נטפליקס (צילום: rafapress, shutterstock)
צילום: rafapress, shutterstock

ענקית הסטרימינג, נטפליקס (NFLX), פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי ל-2021 ובתגובה מנייתה התרסקה אמש בכ-24%. סך הכל התרחקה נטפליקס 41% מהשיא. 

בסך הכול, אם מנטרלים את שוק ההון, זו הייתה שנה לא רעה לחברה. ההכנסות עלו בכמעט 20% והרווח הנקי של נטפליקס עמד על 5 מיליארד דולר. למרות הצפי בשוק כי מספר המנויים יעלה בלמעלה מ-6 מיליון מנויים, בסוף הצטרפו 8.2 מיליון מנויים חדשים, רק מעט פחות מתחזית החברה שצפתה 8.5 מיליון מנויים.

אבל מה שפגע בה באמת זו התחזית לרבעון הנוכחי, כשהחברה צופה שרק 2.5 מיליון מנויים חדשים יצטרפו לשירות - פחות מחצי מצפי האנליסטים. אם תשוו את זה לרבעון של 2020, מדובר על פחות מעשירית ממספר המנויים שהצטרפו אז, כמעט 26 מיליון מנויים חדשים.

אבל מה שפגע בה באמת זו התחזית לרבעון הנוכחי, כשהחברה צופה שרק 2.5 מיליון מנויים חדשים יצטרפו לשירות - פחות מחצי מצפי האנליסטים. אם תשוו את זה לרבעון של 2020, מדובר על פחות מעשירית ממספר המנויים שהצטרפו אז

הבעיה עם הנמכת התחזיות היא שזה כבר קורה בעקביות ברבעונים האחרונים, כשהחברה אינה מצליחה לחדור לשווקים חדשים ולייצר מנועי צמיחה חדשים. נראה שהבעיה הכי גדולה של נטפליקס כרגע, זו ההצלחה שזכתה לה בשני העשורים הקודמים. מאז שהונפקה ב-2002, המניה עלתה בלמעלה מ-47,000% וההכנסות הרבעוניות עלו מ-30 מיליון ללמעלה מ-7.7 מיליארד דולר. המשקיעים רוצים שהצמיחה הזו תמשיך, אבל זה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב.

כמו כן ההצלחה שלה העירה את השדים של דיסני ואמזון, 2 השחקנים עם הכיסים העמוקים בשוק, פרט לאפל ושירות הסטרימינג הכושל שלה, שראו כי טוב - ובתמורה החלו להעמיס טונות של תוכן, מתוך רצון לחדור ולנגוס לשוק הסטרימינג - מה שהן מצליחות לעשות.

דיסני פלוס (צילום: Ivan Marc, shutterstock)
דיסני פלוס. היצע התוכן של נטפליקס מצטמצם | צילום: Ivan Marc, shutterstock

2 מהרכישות המשמעותיות מהשנים האחרונות, היו כשדיסני מיזגה לתוכה את אולפני מארוול, מה שביטל את השת"פ בין נטפליקס והבית של ספיידרמן והנוקמים, שהביאו לנו את את הסדרות המצוינות דרדוויל, לוק קייג', המעניש, ג'סיקה ג'ונס ועוד. השנייה זו הרכישה של אולפני MGM ע"י אמזון אשתקד בלמעלה מ-8.5 מיליארד דולר. רק אלה צמצמו משמעותית את פול התוכן שפתוח בפני נטפליקס. זה מקשה עליה להביא תוכן חדש, מה שפעם היה הלחם והחמאה שלה. במקום זאת היא נאלצת להוציא מיליארדים על תוכן, שברובו אינו נוחל להצלחה יתרה.

אם הטרנד הזה יימשך, כל מה שיהיה נותר לומר על החברה, זה לצטט את השוטר ברבריידי מהסדרה המיתולוגית סאות' פארק - כמו מה שלא מעט אומרים על התוכן שלה: "טוב אנשים, אין מה לראות פה, תמשיכו לנוע".