בזמן שחקירתה של הסייעת החשודה בהתעללות בילד בגן בנתניה נמשכת, במשטרה מתקשים לעבור לסדר היום על תגובתן של האימהות שהגיעו אל הגן ותקפו אותה.

"לא ייתכן שאזרחים ייקחו את החוק לידיים ויתקפו גננת, יאיימו ויקללו את צוות הגן והתנהלו בצורה פרועה ואלימה. נחצו פה קווים אדומים",  טוענים גורמים במשטרה בהתייחסות ראשונה לפרשה. "יש חוק. הן היו צריכות להגיש תלונה במשטרה או להתקשר למוקד 100בטרם הגיעו לגן. אנחנו לא חיים במערב פרוע. גם אם הן צודקות זה לא מצדיק תקיפה של עובד ציבור. אנשים לא מבינים שהם יצטרכו לעמוד לדין וייפתח נגדם תיק פלילי".

בעקבות המקרה החוקרים חקרו את האם הדומיננטית בפרשה באזהרה ובתום החקירה היא נשלחה לחמישה ימי מעצר בית ונאסר עליה ליצור כל קשר ישיר או עקיף עם צוות הגן עד לסיום החקירה.

החוקרים גבו עדויות מהגננות והסייעות בגן אשר מסרו כי האם וחברותיה איימו לעשות בהם לינץ' והן נאלצו להסתגר בחדרים לנעול אותם ולהזעיק את המשטרה.

מהאימהות האחרות נגבו עדויות וייתכן שאף תחקרנה מאוחר יותר באזהרה בגין התפרעות במקום ציבורי וחשד לגרימת נזק לרכוש.

המקרה החריג התרחש בצהרי יום חמישי האחרון בגן באחת השכונות הוותיקות בעיר השייך לרשת המעונות "אמונה". בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראות כמה אימהות אחת מהן אוחזת בידה את בנה פעוט כבן שנתיים וחצי ויחד חברותיה רודפות אחרת אחת הסייעות וצוות הגן.

בסרטון נראות האימהות צרות על אחד החדרים בגן שוברות את תריס האלומיניום והסייעת נמלטת לחדר אחר כשהן רודפת אחריה. "פחדתי על החיים שלי", שחזרה הסייעת בעדותה במשטרה, "אם לא הייתי נועלת את החדר היינו מרביצות לי".

האימהות טענו במשטרה כי פעלו מתוך סערת רגשות ולא כדי לפגוע במי מצוות הגן.

אמו של הילד מסרה לחוקרים קלטת שבה נשמע בנה בוכה כשהסייעת צועקת עליו. היא טמנה את מכשיר ההקלטה בתיק של בנה. לטענת הגננות קיללו את בנה וילדי הגן וצעקו על הפעוטות  מה שגרם להם לבכות.

"לא יכולתי יותר לשתוק", הסבירה לחוקר, "היא הענישה אותו מנעה ממנו לאכול וצבטה אותו כמה פעמים. הייתי חייבת לרוץ מיד לגן ולדרוש הסברים".

החוקרים הרחיקו את הסייעות בגן ל-14 יום עד לסיום החקירה. הן הכחישו שהתעללו בבנה של האם או בילדים אחרים בגן.

הסייעות צפויות להיחקר באזהרה כבר בימים הקרובים לאחר שהחוקרים יסיימו לצפות בקלטות ולתמלל את ההקלטות. החוקרים זימנו חוקרת ילדים לגבות עדות מבנה של האם.