גלית אריזון ועודד מגה, מייסדי Pairzon (צילום: ינאי אלפסי, סטודיו מאקו)
צילום: ינאי אלפסי, סטודיו מאקו

חנויות האונליין מהוות איום מתמיד על החנויות הפיזיות. לא רק שהן זמינות מכל מקום ובלי לצאת מהבית, האפשרות לאסוף נתונים על התנהגות הגולשים והעדפותיהם מהווה מנוף לקידום מכירות עבור חנויות האיקומרס. על בסיס הנתונים האלה בונים קמפיינים ממוקדים ומטורגטים, שמציעים מבצעים והנחות מותאמים אישית ללקוחות. בעלי החנויות הפיזיות יכולים רק לחלום על אפשרויות כאלה. מבחינתם הלקוחות שמסתובבים עכשיו במעברים הם אלמונים – איש לא ידע ואיש לא שמע, ואיש גם לא יודע איך ליצור איתם קשר ואיך להתאים להם מבצעים.

חברת פיירזון (Pairzon AI) עונה בדיוק על הצורך הזה: יכולת של חנויות פיזיות להכיר טוב יותר את הלקוחות, לזהות תחומי עניין והרגלי צריכה וליצור קשר עם הלקוחות כדי להציע להם מבצעים מותאמים אישית. "אנחנו סטארט אפ שהופך חנויות פיזיות לסביבה דיגיטלית ומאפשר לחנויות יכולות שיש לאתרי קומרס", אומרת מנכ"לית החברה, גלית אריזון, "אני נותנת שירות לקמעונאי והוא משתמש במידע כדי לדבר עם הלקוח בצורה פרסונלית ולהציע לו הצעות מחיר או הטבות חכמות יותר".

סופרמרקט (צילום: shutterstock)
סופרמרקט. הרגלי הקניה שלכם מנוטרים גם בחנות הפיזית | צילום: shutterstock

הטכנולוגיה של פיירזון מציעה לרשתות חנויות יכולות שאפילו גוגל או פייסבוק לא יכולות להציע להן: רזולוציה שמכירה כל לקוח ולקוחה, אוספת נתונים שזמינים רק בעולם הפיזי (מי קנה חיתולים פעמיים בשבוע והוסיף בקבוק יין) ובאמצעות בינה מלאכותית היא מאחדת פרופילים שונים של הלקוח, הן אונליין והן אופליין. היא גם יודעת לאתר את מי שאינם לקוחות הרשת, אבל כאלה שמאפייניהם מנבאים שיהפכו ללקוחות טובים.

הזיהוי מתבצע בשלב התשלום בקופה

איך זה עובד? הלקוח שנמצא בחנות מזוהה בנקודה אחת: שלב התשלום בקופה. בנקודה הזו אפשר לזהות לקוחות שהם חברי מועדון, ולהציע ללקוחות שאינם חברי מועדון לקבל מידע על מבצעים מותאמים. כך למעשה יכולה החנות להרחיב את מעגל האנשים שהיא מכירה אותם ויכולה להציע להם מוצרים. הטכנולוגיה מאפשרת גם לאתר את העדפות הלקוח ברשתות החברתיות וגם לפנות אליו באמצעות הרשתות החברתיות ולמדוד ROI, כלומר את ההשפעה של קמפיינים שיווקיים באונליין על ביצועי המכירות בחנויות הפיזיות. "אנחנו לוקחים את ה-instore shopper והופכים אותו ל-multichannel buyer" אומרת אריזון.

אריזון מדגישה שהחברה אינה אוספת מידע פרטי ונתוני הלקוח עוברים התממה והוא הופך לקוד. "התהליך כולו עומד בדרישות תקנות ה-GDPR האירופאיות ונעשה רק בהסכמת הלקוח"

הטכנולוגיה הזו מעלה כמובן שאלות בתחומי ההגנה על הפרטיות. אם אתם אוהבים לקבל הצעות שיווקיות שמתאימות בדיוק לטעמכם, אתם תאהבו את זה. אם אתם חוששים מחדירה מיותרת לחייכם, כנראה שפחות. אריזון מדגישה שהחברה אינה אוספת מידע פרטי ונתוני הלקוח עוברים התממה והוא הופך לקוד. "התהליך כולו עומד בדרישות תקנות ה-GDPR האירופאיות ונעשה רק בהסכמת הלקוח", היא אומרת ומוסיפה שכל המידע שנאסף על לקוחות רשת מסוימת מיועד לאותה רשת בלבד, אין העברת מידע בין רשתות.

רמי לוי, סונול, המשביר ועוד

פיירזון הוקמה על ידי גלית אריזון ועודד מגה. אריזון היתה ממייסדי הסטארט-אפ Weezmo שנמכר בתחילת 2021 ולפני כן שימשה בתפקידים עסקיים בשופרסל, בדיימלר ובהולמס פלייס. מגה הוא יוצא יחידת מצו"ב (הצפנה) בצה"ל, ועבד בקיימרה ובמרצדס בנץ. מספר הלקוחות של פיירזון גדל בקצב מהיר והגיע כבר ל-41 רשתות, בהן רמי לוי, סונול, המשביר, קבוצת קסטרו ועוד. אם אתם קונים ברשתות האלה, כנראה שאתם כבר במאגרים של פיירזון. אם אתם חברי מועדון לקוחות, אתם בטוח שם.

פיירזון התחילה כבוטסטראפ במימון שני המייסדים והמשיכה בגיוס של 600 אלף דולר משותפות מנרה ונצ'רס (Menara Ventures) של צביקה בארינבוים ומייסדי אינטנגו (Intango) שהיקנו למשקיעים 15% מהון המניות ומקום בבורד. כמו כן גייסה החברה 375 אלף דולר מקבוצת משקיעים בהם טלמון מרקו ועומרי תמיר. בסך הכל החברה מתכוונת לגייס בסיבוב זה סכום כולל של 4 מיליון דולר.