כולם כבר יודעים שלא כדאי ללכת לקניות על בטן ריקה, אבל מה עוד חשוב לדעת על הקשר בין קניית מצרכים לתזונה נכונה? ענר טל ובריאן וונסינק, חוקרים מאוניברסיטת קורנל, גילו שצרכנים נוטים לקנות יותר מצרכים בריאים במידה והם אוכלים משהו בריא לפני הקניות.

וונסינק וטל ביצעו שלושה מחקרים כדי לבחון את ההיפותזה שלהם, לפיה חטיפים בריאים לפני הקניות יגרמו לאנשים לרכוש יותר אוכל בריא. במחקרם הראשון הם בחנו 120 צרכנים להם ניתנו 3 דגימות לפני הכניסה לחנות: תפוח, עוגייה או כלום. החוקרים עקבו אחר הרכישות של הנבדקים וגילו שאלה שקיבלו תפוח לפני הקנייה, רכשו ב-28 אחוז יותר פירות מאשר אלו שקיבלו עוגייה, וב-25 אחוז יותר מאלה שלא אכלו כלום לפני. "התוצאות מלמדות אותנו שנשנוש בריא לפני הקנייה יכול לעזור לנו בקניות שלנו ולבחור מזון בריא יותר", אומר טל למגזין ה- ScienceDaily.

עוד ב-mako בריאות:
למה כל כך חשוב להשלים שעות שינה?
איזה אמצעי מניעה הכי מתאים לך?
תופעה: מבוגרים לוקחים ריטלין כדי להתגבר על קשיים

במחקרם השני והשלישי, המשתתפים לא הלכו לקניות פיזית, אלא אכלו עוגייה או תפוח לפני שנשאלו מה היו קונים. המוצרים היו מסודרים בזוגות, כאשר אופציה אחת היא בריאה והשנייה פחות. ואכן, תוצאות המחקר גם הפעם חיזקו את הבחירות הבריאות יותר. בנוסף, כאשר הנבדקים האמינו שהם אוכלים משהו בריא, גם אם היה מדובר באותו המוצר בדיוק, הדבר השפיע על הבחירות התזונתיות שלהם.

מה שהמחקר הזה מלמד הוא שמספיק שתרצו לאכול משהו בריא לפני הקניות, או שתאמינו שהדבר שאתם אוכלים הוא בריא, בשביל שישפיע על הבחירות התזונתיות שלכם. הדרך לתזונה נכונה, לפחות לפי הניסוי, מתחילה בתפוח.

>> אלרגיים לאבק? כל מה שחשוב לדעת על קרדית האבק