חוקרים שאספו דגימות DNA מאגם הסקוטי המפורסם לוך נס כחלק ממחקר גדול, חושפים כי הצליחו לגלות כמה ממצאים מפתיעים וחשובים במהלך עבודתם.

דוגמיות מים שנלקחו מתוך שלושה עומקים שונים באגם הועברו לבדיקה במעבדות שונות באוסטרליה, ניו זילנד, דנמרק וצרפת. שם החוקרים בדקו את שאריות ה-DNA שהשאירו מאחור יצורים החיים באגם. בין הדוגמיות שנבדקו היו תאי עור, קשקשים, פרווה וחיידקי צואה.

פרופסור ניל גמל מאוניברסיטת אוטגו שבניו זילנד, אמר כי תוצאות המחקר עד כה היו מפתיעות. עם זאת, הגילוי המלא ייחשף רק ביולי ובו אולי יוצגו התיאוריות הפופולאריות לגבי המפלצת מלוך נס ואיזו תיאוריה מתוכן היא הסבירה ביותר שעלולה להיות נכונה.

View this post on Instagram

A post shared by Mwani Ngemi (@mwanihere) on

"האם יש משהו ממש מסתורי? תלוי במה אתם מאמינים, האם יש משהו מדהים? יש כמה גילויים קצת מפתיעים", אמר פרופסור גמל. "מה שהצלחנו להשיג זה מה שנשלחנו לעשות, שזה לתעד את המגוון הביולוגי בלוך נס ברמה מסוימת של פירוט".

רבים חושבים כי שתי התיאוריות הכי סבירות לגבי המפלצת מלוך נס, היא שמדובר במין מסוים של דינוזאור ארוך צוואר, אשר הצליח לשרוד עד היום. התיאוריה השנייה גורסת כי מדובר בשפמנון ענק. למרות זאת, רוב חובבי ז'אנר הפנטזיה והמסתורין אוהבים לחשוב שמדובר ביצור הרבה יותר מיוחד, חמקמק ומורכב מזה.

View this post on Instagram

A post shared by Andrew Cream (@andrewcream) on

אגם לוך נס, כידוע, הפך למוקד תיירות, עם אנשים שכל חלומם הוא להיתקל במפלצת המסתורית. התצפית הראשונה שלה תועדה במאמר ב-1933, כאשר תייר מלונדון טען שהוא ואשתו נתקלו בחיה שנראתה כמו דרקון או חיה פרה-היסטורית. מאז נאספו אינספור עדויות ותמונות של אנשים שטענו שזכו לקבל הצצה במפלצת, אבל רק 8 תצפיות נחשבות לרשמיות ונלקחו ברצינות. האחרונה שבהן היא מ-2014, והיא מבוססת על דיווח של ד"ר ג'ו נייט מאוניברסיטת לנקסטר. ב-2007 חברת הימורים בריטית הציעה מיליון ליש"ט למי שיוכל לספק תמונה טובה וברורה של המפלצת, אך כידוע תמונה כזאת לא נמצאת בידינו.

אבל היי, אולי זו תמונה מספיק משכנעת עבורכם שתוכיח את קיומה של המפלצת.