דובר לא מעט על התופעות הדווקא חיוביות של הסגר הביתי, כמו הקפדה על ניקיון הבית, בילוי זמן איכות עם המשפחה ואפילו שיפור במחזורי השינה. אבל יש תופעה אחת נוספת שאולי תשמח במיוחד מוזיקאים, שלא ממש מתפרנסים בימים אלה אבל יכולים אולי להתנחם בכך שהם נחשפים ליותר קהלים – מתברר שאנשים בבידוד נוטים להאזין להרבה מוזיקה חדשה, ויותר מאשר אי פעם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הסקר שנערך על ידי מגזין המוזיקה בילבורד וחברת המחקר MRC Data מצא כי יותר מ-40 אחוזים מאזרחי ארצות הברית מאזינים בימים אלה למוזיקה שלא האזינו לה בעבר. המחקר נערך במשך מרווחים של שבועיים החל מה-25 במרץ, וסקר 1,010 אנשים מגילאי 13 ומעלה, שנחשבים בקבוצות ייצוג ממוצעת לפי מפקד האוכלוסין של ארה״ב. בתקופה שבין ה-23 ל-17 לאפריל, למשל, הודו 43 אחוז מהמשתתפים שהם מאזינים לאמן שמעולם לא האזינו לו בעבר. מדובר בעלייה של כ-4 אחוזים לעומת התקופה הקודמת שבה נערך הסקר, בה האחוזים עמדו על 39. 

הסקר אף מצא כי 27 אחוזים מהמשתתפים נרשמו במהלך התקופה הנוכחית למנוי של שירות מוזיקה כלשהו, זאת לעומת 23 אחוזים שביטלו אותו, ככל הנראה משיקולים כלכליים. 73 אחוז מתוך המנויים החדשים, אגב, מתכננים להשאיר את המנוי גם לאחר תקופת המשבר.

עורכיו מציינים כי בתקופה שבה משפחות רבות מבלות זמן רב בבית, הז׳אנרים הפופולריים במיוחד שאנשים מאזינים להם יותר הם שירי ילדים, מוזיקת קאנטרי ומוזיקה קלאסית. נוסף לכך גילה המחקר כי נרשמת עלייה במספר הצפיות בווידאו קליפים – כ-10 אחוז בתקופה הנוכחית לעומת התקופה שבין ה-21 לפברואר עד ה-12 למרץ.

קהל בהופעה
קהל בהופעה | צילום: שאטרסטוק

עוד ב-mako בריאות:
>> מחקר חדש בחן את הקשר בין הקורונה לטמפרטורה
>> שינוי מדהים: כך תעשו את הדיאטה של אדל
>> חוזרים לשופינג: אלה כללי ההיגיינה בקניון

עוד בחן הסקר אם אנשים מפחדים מפתיחה מחודשת של היכלי המופעים וההופעות החיות, והתשובות היו מורכבות. 61 אחוז מהנשאלים, למשל, היו שמחים לחזור להופעות אבל רק אם היו מפוזרות עמדות של חיטוי ידיים במקום, בעוד 51 אחוזים היו מעדיפים אירועים במקומות פתוחים. כחצי מהנשאלים היו מעדיפים שרשויות החוק יאכפו בצורה הדוקה יותר את ההנחיות לגבי הריחוק החברתי, בעוד 35 אחוזים היו רוצים שיבדקו למשתתפים את החום בכניסה לאולמות ולשטחי ההופעות.