אם אתם בקיעים בטרנדים יפניים ביזאריים (או לכל הפחות ביזאריים עבור עיניים מערביות), אז ייתכן ששמעתם על תופעת הקיגוּרוּמי (Kigurumi). מדובר באופן עקרוני באומנות לבישת תחפושת בדמותן של דמויות אנימה. חלק מן העוסקים באומנות הזו לוקחים אותה אל הקיצון – אבל אף אחד מהם ודאי לא מתקרב לרמה של לוּלוּ.
לוּלוּ היא למעשה דמות בדיונית של בובה בגודל טבעי. התחפושת עצמה מורכבת מחליפת גוף צמודה עליה צוירו מפרקים, פאה ומסכה. בשלב הזה אתם בטח שואלים את עצמכם "מה מייחד אותה משאר דמויות הקיגוּרוּמי?" (או אולי "WTF?!"). ובכן, לוּלוּ הפכה במרוצת השנים לאושיית רשת בפני עצמה עם עשרות אלפי עוקבים.
הדמות היא פרי מוחם של מעצבת האופנה היטומי קומאקי והמעצב קו אנו. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, קומאקי סיפרה שההשראה שלה לעיצוב הדמות נשאבה מהפנטזיה שלה בצעירותה להפוך לבובה. "תמיד אהבתי בובות", סיפרה המעצבת בת ה-25, "בשבילי, אין דבר חמוד יותר מהן". לטענתה, ללוּלוּ יש רק חליפה אחת והיא אף פעם לא לובשת אותה. הנשים היחידות שזוכות ללבוש את התחפושת הן רקדניות ודוגמניות - וזהותן תמיד נשמרת בסוד.
רבים בתחום הקיגוּרוּמי סבורים שקומאקי לקחה את התופעה לאפיקים חדשים, בכך שהיא יצרה דמות של בובה שמסוגלת לזוז כמו בן אדם. למרות זאת, יש גם כמה שפחות התחברו לעיצוב של הדמות. קומאקי מוסיפה: "הרבה אנשים מגדירים את הפרויקט שלי בתור פטיש, אבל בשבילי זאת אופנה. בשבילי, הדמות של לוּלוּ לא שונה בהרבה מלשים ריסים מזויפים או ללבוש בגדים מסוימים בשביל להיראות חמודים יותר".
היכולת של הדמות לטשטש את הקווים בין מציאות ודמיון הפכו אותה לפופולרית מאוד ברשתות החברתיות - עם יותר מ-51 אלף עוקבים באינסטגרם, כמעט 30 אלף עוקבים בטוויטר ועוד עשרת אלפים בפייסבוק. אריקה קייטו, מעריצה של לוּלוּ, התייחסה לחיבה שלה כלפי הדמות ואמרה: "מפליא אותי האופן שבו המעצבים לקחו בני אדם ובובות, שני דברים שקיימים במישורים שונים לחלוטין, ופשוט שילבו אותם כאחד".
מיו שימודה, מעריצה נוספת של הדמות, התייחסה גם היא לתופעה והדגישה עד כמה היא מוקסמת מהמחשבה שגם היא יכולה ללבוש את החליפה ולהפוך ללוּלוּ. "הייתי רוצה גם להפוך לאישה יפה כמו לוּלוּ", היא אמרה, "לפחות פעם אחת בחיי".