גילי בת השלוש בילתה חצי שעה מלחיצה במיוחד כשידה תקועה בדלת מעלית. כעת משפחתה תובעת פיצויים מחברת המעליות.

"חזרנו בדיוק מחופשה משפחתית", מספרת ענבל צ'ולנאג, אמה של גילי. "אני הייתי בדירה עם הילדים גדולים. בעלי ירד עם הילדה להביא משהו מהאוטו. פתאום אני שומעת צרחות היסטריות גם שלה וגם שלו. רצתי מהר מהר החוצה וראיתי אותה עם כל היד, עד מעל המרפק. תקועה בדלת של המעלית".

ענבל ובעלה ניסו להוציא את ידה של גילי מדלת המעלית, או לנסות ולפתוח אותה בכוח, ומהר מאוד הבינו שאין טעם. "התסריט הכי מלחיץ הוא כמובן שהמעלית תתחיל לנסוע", אומרת ענבל. "אלוהים יודע מה יכול לקרות. רצתי הביתה, הבאתי שני טלפונים והתקשרתי במקביל גם למד"א וגם למכבי אש".

אף שבתחילה גילי נלחצה מאוד, בתיעוד היא כבר נראית רגועה. "אחרי הרבה זמן היא כבר הייתה מותשת. אני הייתי עסוקה בלוודא שמגיעים ותוך כדי ניסיתי להגיד מילים שלא יודעת אם האמנתי בהן כמו 'יהיה בסדר', לנסות ללטף אותה כמה שאפשר. אבל הכל תוך כדי היסטריה פנימית".

לוחם האש שהגיע הביא עמו מכשיר מיוחד שנדחף אל תוך הרווח בדלת המעלית והרחיב את הפתח באופן מכני. בבית החולים גילי קיבלה טיפול, וכעת היא בסדר גמור.

עורך הדין גיא אופיר, שמייצג את המשפחה, מפתיע ומגלה שמדובר במקרה שני באותו הבניין. "חברת המעליות ידעה שיש בעיה עם המעלית הזאת. ילדה אחרת, שנתיים לפני, קרה לה אותו הדבר. מה עשתה חברת המעליות? כלום".

לדברי עו"ד אופיר, פתח המעלית הולך והופך לצר. "אתה יכול בהתחלה להכניס יד של ילד פנימה ובסוף הפתיחה של הדלת הפתח מתחיל להיות צר ונועץ את היד של הילד עם כוח הידרואלי".

מחברת KONE - שירות ואחזקת מעליות נמסר בתגובה: "החברה מצרה על האירוע. מעליות החברה, לרבות המרווחים בין הדלתות כמובן, עומדות בתקנים הישראלים והאירופאים המחמירים ביותר. על פי הנחיות משרד העבודה ובהתאם להוראות היצרן יש להשגיח על ילדים מתחת לגיל 14, ובוודאי על פעוטות, בשימוש בכל מעלית, למניעת מקרים מעין אלה. טרם קיבלנו את כתב התביעה ונגיב עליו בבית המשפט.

באשר למקרה הקודם שנטען שהתרחש באותה מעלית, לא נוצרה כל פניה בנושא בזמן אמת, ורק לאחר כשנה התקבל באופן מתמיה מכתב עם בקשת פיצוי כספי על נזק שנגרם באירוע שכביכול התרחש. החברה מקפידה לתחקר כל אירוע, ללמוד ממנו ולהשתפר.