HyTrend.io יוצאים מהבגאז' (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אילוסטרציה: שאטרסטוק

ארגונים רבים כיום עוסקים הרבה יותר בלהשיג כסף זול, אם עדיין נשאר למישהו איכשהו, מאשר לבנות מוצר שבאמת עובד. זה היה נכון ב-2021, זה נכון עוד יותר נכון ב-2022, וזה כמעט הכרח בעידן שבו ילדים בני 24, רס"לים במיל', רוצים להביא את הכלב למשרד ולקבל בונזו על חשבון המעסיק. בונזו, בדקנו, הוא דווקא הוצאה מוכרת. לאן כל זה מתכנס אתם שואלים? למירוץ אכזרי להשגת כסף מכל מי שנותן - גם מקרנות הון סיכון לגיטימיות וגם מאנדריסן-הורוביץ.

אז מי אתם הייטרנד ומה אתם עושים?
"בוא נתחיל מדוגמא. אתה, יש לך עסק פשוט. מוכר אוכל לכלבים, נכון? קונה בזול - מוכר ביקר. הכי קלאסי, הכי למטה לאדמה ("דאון טו ארת'", ל.ט). אתה בא למשקיע בקטע חצוף אך מעורר הערכה, בואכה סרט העצמת ספורטאים של אדם סנדלר, ומטיח בפניו: 'אני מוכר אוכל לחיות'.

"המשקיע, לא פראייר כמובן, מישיר אליך מבט של 'לפני 20 שנה שמתי 100 מיליון על pets.com, התפוצצה הבועה. שמענו את הפיצוץ גם אצלנו בכפר שמריהו. תקשיב לי טוב אדוני, מציע לך ללכת לעשות שיעורי בית. דבר עם אוסנת הפרסונל אסיסטנט שלי, תקבע לך פגישה ברבעון השני של 2045 - שוטף פלוס-חפש-אותי'.

"אתה מתבאס, מתקשר לאמא ומתחנן - 'תכיני קוסקוס עוד משקיע סירב לי', אבל אמא, מה לעשות, לא מהעדה של הסירים ולכל היותר תקבל טבעול ומיס לוסי במיקרו". כך מסבירה באריכות נוגה שטרנהולץ-בדישי, פאונדרית ומנכ"לית הייטרנד.

"במקום לחוות את מפח הנפש הנוראי הזה, שוב ושוב ושוב, כשאתה בא אלינו, תוך פגישה בת שעתיים אתה יוצא עם שקף. יש לנו קונספט בגישה חדשנית לקיצור ה-Supply Chain לנקודת הקצה של ההולכים על 4 מזן K-9. אחרי זה מגיע שקף שני. אני שמה לך בפונט הלבטיקה גודל 144 את טילי השיוט המילוליים שבזמן הפיצוץ מנחיתים עליך ערימות של מזומן: ביג דאטה, קלאוד, ווב3, קריפטו, אית'ר, מטאוורס ו-NFT, וזהו, אחרי השקף השלישי אתה מסודר. השקף השלישי זה גרף, זה מתפוצץ, רוצה לראות? קבל".

לירח אילסורטציה (עיבוד: שאטרסטוק)
מתוך המצגת של HyTrend.io. "אחרי השקף השלישי אתה מסודר. השקף השלישי זה גרף" | עיבוד: שאטרסטוק

"איך אומר שלמה - יותר מזה אנחנו לא צריכים. תאמין לו. גודל שוק של 40 טריליון דולר, אף אחד לא יבדוק אותך על זה. חוק המספרים הגדולים ממש. אתה חוזר למשקיע, אומר לו: 'אנחנו ביג דאטה AI הולכים על ארבע, מילה שלי'. תוך כמה רגעים אתה שומע צפצופים. זו משאית המזומנים עושה רוורס לכיוונך. ומה אנחנו רוצים על השירות? כלום, עלות סמלית, עמלה קטנה של 15% מהעסק. באמת זה עסק נפלא. אנחנו קונים שם בעצמנו את האוכל לכלבים של הרס"לים. עושים דוגפודינג חחח הבנת? לא משנה בדיחה כזו של התעשיה".

חוץ משקפים למצגות, יש לכם עוד רעיונות בקנה?
"תראה בשוק של היום, כשהכל מתייקר, אנחנו מזהים ביקוש רב להתייקרות. לתאגידי ענק עם מאגר עצום של עשרות אלפי מוצרים שלא מודעים לכל המחירים שהם יכולים להעלות, וגרוע מכך - לא מודעים לכך שיש ביקוש רב להתייקרות. כאן אנחנו נכנסים. מספרים ליצרנים על מה הסגמנט של שרונה-מגדלי אלון-הארבעה רוצה לשלם יותר. הפוטנציאל הוא אדיר. כבר בשלהי 2021 זיהינו אוקיינוס חום-קרמל-מלוח - החברות הנחשבות ביותר בתעשייה לא יכולות להרשות לעצמן לקנות ממתקים וחטיפים במחיר סביר לעובדים שלהם. זה מצטייר רע. תגיד לי אתה, איזה מתכנת ירצה לבוא לחברה שקונה מארז מגנומים במחיר של סופר בגבעתיים? מגיעים אלינו למערכת סיפורי זוועה על פולסטאקים שפשוט לא הגיעו לעבודה מהבית בגלל שגילו מדבקה של סופר על שוקולד בארון. חלקם גם אומרים שנגמר הקולד ברו כבר ב11:30 בבוקר. מה שמדבר זה האקספנסיבנס של המטבחון. אל תתבלבל - זה לא יוקרה. יוקרה זה כבר מזמן נחלתם של שלטי Kitchen בדירת גן עם מטבח מודרני לבן להחריד עם פומרניאן ושכנה לק ג'ל בקומה 18 ששולחת בווצאפ של הבניין מי שוב טיפטף עם הזבל במעלית. אנחנו לא שם, וגם לא נהיה שם".

תסלחי לי אם אפשר לשאול, יש לכם לקוחות משלמים?
“נשמה מה זה השאלות הקשות? אתה ביקשת לבוא לפה להתארח לשתות קפה להגיד לעורכת זה יום עבודה בנתיים אתה כבר שלוש שעות אצלי במטבחון שכנעת את דימה מהדבאופס להזמין לך מינה טומיי בוולט על חשבונו, יד לוחצת יד חיים שלי אתה תבוא תתארח בכיף תאכל תתלונן שהוולט נהיו תן-ביס השירות לקוחות הידרדר ואנחנו נשים תמונה יפה בעיתון של הפאונדרים אבל לא את התמונה שמשלבים ידיים כן? שלא יצחק עליי ההוא מהטוויטר אחר כך רק זה חסר לי”.