תחתונים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמלתחה שלנו - לא סתם הם מגיעים בכל הצורות, המידות, הסגנונות והבדים. יש אנשים שיש להם זוג תחתוני מזל ואחרים שקונים תחתונים לאירועים מיוחדים - אבל רובינו, בואו נודה באמת, די משקיעים בתחתונים שלנו. ובכל זאת, בגלל שהם שומרים על האזורים המוצנעים שלנו, אנחנו לא יותר מדי מדברים עליהם עם אחרים. אז עשינו את העבודה בשבילכם ויצאנו לשאול את השאלות הכי חשובות שלא העזתם לשאול.

1. עד כמה זה נורא ללבוש את אותם התחתונים יום אחרי יום?

לכל מי שלא היה לו זמן לעשות כביסה השבוע, יש לנו חדשות טובות: אין מניעה בריאותית ללבוש את אותם התחתונים יום אחרי יום. זאת כמובן, בתנאי שהם לא מלוכלכים. "מהבחינה הזאת אין חוקים, לבישה של אותם תחתונים במשך כמה ימים לא תשפיע על הבריאות שלכם". אומר ד"ר בני שכטר, מומחה ברפואת נשים מיילדות וסקסולוגיה, רופא בכיר במחלקת נשים בי"ח מאיר. "לא יקרה לכם שום דבר מלבד זה שיהיה לכם לא נעים". 

כמובן שיש יוצאי דופן, אם יש לכם פריחה או פצעים על העור, לא כדאי להשתמש באותם התחתונים, כי זה עלול לגרום לזיהום, או אצל נשים, אפילו לפטרייה.  

>> לייק בפייסבוק עשיתם?

2. יש חשיבות לסוג הבד?

ללא כל ספק, סוג הבד של התחתונים שלכם יכול להשפיע על בריאותכם. כדי למנוע זיהומים או שפשפת, מומלץ ללבוש תחתוני כותנה רופפים, שיכולים לספוג לחות וגם לתת לאזור לנשום.

למי שעושה פעילות גופנית מאומצת, או סתם מזיע יותר מדי, מומלץ ללבוש בגדים תחתונים מבד דריי-פיט, מנדף זיעה. "ההמלצה היא להשתמש בתחתוני כותנה, ולא בבד סינטטי שלא יתן ללחות להתנדף". אומר ד"ר שכטר, "זה יכול לגרום לרגישות חיצונית לעור, כמו פריחה או פצעי הזעה וכמוכן, בקרב נשים זה יגביר נטייה לפטרת".

אישה מסירה תחתונים (צילום: Thinkstock)
תחרה היא פחות אידיאלית למי שרגישה יותר. עדיף ללבוש תחתוני כותנה | צילום: Thinkstock

3. האם אפשר להתאמן עם חוטיני?

אמנם אין מחקרים שעוסקים ישירות בלבישת חוטיני בזמן אימון, אבל בכל זאת כדאי להיזהר עם זה. לחוטיני יש פוטנציאל לגרום לכל מיני בעיות בריאותיות, בעיקר בתחום הפטריות הווגינליות. "חוטיני הוא מאוד בעייתי משום שהחוט נמצא באזור פי הטבעת", אומר ד"ר שכטר, "זה יכול להעביר חיידקים לאזור הנרתיק ואז יש נטייה ליותר דלקות חיידקיות בנרתיק".

בנוסף, לבישת חוטיני חושפת את חלקי הגוף שלכם לפרטי ביגוד אחרים, שעלולים להיות מלוכלכים. תחסכו מעצמכם את הסכנה לזיהומים, ותלבשו תחתונים שמכסים את כל הישבן שלכם, זה הרבה יותר בריא.

>> עוד בmako בריאות:
ראש בראש: מה עדיף, עוגייה או חטיף?
הטיפול המהפכני שימיס לכם את השומן
האיש הביוני: "אני מצליח להרגיש מרקמים דרך הפרוטזות" 

4. מה עדיף, בוקסר או תחתונים?

סלע המחלוקת לא קשור לנוחות אלא דווקא להשפעה שיכולה להיות לסוג התחתונים על יכולת ייצור הזרע של גברים. תחתונים ששומרים את האשכים צמודים וחמים - זה בדיוק מה שפוגם בפוריות שלכם. אז אם אתם בעניין של ילדים בקרוב, אל תלבשו תחתונים צמודים מדי.

5. מה עם ללכת בלי תחתונים בכלל?

לפי סקר שנערך בארה"ב, רבע מהאמריקאים לפעמים לא לובשים תחתונים. מסתבר שיש סיבות טובות "לשכוח" ללבוש תחתונים מדי פעם, בעיקר בזמן אימון. תחתונים רופפים, כמו בוקסר, יכולים ליצור שפשוף על העור בזמן האימון, עד למצב של שפשפת.

"עדיף לישון בלי תחתונים, כדי שיהיה אוורור ראוי לאזור הזה לפחות לכמה שעות ביום", מוסיף ד"ר שכטר, "ההמלצה הזאת תקפה בעיקר לנשים עם נטייה לפטרת, משום שהלחות שמצטברת באזור המכוסה בתחתונים הוא כר פורה לבקטריות. נשים צריכות ללבוש תחתונים שיהיו נוחים להן, ומי שבאמת רגישה, עדיף שלא תשתמש בתחתונים עם תפרים בולטים או תחרה, או כל דבר שעשוי לעורר גירוי באזור".

>> הצעד הפשוט שיתרום להתפתחות התינוק שלכם