הצרכנים הישראלים מצא את הדרך להתמודד עם יוקר המחייה – הם עברו לרכוש מוצרים באינטרנט. סקר חדש שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות מראה כי 93% מהישראלים קונים ברשת, וכ-40% מעדיפים לבצע את רכישותיהם באתרים זרים, כאשר משחקים וצעצועים מהווים כמעט שליש מקניותיהם באינטרנט.

לדברי נטלי זיו, ראש מערך הדוברות והתקשורת של eBay ישראל, מזרח אירופה, רוסיה ואפריקה, המגמות המובילות של השנה מצביעות באופן גורף על נוסטלגיה. מגמת הרטרו לא מסתכמת רק בהזמנת תקליטי ויניל ומוצרי  עיצוב לבית בסגנון של פעם, אלא תופסת תאוצה בשנה האחרונה גם בעולם המשחקים. "ילדי שנות ה-80 וה-90, שגדלו על פולי פוקט, פוקימון, פיקצ'ו ונינטנדו הפכו היום להורים שקונים לילדיהם את המשחקים שבהם הם שיחקו", מסבירה זיו, "בעצם ב-eBay אין משמעות לגיל, וכל אחד יכול להיות ילד ולמצוא את הפריט שהוא אוהב מתוך היצע אדיר של משחקים עכשוויים ונוסטלגיים, מהדורות מיוחדות לאספנים, ופריטים במהדורה מוגבלת".

לדבריה, בבדיקה של החברה נמצא כי ילדי ישראל הכי אהבו לשחק השנה בבובות ודמויות מסרטים וסדרות, בעיקר מבית דיסני, לצד דמויות מספרי קומיקס, משחקי מחשב וסרטי פעולה, משחקי אלקטרוניקה, משחקי קלפים, פאזלים, מכוניות בשלט רחוק ולגו. כיאה למדינה עם מזג אוויר נינוח, ילדי ישראל משחקים גם בחוץ, ורכשו השנה מתנפחים למים ומצנחי צעצוע.

_OBJ

אז מהם הצעצועים שהכי אהבתם השנה?

הצעצועים הכי נקנים בישראל השנה: בובות צעצוע ודמויות מסרטים וסדרות

מעל ל-32 אלף רכישות של בובות צעצוע ודמויות מסרטים וסדרות נרשמו השנה בישראל, כאשר צעצועים מבית דיסני מובילים בקטגוריה הזו, עם מעל 2,000 רכישות. הלהיט "לשבור את הקרח 2", שכבר הספיק להכניס בקופות יותר ממיליארד דולר, ממשיך לגרוף הרבה דולרים נוספים בזכות המרצ'נדייז: בין הצעצועים הכי נקנים אפשר למצוא מטה כדור שלג ואת הגלימה של אלזה מהסרט, ערכת יצירה של הסרט "צעצוע של סיפור 4" ובובת "באז שנות אור", אחד מגיבורי הסרט, שיצא גם הוא השנה לאקרנים, והכנסותיו היו לא פחות נאות, ומהדורת בובות Q POSKET של יסמין ואלאדין.

במקום השני: צעצועי דמויות קומיקס, משחקי מחשב וסרטי פעולה

מעל 24 אלף רכישות נרשמו בקטגוריה הזאת, כאשר קרוב ל-3000 מתוכן היו רכישות של דמויות מספרי קומיקס ולמעלה מ-2000 היו רכישות של דמויות חיילים. בקטגוריה הזו אין הרבה הפתעות: רוב הקונים הצעירים מעדיפים את גיבורי העל של מארוול, בובת איירון מן, ספיידרמן מסדרת הנוקמים, וונדרוומן מליגת הצדק ובאטגירל.

במקום השלישי: נוסטלגיה מתוקה

כנראה שההורים שטופי הנוסטלגיה רוכשים צעצועים לא רק עבור ילדיהם: השנה נרשמו מעל 18 אלף רכישות של משחקים מפעם, בהם מיני ארקייד רטרו המציעה 8000 משחקי וידאו ביתיים, משחק טטריס וינטג' שהיה הלהיט של ילדי שנות ה-90, רובוט חכם, משחק שחמט דיגיטלי וקונסולת משחק רטרו.

במקום הרביעי משחקי קלפים: למעלה מ-17 אלף רכישות, כאשר קלפי יוגי-הו ופוקימון הם משחקי הקלפים המובילים עם מעל 10,000 רכישות יחד, לצד משחקי הקלפים ג'ונג'ל ספיד, ספוט איט ודאבל.

במקום החמישי – פאזלים: למעלה מ-9000 רכישות. בין המובילים שבהם היו פאזל של מערכת השמש בתלת מימד, פאזל של אנה ואלזה כמובן, ובנוסף להם גם סט של 6 פאזלים לפעוטות, פאזל מעץ בדמות ג'ירף לפעוטות, ופאזל מיקי מאוס של 1000 חלקים.

במקום השישי  צעצועים בשלט רחוק: ב-eBay נרכשו למעלה מ-8,000 צעצועי מכוניות, משאיות ואופנועים, כאשר הצעצועים המובילים הם מכונית בשלט רחוק, מסלול מירוצים שמופעל בשלט רחוק, מכונית מירוץ על מסלול ורכב שטח בשלט רחוק כולל צמיד סנסור ליד.

במקום השביעי – לגו: הפערים המשמעותיים בין מחירי הלגו בארץ למחירם בחו"ל הביאו את חובבי הז'אנר לבצע את מרבית רכישותיהם באתרים הזרים: ב-eBay נרכשו מעל 3,000 מארזי לגו, בהם לגו מלחמת הכוכבים, מארזי לגו קלאסיים, ולפעוטות לגו צוללת, מגה בלוקס, ולגו דופלו קטר רכבת. כמו כן נרכשו 2,700 מיני דמויות לגו.

במקום השמיני  משחקי חוץ וטבע: בעיקר בעונות הרלוונטיות נרכשו קרוב ל-1,500 מתנפחים למים, ומעל 1,000 מצנחי צעצוע לילדים.

מגמות הקנייה העולמיות דומות למגמות בישראל, כאשר הקטגוריה המובילה גם בשאר העולם היא צעצועי דמויות מסרטים וסדרות (מעל 4.7 מיליון רכישות), משחקי קלפים בז'אנר פנטזיה (מעל 2.7 מיליון רכישות), מארזי לגו (מעל מיליון רכישות), משחקי קלפים יוגי-הו (כמעט 2 מיליון רכישות), משחקי קלפים פוקימון (1.7 מיליון רכישות), צעצועי מכוניות (מעל 1.7 מיליון רכישות) וצעצועי דמויות קומיקס (קרוב ל-1.5 מיליון רכישות).