אנחנו מאוד רוצים להגיע ישר לשורה התחתונה, אבל לפני זה אנחנו חייבים להראות לכם את הסרטון המדובר, שהצליח לגרום לאנשים לאבד את זה לגמרי. צפו ותראו איך הדייג המסכן חושב שהוא תופס דג קטן בחכה, אבל בעצם נתקל בסכנה שאין לו איך לברוח ממנה:

מלחיץ ממש, נכון? מלחיץ, אבל גם לא אמיתי. לא ברור למה אנשים החליטו פתאום להפיץ שוב את הסרטון הזה, שעלה לרשת כבר ב-2008, ולהציג אותו כאילו זה מקרה מטורף שקרה לאחרונה, אבל מה שאתם רואים זו לא טרגדיה מהחיים, אלא פרסומת. בעצם, תנו לנו לתקן את עצמנו - זאת כן טרגדיה, אבל רק בגלל שאנשים הפכו את הפרסומת הזו, בעזרת עריכה קלה, לפייק ניוז.

הפרסומת (לפי אתר snops שכל מטרתו לאמת או להפריך טענות ברשת) נוצרה במקור ב-2002 על ידי חברת הפרסום M&C Saatchi, עבור חברת מזון. במקור אפשר לשמוע קול של גבר ברקע שאומר שכדי להעלות את רמת האומגה 3 בגוף אתה יכול לחיות כמו אסקימואי, - לאחר כמה שניות הלוויתן פורץ דרך הקרח, טורף את הדייג המסכן והבחור אומר "או שתעלה את רמת האומגה של המשפחה שלך בעזרת טיפ טופ אפ" (רשת מאפיות שהשתייכה לאותה חברת מזון). הסרטון שגרם לפאניקה הופץ רק עם החצי הראשון של הקריינות ובלי ההמשך שחושף במה מדובר. גאוני בסך הכל ולגמרי עובד על אפקט שוק פסיכי שהצופים מזדעזעים ממנו.

ככה, אגב, נראית הפרסומת המקורית:

משום מה מישהו החליט להוציא את הסאונד של הפרסומת ולחתוך את הסוף שלו, על מנת לגרום לפאניקה בקרב אלו שלא מכירים אותה - מה שבאמת עבד. אבל מה שבאמת מעניין הוא שהמקרה הקלאסי הזה הזכיר לעולם שהיו עוד הרבה פרסומות קריפיות ששודרו, והפחידו את הצופים ממש בצפייה ראשונה. הנה ההכי מלחיצים שבהם, שלא תרצו לראות יותר מפעם אחת:

1. הבובה שאחוזת דיבוק

בובת ה-Baby Laugh A-Lot (תינוקת צוחקת הרבה, בתרגום חופשי ומטופש) היא משהו שאתם צריכים לקנות לילדים של זוג הורים שאתם ממש שונאים. כל הקטע של הבובה הוא בדיוק כשמה - היא משמיעה קולות צחוק, אבל בסגנון הכי מצמרר שיש. ואם זה לא מספיק - אז בסרטון נראות גם ילדות קטנות שמביטות באימה במצלמה כשהן שומעות את הבובה. סורי, אבל לנו היא ממש לא גורמת לצחוק.

2. הגלידה שבוהה בכם

אין לנו מושג מי הפרסומאי שהחליט שזה רעיון מצוין לפרסם ככה גלידה, אבל אנחנו מקווים שהוא עבר למקצוע אחר. בפרסומת לגלידה של Little Baby's Ice Cream, רואים דמות שמכוסה במה שאפשר להניח שהוא גלידה, כאשר הדמות אוכלת גלידה מתוך הראש שלה - בלי למצמץ אבל עם להלחיץ. פתאום קל לנו לשמור על הדיאטה.

3. הרכב שנתקל בעל טבעי

אנחנו לא נאמר לכם כלום על הסרטון הזה שנוצר ביפן עבור חברה לגלגלי מכוניות, אבל רק נציין לפני שיש אפילו שקופית אזהרה לבעלי לב חלש לפני שהפרסומת משודרת. בהצלחה.

4. סוכריית הסקס שמורידה לכולם

בשנות ה-70 היה קטע כזה לפרסם כל מוצר תחת הרעיון שהוא סקסי, והדבר הזה יצר רגעים לא נתפסים כמו זה: Love's היה מותג שיצר ספריי גוף לנשים, ובפרסומת אחת גרועה של המותג נראית אישה מלקת סוכריה על מקל בצורה עאלק לא מודעת לעצמה ודי פאטתית, תוך כדי שגבר אומר ברקע "יש איש אחד שלא יכולים לסרב לו וזה תינוק. אז לאב הכין את בייבי סופט, עם הניחוח התמים של תינוק נקי שגדל להיות מאוד סקסי" - ואנחנו לא נתרגם את השאר כי תכף נקיא.

5. המפלצות שעשו סיוטים לילדים

כשארגון פיני רוצה להזהיר הורים מאלכוהוליזם בגלל איך שזה פוגע בילדים שלהם, מה הוא עושה? טעויות, מתברר. כמו הפרסומת שבה הארגון החליט להציג את ההורים כמפלצות אמיתיות בעיני הילדים - מה שגרם לדיווחים על מאות ילדים שסבלו מסיוטים קשים לאחר צפייה בפרסומת הזו. אז מאלכוהול צריך לפחד, או מתסריטאי גרוע?

6. הליצן שהרס את מקדונלד'ס

אנחנו לא יודעים מה נסגר עם היפנים והאהבה שלהם לאימה, אבל בעבר הם הוציאו סדרת פרסומות למקדונלד'ס שהתבססה על דמות הליצן של המותג, רונלד מקדונלד. בפרסומות האלה הוא משחק סוג של סטוקר שלגמרי עובר כל גבול. בטח את גבול הטעם הטוב של המבורגר.

7. הלוחשת לבובות שלוחשת לילדים

כאילו שבובת Baby Laugh A-Lot לא הספיקה לכם - עוד בובה שיצאה לחנויות והקריפה אנשים הייתה זו של Baby Secret. כל הקטע של הבובה הייתה שכל דבר שהיא אומרת נאמר בלחישה, כדי ליצור אפקט של הסתודדות בין הבובה למי שקיבלה (או קיבל) אותה. נשמע חמוד? זה הכל חוץ מזה, ואתם יכולים להיווכח בעצמכם:

8. הקינדר שלא תרצו לאכול

איזה חמודים הילדים בפרסומות של מוצרי קינדר, נכון? חבל שלא השכילו להשתמש בהם מאז ומעולם. בפרסומת ששודרה ב-1983 בבריטניה, החליטו למכור את ביצת ההפתעה המוכרת על ידי... ביצה. ואם לדייק - דמותו של האמפטי דאמפטי, הביצה שיושבת על חומה, נופלת ונשברת. לא קורה שום דבר מיוחד בפרסומת הזו, אבל הביצה הזאת כל כך מלחיצה, שהדבר האחרון שבא לנו ממנה זה שוקולד.

אם רק היה "דלג" על הפרסומות כמו שיש בחלק מהפלטפורמות היום.