חודשי יולי אוגוסט הנודעים לשמצה בגלי החום הבלתי מתפשרים והטמפרטורות הגבוהות משאירים את כולנו להתמודד עם שלל תופעות בפנים, הרבה מעבר לטיפת זיעה. מרבית האוכלוסיה בארץ ובעולם סובלת בעונה החמה לשלל תופעות על גבי עור הפנים כמו פצעונים, חררה ואקנה. וזה נכון אבל לא תמיד זו הסיבה. פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, עם עוד כמה סיבות שכדאי להכיר למען הטיפול הנכון. 

  1. מגע יתר בעור הפנים

    כמה פעמים ביום לדעתכם אתם נוגעים בעור הפנים שלכם? אם התשובה נעה בממוצע לכיוון ה-20 פעמים ויותר בשעה אחת -  כנראה שאתם צודקים. אם זה נשמע הרבה מדי, רק תחשבו על זה רגע: נגיעה אגבית באף, בפה, בלחיים, גירוד קל בעיניים או אולי התעסקות ובחינה מדוקדקת של כל אדמומיות, פצע, חררה או כתם של פיגמנטציה מקרוב? כל אלו יוצרים נזק. "ישנם מקרים רבים של אנשים שמגיעים אל הקליניקה בתקופה האחרונה עם נזק שהם גרמו לעצמם כתוצאה מהתעסקות יתר בעור הפנים. הנגיעה בעור עם ידיים לא נקיות מעבירה מזהמים אל פני העור, האף וריריות העיניים הדרכים הקלות של נגיפים להכנס אל הגוף שלנו שנקרא גם אזור ה- T", אומרת בליק. 

  2. ניקוי מוגזם של עור הפנים

    שמירה על ניקויון העור היא דבר חשוב והכרחי, אולם פעמים ישנם מצבים שאנשים מנקים את עור הפנים יתר על המידה מתוך מחשבה שזה טוב. בפועל ניקיון יתר עלול ליצור תופעה הפוכה. היות ובכל ניקיון אנחנו מורידים שכבות והדבר גורם לבלוטת החלב לייצר יותר הפרשת שומן כפיצוי ועל העור יתחילו להופיע פצעונים. כיצד נדע האם אנחנו מגזימים בניקיון? בחנו אם על גבי העור האם הופיעו פצעונים חדשים במקום של ניקוי שלא היה קודם לכן
  3. שימוש בקרמים שאינו מתאים לסוג עור הפנים

    קיימים 4 סוגי עור שכיחים בקרב האוכלוסיה: עור שמן, עור מעורב עור יבש, עור רגיל (משלב גם אזורים שומנים וגם יבשים), ולכל סוג עור התכשירים היעודיים. אי התאמה בין מריחה של סרומים וקרמים יכולה ועלולה ליצור פצעים. לכן רצוי ללכת לקומסטיקאית לאבחן את סוג העור ולאחר מכן למרוח תכשירים מתאימים.
  4. שימוש במברשות איפור מלוכלכות

    מתי בפעם האחרונה ניקיתן את מברשות האיפור? על מברשות האיפור מצטברים אלפי חיידקים שכתוצאה משימוש במוצרים ובקרמים השונים. מה עושים?  "בגדול בכל שימוש צריך לשטוף את המברשת. מספיק עם סבון איכותי ומים ולתת להן להתייבש טוב טוב. נכון שלא פשוט כל שימוש אבל מומלץ להתחיל בפעם בשבוע", מציעה בליק. 

  5. סדינים לא מוחלפים

    בדומה לסעיף הקודם, גם כאן הזדמנות להרהר בכל כמה זמן אתם מחליפים סדינים? "תחשבו שבכל לילה ולפעמים גם בצהרי היום אתם נכנסים למיטה אחרי יום שלם בחוץ של זיהום, זיעה ויתר דברים שנמרחים על גבי הציפית והסדינים. עכשיו תחשבו שכל יום מצטברות עוד ועוד שכבות של מזהמים ואתם נכנסים לישון בתוך כל הטוב הזה שנוגע בעור הגוף הפנים שלכם. נכון שהבית הוא לא בית מלון שמחליפים בו מצעים בכל יום אבל תשתדלו להחליף לפחות את הציפית פעמיים בשבוע ואת כל המצעים פעם בשבוע. והעדיפו בדים איכותיים מכותנה", ממליצה בליק. 
  6. התאמת התכשירים לעונה

     בעונה החמה יש צורך להתאים את הקרמים והסרומים אותם אנחנו מורחים על עור הפנים. בקיץ מומלץ להימנע ממוצרים כבדים ושומניים אשר סותמים "וחונקים" את העור. העור הוא איבר שרוצה לנשום. התכשירי סופחים זיעה ומזהמים ומקשים עליו לנשום ולהראות כאילו עבר פוגרום. השתמשו בקרמים קלילים ונעימים שאולי על הדרך גם משלבים מקדמי הגנה מהשמש וויטמינים
  7. לחץ וחרדה

    זה ידוע שלנפש האדם ומצבו הנפשי יכולת השפעה רבה על הפיזי - הדבר איננו שונה גם שמדובר בפצעים בפנים. "מדינת ישראל שופעת ברגעים בלתי פוסקים שגורמים לכולנו להיות לחוצים ומתוחים כמעט 24/7 ההשפעה הנפשית גורמת לתופעות פחות נעימות על גבי העור שלנו, מאקנה, סבוריאה, רוזיצאה ועוד שלל תופעות פחות פוטוגניות. כאשר ישנה התפרצות בפנים נשאלאת עצמנו מה היה בשבוע האחרון. לרוב לאחר שבוע עמוס נפשי מתחיל התהליך הפיזי לגלות את פניו".


  8. מהורמונים ועד חריף

    בנוסף יש עוד גורמים לפצעים שיש לקחת בחשבון, שינוי הורמונאלי, מזג אויר, אמבטיות חמות מידי, מזון חריף, קפה, אלכוהול, מאמץ גופני, גנטיקה ותרופות. בשורה התחתונה, אל תפילו הכול על הזיעה ושמרו על היגיינה. 

 

 

 

--