סלאק (צילום: monticello, shutterstock)
צילום: monticello, shutterstock

סלאק (Slack) הוא כלי מוכר לתקשורת פנימית והעברת מסרים במקום העבודה. חברת סלאק הוקמה ב-2013 על ידי סטיוארט באטרפילד - שכבר אז היה ידוע כמייסד שותף של פלטפורמת שיתוף התמונות Flickr, וב-2021 סיילספורס רכשה אותה ב-27.7 מיליארד דולר.

עד 2015 - אז הכלי היה זמין לציבור הרחב - סלאק גדלה ב 500,000 משתמשים פעילים מדי יום. בתוך ארבעה חודשים מספר זה הוכפל ל-1.1 מיליון משתמשים פעילים. כיום לחברה יש 8 מיליון משתמשים פעילים מדי יום עם 3 מיליון משתמשים בתשלום.

זה התחיל בכלל מאפליקציית משחקים בשם Glitch - שעליה עבד באטרפילד עם הצוות שלו. הם רצו שתהיה להם פלטפורמת תקשורת פנימית שתקל על חילופי הרעיונות ביניהם, וכך נולדה הגרסה הראשונית של סלאק. הכלי הפך במהרה חיוני עבור צוות גליץ'. גליץ' אמנם לא הצליחה להמריא, אבל באטרפילד הבין את הפוטנציאל של צ'אט במקום העבודה.



ברנד הוא יותר מרק לוגו

סלאק הושקה רשמית בפברואר 2014 עם לוגו האשטאג ובו שורת תגית: "הפיכת חיי העבודה לפשוטים יותר, נעימים יותר ופרודוקטיביים יותר". מחיפוש ועד סנכרון, שיחות אחד על אחד וצ'אטים קבוצתיים: סלאק שומרת על ערכי המותג שלה בעקביות.


מייסד סלאק סטיוארט באטלפילד: "התרבות שלנו כפי שהיא בתוך החברה - זה המוצר שלנו; התרבות שלנו כפי שהיא באה לידי ביטוי מחוץ לחברה - זה המותג שלנו. המותג שלנו הוא השתקפות של מי שאנחנו כחברה ומה אנחנו מייצגים בעולם העבודה" 

מה שבעיקר הביאה סלאק לתחום מיתוג הסטארט-אפים זו שפה קלילה ושובבית. מה שבנה אותה כמותג אהוב הוא ערך המשחקיות - Playfulness. מספיק לראות את סרטון התדמית הראשון שהחברה הפיקה, ואחריו את הפרסומת שלה בכיכובם של בע"ח - כדי להבין כמה הערך הזה היה חשוב לה.

"השתדלנו למלא את המוצר באינטראקציות בלתי צפויות - הלוגו צבעוני ומונפש, גיפים מופיעים באקראי כמו ברולטה רוסית", מספרים בכירים בחברת סלאק על המוצר שלהם.

בשנים האחרונות סלאק בשיתוף עם Pentegram (חברת מיתוג) עושה מיתוג מחדש למוצר, תוך שמירת נאמנות לערכים המקוריים שלה.