"האם תוכלו להציל את העולם?" תוהה בקול שמו של משחק מחשב חדש. ישנם לא מעט משחקים בהם נדרש הגיבור להציל את העולם, אבל עולם התוכן המדובר פה הוא ריאליסטי לחלוטין, והדרך להצלה ולהצלחה עוברת בשמירת ריחוק חברתי בין אדם לחברו.

קצת כמו במשחקים מוכרים רבים, בהם יש לחמוק ממטרות נייחות וניידות על מנת שלא להפסל ולעבור לשלב הבא, זה בדיוק מה שמתרחש במשחק של הפרופסור ריצ׳רד ווייסמן, פסיכולוג מאוניברסיטת הרטפורדשייר, מפתח משחק הקורונה הראשון בעולם. הרעיון ענה לוייסמן הבריטי בתקופת הסגר, כשחש החיים נעשים דומים יותר ויותר למשחק מחשב.

 

"המדע הוכיח שמשחקים המעודדים התנהגות חברתית חיובית יכולים להשפיע על הפעולות בעולם האמיתי," הוא מסביר, "זו דרך כיפית להעביר מסר קצת מאיים." שאיפתו של וייסמן היא שהמשחק יגיע לבתי ספר, משרדי חינוך ורשויות על מנת שהילדים יתרגלו שמירה על ריחוק חברתי לפני שהם יוצאים למרחב. "זה נראה לי אפקטיבי בהרבה מאשר להמטיר עליהם חוקים מפחידים. הם ילדים."

המשתמשים במשחק שולטים באווטאר שלהם ועוברים ברחובות שהופכים עמוסים יותר ויותר. כשהם שומרים על מרחק מאזרחים, רוכבי אופניים ודמויות שמתעטשות, הם למעשה מצילים חיים. הם יכולים גם לאסוף מסיכות ולמסור אותם לאנשים הזקוקים להן, כדי לקבל עוד נקודות, ומפעם לפעם מזדמנים לדרכם גלילי טואלט יקרי ערך. "המטרה היא להציל כמה שיותר נפשות, וככל שהמשחק מתקדם, התוצאה הולכת וגדלה במכפלות, כדי להמחיש שכשאנחנו נוהגים בזהירות, אנו לא שומרים רק על עצמנו אלא גם על המון אנשים נוספים."