חוקרת אסונות תעופה אמריקאית חשפה לאחרונה את התאוריה שלה לגבי אסון טיסה MH370 – המוכר לציבור בתור "המטוס המלזי". על פי הדיווחים, החוקרת כריסטין נגרוני סבורה שכלי התעופה התמודד עם אובדן של לחץ אוויר, אשר גרם לטייס המשנה לבצע שורה של פעולות הזויות וחנק את הנוסעים למוות עוד לפני שהמטוס התרסק באוקיינוס ההודי.

אם השם של נגרוני מוכר לכם, אז זה לא במקרה. החוקרת מוכרת היטב בקהילת חוקרי היעלמותו של "המטוס המלזי", בעיקר לאחר שהיא הפריכה את התאוריה לפיה הקברניט ריסק את המטוס בכוונה כחלק מ-"מזימת רצח/התאבדות".

בריאיון לכלי התקשורת הבריטיים, נגרוני סיפרה שהיא סבורה כי פאריד עבדול חמיד (טייס המשנה) היה האדם היחיד בתא הטייס בשעת ההתרסקות ואובדן החמצן גרם לבצע סדרה של פעולות משונות מאוד.

"בשלב מסוים בזמן הטיסה, המטוס פנה דרומה מסיבה לא ברורה – בשלב הזה הוא כנראה איבד את הכרתו", סיפרה נגרוני. "החמצן שהיה בחלל המטוס הספיק ל-15 דקות, אז כל מי שהיה מחוץ לתא הטייס בשלב הזה היה כבר מת. רק אחרי 38 דקות, נגמר החמצן בתא הטייס".

לטענתה של החוקרת, טייס המשנה לא הצליח לשדר אות מצוקה בגלל כשל חשמלי במטוס. הוא ניסה להציל את המצב ככל שניתן אבל כשל בגלל אובדן החמצן. "לא היה שום הגיון בפעולות שהטייס עשה", היא מספרת. "לדעתי, אם טייס עושה משהו לא הגיוני, אז זה סימן שהוא לא בר דעת – ואם הוא לא בר דעת, אז זה כנראה כי הוא לקה בהיפוקסיה (חוסר כללי של חמצן בדם)".

ביולי 2018, הממשלה המלזית פרסמה את ממצאי החקירה של אסון טיסה MH370 ולמעשה, חדלה את מאמצי החיפוש אחר כלי התעופה האבוד. למרות זאת, מהטיר בין מוחמד, ראש הממשלה המלזי, הדגיש כי החיפושים יתחדשו במידה וימצאו ראיות משמעותיות – ולא נראה שזה המצב עם הסברה החדשה של נגרוני.