רשויות האכיפה בג'ורג'יה, דרום ארה"ב, חוקרות אירוע ונדליזם באחד המונומנטים המפורסמים במדינה. בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, חבלן אלמוני מלכד את אנדרטת "אבני ג'ורג'יה" (Georgia Guidestones) ופוצץ את אחד מלוחותיה.

האנדרטה, אשר מכונה לעיתים "הסטונהנג' של ארה"ב", נבנתה בשנת 1980 מחוץ לעיר אלברטון. היא עשויה משישה לוחות גרניט: אחד באמצע, אחד מלמעלה וארבעה בצדדים. משקלם הכולל של הלוחות מוערך ב-110 טונות וגובהם של הלוחות התחתונים עומד על 6.01 מטרים, אם כי רק 5.5 מטרים מעל פני האדמה (היתר טמון באדמה).

View this post on Instagram

A post shared by Fabulous Jones (@fabulous.jones)

על שמונת הצדדים הרחבים של הלוחות הצדדיים נחרטו עשר הנחיות בשמונה שפות שונות, הכוללות אנגלית, ספרדית, סווהילית, הודית, סינית, רוסית, ערבית ועברית. בין ההנחיות אפשר למצוא "לאחד את האנושות בלשון חדשה וחיה" וגם "לכלכל אנושות אשר תחיה מתחת לחמש מאות מיליון איש בשווי משקל תמידי עם הטבע".

על ארבעת הצדדים של האבן האמצעית אפשר למצוא את אותן הנחיות בשפות עתיקות יותר, כולל בבלית, יוונית עתיקה, סנסקריט וכתב חרטומים מצרי. על פי ההערכות, האנדרטה נבנתה במחשבה שתוכל לשרוד אסון בקנה מידה עולמי.

כריס קובאס, סגן נשיא איגוד חרשי הגרניט של אלברטון, התייחס לפרשה וציין שמדובר ביום עצוב מאוד לתושבי ג'ורג'יה והעולם כולו. "זאת הייתה אטרקציית התיירות הגדולה ביותר באזור, עם מבקרים שהגיעו מכל העולם כדי לראות אותה", אמר. "הלוחות נחצבו מהאדמה במיומנות רבה והחריטה עליהם הייתה מושלמת. אי אפשר למצוא משהו שדומה לזה בשום מקום אחר בעולם".

בתמונות מזירת הפיצוץ אפשר לראות שאחת האבנים הצדדיות נשברה לחלוטין, וגם חלק מהאבן העליונה. חבלנים מטעם הבולשת של מדינת ג'ורג'יה (GBI) החלו לחקור את נסיבות האירוע ונכון לעכשיו, עדיין לא ברור מי עומד מאחורי מעשה הוונדליזם. למרות זאת, האבנים הפכו בשנים האחרונות מטרה עבור קונספירטורים למיניהם.

קנדיס טיילור, פוליטיקאית רפובליקנית קיצונית, התייחסה לאבנים במצע הפריימריז שלה והבטיחה להשמידן בטענה שמדובר מונומנט ל"קַבָּלָ שטני" שזומם להשמיד את העולם. לאחר שפורסם על הפיצוץ, טיילור צייצה לעוקביה: "אלוהים הוא אלוהים בכוחות עצמו. הוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה, כולל להשמיד את האבנים השטניות". בעקבות התקרית, הרשויות המקומיות הורידו את שאר אבני הגרניט מסיבות בטיחותיות.