מכירים את אותן נקודות אדומות, חלקן מעט בולטות, שמופיעות על גבי העור בזרועות? רבים נוטים להתבלבל ולחשוב כי מדובר ב"חררה", פריחת חום הגורמת לבליטות אדומות על העור. אך למעשה מדובר במשהו אחר לחלוטין. נהוג לחשוב שכל מי שיש לו אותן נקודות אדומות בזרועות פשוט בעל עור רגיש, אבל מתברר שמדובר בבעיה מאוד נפוצה בעור שנקראת קרטוזיס פילאריס.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

התופעה, שגורמת לעור להיראות כאילו הוא סובל מצמרמורת תמידית, לרוב מופיעה על גבי העור בחלקה העליון של הזרוע, אך היא יכולה גם להופיע על גבי הירכיים, הישבן ואמת היד. במרבית המקרים יופיעו מעין בליטות אדומות על העור, שלעתים עלולות לגרום לעור להרגיש יבש ונוקשה כמו בתחושת צמרמורת. אנשים שסובלים מהתופעה לרוב מרגישים הקלה בחודשי הקיץ והחמרה בחודשי החורף, כאשר ישנם תנאים סביבתיים יבשים יותר.

View this post on Instagram

A post shared by Sarah - The Skin Mama ✨ (@the_skin_mama) on

אין תרופה, אבל יש דרכים להקל את הבעיה

קרטוזיס פילאריס היא בעיה שיכולה לעבור בתורשה והיא נגרמת כתוצאה מהצטברות של חלבון (קרטין) בזקיקי השערה בעור, המובילה להתעבות של שכבת העור החיצונית ולהתרחבות של הנקבוביות, מה שמקנה לעור מראה של צמרמורת. חשוב לציין שמדובר בתופעה שהיא לא מידבקת ולא מסוכנת. התופעה מופיעה לרוב בקרב ילדים ובמתבגרים והיא נוטה להופיע פחות ככל שהגיל עולה.

ומה לגבי תרופה? אז אין תרופה שמעלימה קרטוזיס פילאריס, אבל כאמור, אין סיבה לדאגה כיוון שמדובר בתופעה לא מסוכנת ולא מידבקת. למעשה אין הרבה דברים שניתן לעשות כדי לטפל בתופעה, אבל ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להפחית את האדמומיות, אם היא מפריעה לכם. ה-NHS (שירותי הבריאות הלאומיים באנגליה) ממליץ על הטיפים הבאים:

עוד ב-mako בריאות:

>> הסיבה שחייבים להפסיק להשתמש במקלון אוזניים
>> חוקרים קובעים: זהו משך הזמן האידאלי לחופשה 
>> הניתוחים הפלסטיים המטורפים של הקוריאנים

1. להפסיק להשתמש בסבון מבושם. השתמשו בסבון שלא מייבש את העור.

2. מרחו קרם לחות. היוועצו ברופא או ברוקח שימליצו על קרמים שיפחיתו את היובש.

3. לעשות פילינג. השתמשו בפילינג עדין שלא יגרום לגירוי בעור.

4. מקלחות פושרות. גם כשאתם מתפתים לעשות מקלחת רותחת, השתדלו להתקלח במים חמימים או פושרים.