מלחמה בענף התרכובות לתינוקות: חברת טבע, שמשווקת בישראל את המותג נוטרילון, הגישה היום (ראשון) תביעה על סך 40 מיליון שקלים נגד יבואנית המותג סימילאק (אבוט) ונגד חברת משפיעני הרשת "דה לידרס" ואפרת סלע איתמר העומדת בראשה. לטענת טבע, סימילאק ודה לידרס הפעילו מערך חשבונות פיקטיביים ושילמו למגיבים כדי שיכפישו את נוטרילון. זאת, "לאור הצלחתו הגוברת והולכת בשנים האחרונות שגרמה למתחרה סימילאק לאבד נתח שוק".

באוגוסט 2019 געשו קבוצות ההורים לתינוקות בפייסבוק, לאחר שמגיבים שונים התלוננו על תופעות בעקבות השימוש במוצרי נוטרילון. כך, בחלק מן הקבוצות נכתבו דברים כמו: "כלום לא בטוח, רק סימילאק שזה של חברת תרופות בינלאומית", לצד "זהירות עם נוטרילון, החדש עם הלוגו באנגלית עושה בעיות".

בטבע טוענים כי מדובר ב"שיטה פסולה" שנועדה להשמיץ את המותג ולזרוע בהלה וחשש בקרב המשתמשים. "כתוצאה מכך, תינוקות רבים בישראל נאלצו לשנות את הרכב תזונתם ולהתרגל לתרכובת מזון חדשה, עם כל אי הנוחות הכרוכה לעיתים בכך, וללא כל סיבה", נמסר מחברת טבע. "התנהלות צינית ופסולה זו של הפצת 'פייק ניוז' יושמה באופן סמוי ומכוון ביחס לנוטרילון לצורך הפצת מסרים שיווקיים ומשמיצים נגד המותג תוך הטעיית ההורים וליבוי של בהלת שווא, בשוק שמאופיין ברגישות רבה, בין היתר, בשל טרגדיית 'רמדיה'".

לפי משרד עורכי הדין המייצג את טבע, ש. הורוביץ, החברות הנתבעות ניצלו שיח שנוצר בפייסבוק בנוגע לשינוי עיצוב הלוגו של טבע ובנוגע לפתיחתו של מפעל חדש בהולנד על מנת "לרקום קמפיין רחב היקף, שקרי, מסית ומסווה היטב ברשתות החברתיות". לדבריהם, סימילאק ודה לידרס הפעילו קבוצה גדולה של מגיבים בתשלום וחשבונות פיקטיביים, שטענו כי פורמולת מוצרי נוטרילון שונתה באופן שגורם לתחלואת תינוקות. מטבע נמסר כי פייסבוק הסירה חלק מהחשבונות הפיקטיביים בעקבות פנייתה.

אחת הקבוצות בהן התקיים שיח בנושא היא "תשעה ירחי לידה – הריון ביחד". מנהלת הקבוצה טל ונונו טוענת בשיחה עם mako הורים שלפוסטים ממומנים אין מקום בקבוצה. "אנחנו קהילה חברתית תומכת, בה אימהות ואימהות לעתיד מחפשות ומוצאות המון מידע. חשוב לנו שהמידע יהיה מדוייק ואמין, החל משיתוף על בחילות בוקר ועד באיזה תמ"ל כדאי להאכיל ובאיזה חיתול להשתמש. מכיוון שידוע שברשת חלק ניכר מההמלצות ומההשמצות נכתבות באופן לא אותנטי, אצלנו בתשעה ירחי לידה - הריון ביחד ישנה הקפדה על פוסטים שעולים ובקשה מפורשת בחוקי הקבוצה להמנע מתלונות, שיימינג והפצת מידע שלילי מכל סוג.

"מהמלצות ממומנות עוד ניתן להעלים עין פה ושם, אך להכפשה אותנטית ועל אחת כמה וכמה הכפשה ממומנת אין מקום אצלנו. אנו פועלות בכל דרך אפשרית כדי למנוע עלייה של פוסטים כאלו בקבוצה ובמידה ועלה פוסט המנהלות דואגות לטפל בו מיידית ואף להרחיק את הכותבת מהקבוצה", הוסיפה ונונו.

לפי אתר חברת דה לידרס, היא מייצגת "כ-80,000 מובילי דעה". "אנו מייצרים נחשקות למאות מותגים. צוות הכותבים שלנו יסייע להפוך את הרשתות החברתיות של המותג שלכם לבועטות ומלוייקקות".

 

מחברת אבוט המייצגת את סימילאק נמסר: "בחברת אבוט אנו מחויבים לתיקשור אתי ואחראי בנוגע למוצרינו. קבלנו את כתב התביעה ואנו לומדים אותו".

אפרת סלע איתמר, מנכ"לית חברת דה לידרס, מסרה: "אין תגובה".