הרשתות החברתיות בארה"ב בוערות בעקבות סרטון מרתיח שהפך לוויראלי, בו נהג של חברת Uber הותקף על ידי נוסעת שהתעמתה איתו לאחר שהתבקשה לעטות מסכה. התקרית התחוללה ביום ראשון האחרון, כאשר הנהג, סאבהקר קאדקה (32), הוזמן להסיע את שלוש הנשים באזור מפרץ סן פרנסיסקו. עד מהרה, הרוחות התלהטו ברכב אחרי שהנהג ביקש מהבנות לשמור על ההנחיות ולעטות מסכה. בשלב מסוים, הנהג החליט לבטל את הנסיעה ולסלק את הנוסעות מרכבו – ואז העימות התדרדר לאלימות.

בסרטון שצולם במצלמת לוח המחוונים של קאדקה אפשר לראות את הרגע בו הנוסעת שיושבת מאחוריו מורידה את המסכה שלה בשביל להשתעל עליו. לאחר מכן, היא מנסה לחטוף לנהג את הטלפון הנייד ומורידה לו את המסכה. בסופו של דבר, הנשים הסכימו לצאת מהמכונית, אבל לא לפני שאחת מהן ריססה אותה בגז פלפל.

בשיחה עם כתבי San Francisco CBS, קאדקה טען ששלוש הנשים תקפו אותו בגלל מוצאו אחרי שהתברר להן שהוא "לא אחד מהן". הנהג היגר לארה"ב לפני 8 שנים ועובד בחברת Uber בשביל לפרנס את המשפחה שלו שעדיין מתגוררת בהודו. הנהג הוסיף שהוא נתן לנשים מספר הזדמנויות לצאת מהרכב בתחנת דלק באזור, שם הן יכלו להזמין נסיעה עם נהג אחר, אבל אלו סרבו לצאת ממכוניתו.

התקרית הפכה מאז לוויראלית ברשתות החברתיות ועוררה את זעמם של הגולשים שהגיבו בהמוניהם. "נהגים הם עובדים חיוניים בתקופה הזאת", כתב אחד הגולשים. "אני מקווה שבחברה יתבעו את הנוסעת הזאת". גולש אחר הגיב גם הוא בזעם לתיעוד והוסיף: "היחס שלה כלפי הנהג הוא פלילי והעובדה שהיא לא מוכנה לעטות מסכה גם לא חוקית".

האישה המתועדת בסרטון התייחסה מאז לתקרית בחשבון האינסטגרם שלה ולא הביעה חרטה על מעשיה. לטענתה, היא מודה שהתנהגה בצורה לא מכבדת, אבל טוענת כי הנהג איים עליה ועל חברותיה. היא הוסיפה: "חבר שלי לימד אותי לא לתת לאף אחד לשחק איתי משחקים ולהרביץ להם – זה מה שלימדו אותי. 75% מהאנשים שאני מכירה היו מרביצים לו או עושים לו משהו מטורף. כל מה שאני עשיתי היה להוריד לו את המסכה ולהשתעל קצת, אבל אין לי קורונה". חברת Uber הודיעה מאז שלא תציע את שירותיה לאישה בסרטון.

מאז שהפרשה הפכה לוויראלית ברשת, גולשים הקימו קמפיין גיוס כספי המונים עבור הנהג בשביל לממן את הוצאות הניקיון של רכבו. בתיאור הקמפיין נטען כי חברת Uber הציעה לנהג תשלום חד-פעמי של 120 דולר בשביל לנקות את מכוניתו, אבל זה לא מספיק בשביל לנקות את כמות גז הפלפל שריססו בפנים. הקמפיין עלה אתמול לרשת עם יעד של 20 אלף דולר – ונכון לעכשיו עומד על יותר מ-27 אלף דולר שגויסו.