מה עושים כשלכולם יש אינסטגרם אבל לא כל אחד מצליח להפוך לכוכב דרכו? ובכן, אוכלים. מתברר שיותר ויותר נשים צעירות מתפרנסות בימים אלה מלהעלות סרטונים של עצמן ביוטיוב בעודן בולסות כמויות ענקיות של אוכל שיכולות להשביע משפחה שלמה. למה? בגלל שהסרטונים המוגזמים האלה צוברים פופולריות, מביאים להן צפיות, מוסיפים עוקבים ומכניסים להן, לפי הדיווחים, יותר מעשרת אלפים דולר בחודש לחשבון הבנק.

View this post on Instagram

A post shared by Eating Sounds ������ (@asmr.mukbanggs) on

View this post on Instagram

A post shared by mukbang + asmr (@mukbangtogo) on

מדובר בטרנד קוריאני בשם מאקבנג (mukbang) שפירושו "אכילה משודרת", במסגרתו מתייצבות נשים מול המצלמה במשך שעות בעודן צורכות בסשן ארוך אחד כמויות של אוכל כמו נודלס, פיצות, המבורגרים, עוף מטוגן, פירות ים ואפילו פאסט פוד. הכסף הגדול מגיע לא רק מהצפיות בערוץ היוטיוב שלהן אלא גם ממפרסמים, נותני חסות, פרסומות ותרומות של מעריצים.

View this post on Instagram

A post shared by @muk_bangvids on

 

View this post on Instagram

A post shared by Good Eats (@just.eatss) on

 

לטאנר אלקוט בת ה-23 מאוסטרליה, למשל, יש יותר מ-500 אלף צפיות בסרטון בן 20 דקות במהלכו היא אוכלת המבורגר, צ'יפס, נאגטס עוף, תפוחי אדמה ברוטב ועוד שלל מנות של רשת המזון המהיר KFC. לטענתה היא עושה זאת פשוט כי היא אוהבת אוכל ואוהבת לאכול.

View this post on Instagram

A post shared by none of videos owned by me (@eatingshow.daily) on

כמוה יש עוד עשרות אלפי בחורות, כמו למשל פארק סו-יון מסיאול, שהתפטרה מעבודתה כדי שתוכל להתמקד בשידורים חיים של עצמה זוללת כמויות אדירות של אוכל בדירתה. או קוריאנית אחרת, שידועה בתור "'BJ Fitness Fairy, אשר הרוויחה 4,000 דולר בחודש משידורים חיים של עצמה אוכלת את ארוחת הערב שלה. איך לא משמינים מזה? לטענתה היא איזנה זאת עם חמש שעות של ספורט ביום כדי לשמור על השגרה.

צעירה נוספת בשם צ'אמפ יאנג טוענת כי השפל הכלכלי והעליה באחוזי האבטלה בקוריאה הובילו לכך שצעירים רבים מצאו את עצמם גרים, מבשלים ואוכלים לבד, ועל כן מרגישים בודדים: "כשהם צופים בסרטוני מאקבנג הם מתנחמים. אוכל הוא סוג של בריחה מחיי היום יום. האוכל הזה הוא כמו ריפוי עבורנו", היא אומרת.

האינסטגרמיות בדרך כלל מעלות לחשבון שלהן סרטון קצר או תמונה מתוך אתגר בליסה או ארוחת ענק, ואז מנתבות את העוקבים ליוטיוב, לסרטון ארוך יותר. המובילות בתחום, כמו ורוניקה וואנג, מתחילות את הסרטונים שלהן בלדבר כמה דקות על נותני החסות שמסבסדים הכל ומשלמים להן עשרות אלפי דולרים. אנחנו הפסקנו להבין את העולם הזה.