כנס המיתוג (צילום: רמי זרנגר)
סופי מלניק, מייסדת G-CMO ומנחת הכנס (מימין) וחן גוטר, VP Marketing של Appsflyer | צילום: רמי זרנגר

מיתוג סטארט אפ עלול להוות אתגר רציני עבור יזמים. להבדיל מהמוצר, היתרונות האסטרטגיים של מיתוג אותנטי ורגשי הם הרבה פעמים השקעה לטווח רחוק יותר ואפילו חמקמק. בשבוע שעבר, התקיים לראשונה בארץ כנס המוקדש כולו למיתוג סטארט אפים כיום, בעידן של שוק תחרותי - שלא לומר, שוק במשבר.

כנס SHOW2023 בחסות tech12 הציג ניתוחי מקרה יוצאי דופן של מיתוג סטארט אפים בשלבים שונים. הרצאת האורח המרכזית של מנהלי KOTO, מחברות המיתוג הבולטות בעולם, שעבדה עם נטפליקס, אובר, איירבנב וחברות מוכרות ומצליחות נוספות - דיברה על המשולש הקדוש של מיתוג: True, Compelling, Distinctive. תהליך המיתוג של חברה חייב להתכתב עם היתרונות האמיתיים של המוצר שהיא מוכרת, אך הוא גם צריך להיות מושך מאוד ומובהק, כך שיהיה זכיר ודומיננטי.

הרצאת האורח המרכזית של מנהלי KOTO דיברה על המשולש הקדוש של מיתוג: True, Compelling, Distinctive. תהליך המיתוג של חברה חייב להתכתב עם היתרונות האמיתיים של המוצר שהיא מוכרת, אך הוא גם צריך להיות מושך מאוד ומובהק, כך שיהיה זכיר ודומיננטי

מיכה קאופמן, המייסד והבעלים של Fiverr, דיבר אחרי KOTO על תהליך בניית התרבות של החברה שהוא עומד בראשה, וכיצד התרבות הזו תרגמה את עצמה לחזון שבנה את המותג. הוא סיפר על המצאת "יום הפרילנסר", שנוסד במטרה להעלות את נס את קהילת היוצרים שמוכרים במארקטפלייס של פייבר, והוסיף כי מאות מפגשים של מוכרים בפייבר מתקיימים ברחבי העולם בכל שנה, אפילו ללא מעורבות החברה.

מיכה קאופמן מייסד פייבר , כנס המיתוג (צילום: רמי זרנגר, viral press)
מיכה קאופמן, מייסד פייבר. מאות מפגשים של מוכרים מתקיימים ברחבי העולם ללא מעורבות החברה | צילום: רמי זרנגר, viral press

חן גוטר, VP Marketing של Appsflyer, הסבירה את העקרונות שמופעלים ב-B2C וצריך להשתמש בהם גם ב-B2B. לדבריה, בשיווק מוצרים ארגוניים, עדיין צריך לזכור שיש משתמש קצה, שצריך להפעיל אצלו את בלוטות הרגש. המוצר אולי ארגוני - אבל המשתמש הוא בן אדם. ואם יופעל אצלו רגש, הוא יזכור אותו יותר ויילחם יותר על המותג שהוא אוהב.

מייסדי סוכנות המיתוג KOTO כנס המיתוג (צילום: רמי זרנגר)
מייסדי KOTO. הרצאת האורח המרכזית בכנס | צילום: רמי זרנגר

במהלך היום עלו על הבמה גם עמרי קוהל, המייסד של פירמיד אנליטיקס; כרמל יואלי מנכ"ל חברת המיתוג Atreo, רחל פקין ה-VP Marketing של Argus; דנה אביתר, מנהלת מחלקת קריאטיב ראשית ב-OPEN; נדיה היטמן, סמנכלית מותג בכירה, SIMPLY; שרית למרוביץ, מנכ”לית ומייסדת חברת SAGE MARKETING. את הכנס הנחתה סופי מלניק, ממייסדות G-CMO, ארגון סמנכ"לי השיווק הגלובליים בארץ.

כנס המיתוג (צילום: רמי זרנגר)
הקהל בכנס. מאות משתתפים הגיעו פיזית או צפו בשידור החי | צילום: רמי זרנגר

יריב עמית, מייסד Brand Academy ומארגן הכנס מסר: "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיע, מאות המשתתפים שהגיעו פיזית או צפו בשידור החי הוכיחו שכיום, למיתוג הסטארט אפ שלך יש חשיבות אדירה וקריטית להצלחה שלך. וניפגש ב-show2024, צפו להפתעות".

כנס המיתוג (צילום: רמי זרנגר)
יריב עמית, מייסד Brand Academy ומארגן הכנס | צילום: רמי זרנגר