אחרי שניסוי המדפים הווירטואליים של רשת "טסקו" העולמית ברכבת התחתית בדרום קוריאה סומן כהצלחה, ענקית המזון מאנגליה חברה לסמסונג כדי לפתוח את המכולת הווירטואלית הראשונה בסיאול הבירה. הקונספט פשוט: המדפים בסופר הם טפטים המציגים את כל המוצרים כשלצידם קוד QR נוח לסריקה, והקונים פשוט עוברים בין המדפים כמו בסופר רגיל ומסמנים מה הם רוצים מתוך כ-500 מוצרים. (מקור)

המכולת הווירטואלית (צילום: popupcity.net)
חוויה קצת שטחית | צילום: popupcity.net

אף מוצר לא נמצא על המדף - רק ציורים - אך חוויית הקנייה נותרה כמעט זהה. הקונים משתמשים בטלפונים החכמים שלהם כדי לסרוק את המוצרים לעגלת קניות וירטואלית והמוצרים מגיעים עם שליח לבית הלקוח בזמן שהוא רוצה. לא שונה בהרבה מאתרי הקניות שפועלים בהצלחה בעל העולם וגם בארץ.

לפני שמכריזים על מכולת העתיד, חובה לציין שכשמחכים לרכבת יש היגיון בניצול הזמן - לא כשהולכים במיוחד למכולת. יש ערך מוסף בהרגשת המוצר; למשש את הפרי, להרגיש כמה כבדה שקית אבקת הכביסה ולהריח את הקרואסונים בטריים, אז למה שמישהו יטרח להגיע עד המכולת כדי לבצע הזמנה שניתן לעשות באינטרנט?

התשובה כנראה טמונה בחדשנות של העניין ולאו דווקא ביעילות שלו. מה שבטוח - החיסכון בזמן והשילוב בין חוויית הקנייה הפיזית לסטריליות של העולם הווירטואלי תמשוך מעריצים רבים, במיוחד במדינה חובבת טכנולוגיה כמו דרום קוריאה.

ככה זה נראה בתחנת הרכבת: