ארוחת ליל הסדר נמשכת שעות רבות, מתחילתה ועד סופה נכנסות לא מעט קלוריות. לכמה קלוריות אפשר להגיע בארוחה כזו? רק במרק עם 2 קניידלך, גפילטפיש אחד ומצה – כבר יש יותר קלוריות מארוחת צהריים שלמה. אם נוסיף לזה גם בשרים, קצת תוספות וסלטים, וגם את הברכות והקינוח – מגיעים לארוחה שמכילה 2,500 קלוריות לפחות.

אז מה הדרך להפוך את הארוחה לבריאה ופחות משמינה – מבלי לוותר על המסורת? קודם כל לשים לב לכמויות. למשל, בברכות להיזהר עם החרוסת – היא מכילה 40-50 קלוריות בכפית קטנה. גם הכבד קצוץ מכיל 70 קלוריות בכף לערך. בארוחה עצמה ישתדלו להכין כמה שפחות מאכלים מטוגנים או כאלה שעם הרבה שמן. דג מטוגן למשל עלול להכיל כפול קלוריות מדג מבושל או בגריל. גם בבוקר אפשר להכין רק חלקים דלי שומן, כמו כתף, סינטה או פילה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

בגלל שזו ארוחה ארוכה, חשוב שתהיה בקרה על הכמות שאוכלים: למשל, לשים מצה אחת ליד הצלחת למשך הערב במקום לשבור כל פעם חתיכה קטנה מצלחת מרכזית, בארוחה עצמה להתחיל ולשבוע קודם עם הרבה סלט ירקות, ורק אחר כך לאכול את הדברים שיותר משמינים. וגם אז - חשוב למלא את הצלחת מראש בכל מה שמתכוונים לאכול. למלא צלחת עמוסה, לראות שמכמות כזו שבעים, ולאכול רק את זה.

מרק עם קניידלך
קניידלה ממוצע - 70 קלוריות | צילום: בני גם זו לטובה

להלן תפריט למשך היום של ערב החג, וגם דוגמה לחישוב קלוריות בארוחה שמכילה את כל המנות. תפריט כזה יתרום לשמירה על המשקל ביום זה, מבלי לקלקל מאמצי דיאטה של שבועות ארוכים.

>> איך מרזים בלי לעשות דיאטה? 

תפריט למשך היום של ערב החג (סה"כ 350 קלוריות)

ארוחת בוקר
2  פריכיות אורז או מצה קלה או 2 פרוסות לחם קל
2 כפות גבינה
ירק

ארוחת צהריים
חזה עוף או טונה או ביצה
סלט ירקות
כפית שמן

ארוחת ארבע
פרי או מעדן דיאט 0%

ארוחת החג - ארוחת ליל הסדר לשמירה על המשקל (סה"כ 1,300 קלוריות)
גפילטפיש 150
מרק עוף עם 2 קניידלך 150 (קניידלה ממוצע - 70 קלוריות)
מצה אחת 130
כפית חרוסת 70
כף כבד קצוץ 70
רבע עוף 200
תפו"א קטן או 3 כפות אורז מבושל 100
סלט חסה בלי רוטב
כוסית (חצי כוס) יין או תירוש 75
ליפתן 100 קלוריות
פרוסת עוגת פסח/עוגת מצות 300 קלוריות

  >> לא צריך לסבול: המתוקים שאפשר בדיאטה