוויזר, קורונה ועוד, שהיא המפרסמת הכי גדולה בגביע העולם לצד קוקה קולה. הם רצו לבנות מערך דאטה שקולט מידע מ-15 מקורות: אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב ועוד. להבין מה הסנטימנט ומה עובד יותר במרקטינג. הם ניסו לבנות משהו לבד אבל לא כל כך הצליחו. הקמנו חדר מלחמה של 20 איש במוסקבה ותוך חודש הרמנו את השירות".

ריברי עוסקת בעולם המורכב של דאטה. היא יודעת לקחת מידע ממערכות לגאסי או ממערכות מודרניות, לייצא אותו, לסדר אותו ולטעון אותו לכלי אנליטיקה כמו Snowflake. "קח למשל חברת שירותים פיננסים גדולה. יש לה מאות דאטה בייסים, והיא רוצה לעבור למקום מרכזי, מודרני", מסביר בן חמו. "אנחנו מאפשרים לה את זה בשני קליקים. זה לא תהליך חד פעמי אלא תהליך מתמשך שבו אנחנו מעבירים מידע מהצד האופרטיבי לצד האנליטי. בצד השני של הלקוחות שלנו יש חברות הייטק עם שורה של מוצרי SaaS, ואנחנו הקונקטור ל-Snowflake, שאנחנו מוסמכים שלהם, או לכל מוצר אנליזה אחר".

עד כה פעלה החברה מתחת לרדאר וכעת היא מודיעה על גיוס גדול של 30 מיליון דולר מטייגר גלובל. זהו גיוס B עבור החברה, וקדמו לו עוד גיוסים שטרם פורסמו: "ב-2019, אחרי שהגענו ל-20 ומשהו לקוחות החלטנו ללכת לסבב Seed מקרן סטייט אוף מיינד ונצ'רס. הם לקחו את כל הסיבוב, 5 מיליון דולר. עשינו סיבוב נוסף עם אנטריי קפיטל של 13 מיליון דולר", מספר בן חמו.

איתמר בן חמו, מייסד ומנכ"ל: "קח למשל חברת שירותים פיננסים גדולה. יש לה מאות דאטה בייסים והיא רוצה לעבור למקום מרכזי, מודרני. אנחנו מאפשרים לה את זה בשני קליקים"

מתי בדיוק נסגר הגיוס הנוכחי? כי טייגר גלובל מנמיכים פרופיל.
"ערב פסח, 15 באפריל. בהקשר זה אני רוצה לומר שאנחנו חברה יעילה מבחינת השימוש במזומן - אולי בגלל שהיינו בוטסטראפ בראשית דרכנו; אולי כי כבר הייתי מנכ"ל בשנות ה-2000 וראיתי משברים. פעלנו כמו שצריך לפעול - בלי לקנות הכנסות - כמו שעשו חלק מהמתחרים שלנו".

שיטת המכירה של החברה היא היברדית: גם באמצעות אנשי מכירות אבל גם במודל PLG - הצטרפות עצמאית: "זו עצה שקיבלתי מאבי איל מאנטרי קפיטל, השקנו את התוכנית הזו בדצמבר 2021 ומאז זה גדל ב-50% מחודש לחודש. אנחנו מאפשרים לכל חברה להשתמש באופן מידי במוצר של ריברי ולשלם לפי צריכה בלבד".

מייסדי ריברי איתמר בן חמו, אביב נוי ואלון רזניק (צילום: RiveryPR, יח"צ)
מייסדי ריברי איתמר בן חמו, אביב נוי ואלון רזניק. מאפשרים לשלם לפי צריכה בלבד | צילום: RiveryPR, יח"צ

בהודעת הגיוס מסבירה החברה: "עם יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם, הפתרון של החברה מהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית בתהליכי ETL - (Extract - הוצאת הנתונים מהמקורות השונים, Transform - טרנספורמציה של הנתונים ו- Load- טעינתם למחסן הנתונים). בין החברות מבוססות הענן שצומחות במהירות וכבר משתמשות בפתרון של ריברי לניהול ביג דאטה ניתן למנות את בייאר, Webedia, באזזפיד, פאפאיה גלובל, American Cancer Society, נקסט, ווקמי".

את ריברי הקימו עוד שני שותפים: אביב נוי (CTO) ואלון רזניק (Chief Architect). לחברה 75 עובדים בתל אביב, לונדון וניו יורק.