זה קרה ביום שני האחרון, סמוך לשעה שש ורבע אחר הצוהריים. תושבת אשדוד לקחה את נכדתה א' (השם המלא שמור במערכת) למגרש משחקים בעיר כדי שתשחק עם כמה מחברותיה. בתום הבילוי במגרש המשחקים, השתיים עשו את דרכן לתחנת האוטובוס.

"בדרך כלל אני מסיעה אותן במכונית המשפחתית אבל באותו היום זה לא הסתדר", משתפת בתה של האישה ואם הנכדה, "אימא שלי החליטה לנסוע באוטובוס הביתה יחד עם הבת שלי. חשבתי לעצמי שזו תהיה חוויה לבת שלי לנסוע באוטובוס. לא תיארתי לעצמי שזה יסתיים בטראומה".

"כשילדה בת ארבע צורחת ובוכה - הנהגת צריכה לעצור"

הסבתא והנכדה המתינו להגעת האוטובוס של חברת "אפיקים'". כשהאוטובוס המיוחל הגיע, הנהגת פתחה את הדלת, א' נכנסה פנימה ואילו הסבתא התעכבה לכמה שניות בגלל שכרטיס הרב קו נפל מתחת לאוטובוס.

"אימא שלי סימנה לנהגת לחכות לה וביקשה להזיז את האוטובוס כדי שהיא תוכל לקחת את הרב קו כי היא לא מדברת עברית טובה, אבל היא לא התייחסה אליה ופשוט נסעה והילדה נשארה לבד באוטובוס", שחזרה האם בשיחה עם מערכת מאקו. לדבריה בתה צרחה באוטובוס ובכתבה בגלל שסבתא נותרה מאחור. .

"הבת שלי בכתה, הייתה בטראומה שסבתה לא נמצאת איתה והיא לבד באוטובוס. הנהגת הייתה צריכה לעצור את האוטובוס ולברר מה קרה. היא רואה שילדה בוכה ופשוט לא עושה כלום. כאילו לא מזיז לה שום דבר", קבלה אימה של הילדה.

ילדה בוכה (צילום: shutterstock, Nadezda Barkova)
"היא רואה שילדה בוכה ופשוט לא עושה כלום". אילוסטרציה | צילום: shutterstock, Nadezda Barkova

למזלה של א', אמה של אחת מחברותיה הייתה על אותו אוטובוס והרגיעה אותה. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הבת שלי הייתה צריכה להיות לבד דקות ארוכות באוטובוס בלי סבתה ובלי טלפון", טוענת האם.

בסופו של דבר אותה אמא של החברה יצרה קשר עם אימה של א' וסיפרה לה על מה שקרה. "אני לא מחפשת לתבוע את החברה, אבל הנהגת הייתה יכולה להתנהג בצורה יותר רגישה ואנושית. להמתין כמה שניות שאימא שלי תרים את הרב קו ולא לנסוע מיד ולהשאיר את הבת שלי לבד באוטובוס. יש לי עדים שראו את הבת שלי צורחת מבכי", ציינה האם, "החברה צריכה ללמד את הנהגים שלה להיות יותר סבלניים ורגישים. כשילדה ארבע צורחת ובוכה נהגת צריכה לעצור מיד את האוטובוס ולברר מה קרה ומדוע לא המתינה שהאישה שאיתה תעלה גם". 

מחברת אפיקים נמסר בתגובה: "שוחחנו עם הלקוחה והנהגת הרלוונטית. הנהגת  לא זוכרת שום אירוע חריג מהנסיעה המדוברת. אנו מעריכים שהיא פשוט לא הבחינה במתרחש או שאף אחד לא הסב את תשומת ליבה לכך. בכל מקרה שלחנו למתלוננת פיצוי הולם והנהגת תוזמן מחר לשיחת ריענון נהלים".


,