תושבי לונדון הופתעו להתעורר הבוקר למחזה מפתיע של ברווז גומי עצום ממדים, שהפליג לו במעלה נהר התמזה. הברווז הצהוב, שמשקלו חצי טון, נראה בבירור מהבתים הממוקמים במגדלי העיר, ומטרתו, שללא ספק הושגה, הייתה לגרום לאנשים קצת לצחוק. הברווז החל את מסעו בתמזה בשעה 8:30 בבוקר בשיט לאורך הבירה, כחלק מקמפיין בעלות של 250,000 ליש"ט של אתר משחקים ברשת. שמונה בני אדם עמלו יותר מ-800 שעות על הרכבת הברווז.
אבל מתברר שהברווז הזה לא כל כך תמים כמו שהוא נראה. שולחיו הם קבוצת FUNdnation, השייכת לאתר jackpotoy.com המציע משחקים מקוונים תמורת תשלום ומבטיח פרסים כספיים שהולכים ונצברים ככל שיותר אנשים נרשמים למשחק. כלומר, משחקי הימורים בסיסיים.
ברברה ווינדזור, הבעלים של FUNdation, ושחקנית בסדרה הבריטית "איסט אנדרס", סיפרה לדיילי מייל, שמדובר במסע שיווק לפעילות, במסגרתה יוענק סיוע כלכלי לאנשים שיש להם רעיונות טובים איך לגרום לאחרים לצחוק. "חשבנו שברווז גומי ענק שיצוף במורד הנהר הוא דרך מצויינת לקדם את הארגון, ואין ספק שהוא בהחלט העלה חיוך על פני כל מי שראה אותו, הסבירה. "אנחנו רוצים שאנשים ישלחו לנו את הרעיונות המשוגעים ביותר שהם רוצים להוציא לפועל ואנחנו נספק מימון לטובים ביותר" .
מיכאל סנדרס, מנכ"ל Jackpotjoy.com הסביר: "אנחנו רוצים לוודא שנחזיר את מכסת הצחוק הראוייה למקומה ואנחנו מקווים שהארגון יסייע לאנשים ליהנות מקצת כיף מטופש. אז אם אתם רוצים לארגן קפיצה המונית לבריכת ג'לי או מסיבת תופי קונגה הגדולה ביותר אי פעם ברוב, רק תודיעו לנו".
אגב, לפי מחקר שנעשה עבור האתר, מבוגרים בבריטניה צוחקים בממוצע 7.2 פעמים ביום, בעוד הפסיכולוגים ממליצים לצחוק 15 פעמים ביום כדי להישאר שמחים ובריאים. "החשיבות של צחוק ושמחה חייבת להיות מוערכת. מחקרים מראים שלפני שישים שנה היינו צוחקים 18 דקות ביום, אבל היום המספרים ירדו לשש דקות. אנחנו חייבים לצחוק יותר", הסבירה פסיכולוגית שעובדת עם הארגון.