בכל כתבת טיפים לתזונה ואורח חיים מאוזן, ניצב לו הטיפ הראשון (או מקסימום השני, אחרי שתיית מים) והוא: אל תוותרו על ארוחת הבוקר. לא בכדי היא נקראת breakfast (שבירת הצום של הלילה). גם הרמב"ם האמין שבבוקר עלינו לאכול כמו מלכים, בצהריים כמו נסיכים ובערב כמו אביונים.

אז כולנו מבינים את המשמעות והחשיבות. אבל מה עושים כשהמוח לא מסתנכרן עם הקיבה? ארוחת הבוקר היא חשובה ועדיין רובנו נוטים לדלג עליה ישר לנשנוש ביניים, עוגייה וקפה והופ, אנחנו כבר בצהריים, אוכלים כמו מלכים - ממש לא בהתאם לכוונת המשורר. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם שלא לדלג על הארוחה החשובה הזו.

תכננו מראש

אורח חיים מאוזן ונכון דורש הכנה מראש. כדי להפסיק לדלג על הארוחה החשובה ביום, ההתארגנות אליה היא קריטית להצלחה, במיוחד אם אתם מאלה שמתעוררים מוקדם וחייבים לטוס לעבודה. הכינו מראש ירקות חתוכים (סט ירקות וכלי הגשה), הרתיחו ביצה קשה שתחכה רק לקילוף של הבוקר, אפו מאפינס כוסמין במנה אישית והתארגנו על היוגורט המועדף. כל דבר שיהיה מוכן רק לקחת ולצאת לדרך.

תתחילו בקטן

קשה לשנות הרגלים, אבל אפשר לנסות בצעדי תינוק. תתחילו במנות קטנות ומזינות שלא דורשות מאמץ ותפעול במטבח. הרעיון הוא פשוט: להכניס לגוף משהו שיתחיל להניע אותו. שייק חלבון עם פירות, גבינה לבנה עם ביצה קשה או הכי פשוט שיש: משקה אקטימל פרוביוטי שלא רק מזין אלא גם מסייע לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף. והוא לא דורש דבר, מלבד שליפה מהמקרר. אבל אם כבר, תוסיפו פרי. זה עושה את כל ההבדל.

אקטימל
צילום: mangpor2004, שטראוס, shutterstock

תשלבו חלבון

אם כבר, תכניסו את מה שהגוף באמת צריך: החלבון חשוב לא רק לבניית רקמות אלא הוא גם מסייע בשמירה על שובע לאורך זמן.  ארוחת בוקר עתירת חלבון תשאיר אתכם מרוצים לזמן רב יותר מעוגיה, זה בטוח.

יוגורט עם פטל
החלבון חשוב לא רק לבניית רקמות אלא הוא גם מסייע בשמירה על שובע לאורך זמן | צילום: shutterstock

תחשבו על הלילה שעבר

מה שתעשו בלילה הוא מפתח לבוקר. שינה טובה ורגועה היא חשובה, הימנעו מחטיפי לילה מאוחרים ומארוחות לילה גדולות וכבדות, מכיוון שהם יכולים לגרום לכם להתעורר בתחושת כבדות, ומלאות מדי לאכול ארוחת בוקר.

תתעוררו מוקדם יותר

אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנחנו לא אוכלים ארוחת בוקר טמונה בכך שאנחנו ממהרים לצאת מהבית ולמי יש זמן בהמולת הבוקר לטגן חביתה ולחתוך סלט ישראלי דק דק? אבל אם תתעוררו רבע שעה מוקדם יותר, זה עשוי לעשות את כל ההבדל. תוכלו להתפנק בארוחה עשירה יותר מבלי להילחץ, מה גם שתעניקו לגוף שלכם אפשרות להתעורר ולפתח רעב.

לקום בבוקר
אם תתעוררו רבע שעה מוקדם יותר, זה עשוי לעשות את כל ההבדל | צילום: Shutterstock

קפה ומאפה זו לא ארוחת בוקר

אל תתבלבלו. זה מרגיש כמו נשנוש קטן ותמים, אבל קפה ומאפה בבית הקפה הקרוב יכול להסתכם גם ב-700 קלוריות וזה עוד לפני שהכנסתם משהו מזין באמת. תפחיתו בסוכרים בארוחת הבוקר שלכם, השקיעו בירקות, חלבונים וסיבים תזונתיים. כריך עם טונה/גבינה/ביצה או דייסת קוואקר למשל יעשה לכם אחלה של בוקר

 לעוד טיפים על תזונה נכונה ואורח חיים בריא היכנסו למתחם >>

למידע נוסף על פלא היוגורט >>

למעבר לאתר דנונה >>