אנחנו כבר יודעים שהמיטה שלנו היא לא סתם עוד רהיט בבית. היא למעשה יכולה להשפיע לא מעט על הבריאות שלנו, מתנוחת השינה ועד לסוג המזרן והשפעתו על כאבי גב. כעת יש הוכחה לכך שגם לסדינים שלכם יש חשיבות בכל הנוגע לבריאות שלכם. מתכננים לרכוש סט סדינים חדש בקרוב? תמשיכו לקרוא.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לפי רופאי עור, לא כל הסדינים נולדו שווים. חלקם יכולים להטיב יותר עם העור שלנו ואחרים עלולים אף להזיק לו. "הבד שנוגע בעור שלנו, בין שהוא בבגדים או בסדינים שלנו, יכול להשפיע על בריאות העור", מסביר ד"ר ג'ושוע זייכנר, דרמטולוג. לכן הוא ממליץ להשתמש בסדינים שעשויים בדים מאוד רכים וטבעיים. "כמו סדינים מכותנה מלאה או סדינים ממשי". בדים נוחים אלו מאפשרים לגוף שלכם לנוע בקלות ובכך הם למעשה מפחיתים חיכוך של העור עם הבד, בזמן השינה. גם מצעים מפשתן ומצעים מפלאנל בעלי השפעה דומה.

מיטה (צילום: shutterstock / IMG Stock Studio)
הבחירות הכי טובות: משי וכותנה | צילום: shutterstock / IMG Stock Studio

בדים סינתטיים אאוט, כותנה ומשי אין 

החיסרון הבולט בסדינים עשויים כותנה מלאה ו/או משי הוא שחלקם עלולים להיות יקרים מדי. במקרה הזה, ד"ר זייכנר ממליץ להשקיע בציפה אחת (או שתיים) עשויות משי. "הן יוצרות פחות קמטים על גבי העור בזמן שאתם ישנים".

ומה לגבי הבדים שכדאי להימנע מהם? "בדים סינתטיים, כמו פוליאסטר או צמר גס, עלולים לגרום לגירויים בעור ולדלקות ואף יכולים להחמיר מצבים כמו אקזמה ורוזציאה", אומר ד"ר זייכנר. נוסף לכך הוא ממליץ לכבס את הסדינים בסבון ללא בישום.

עוד ב-mako בריאות:

>> אוכלים חביתה לארוחת בוקר? טעות גדולה
>> הטריק המהיר שמחזק את שרירי הבטן 
>> אחת ולתמיד: האם כדאי ללבוש חזייה?

ואולי הדבר החשוב ביותר שנוגע לסדינים שלכם – הוא שמירה על ההיגיינה. "הפנים שלכם מבלות הרבה זמן על הציפית, אז אם היא לא נקייה, זה יכול להשפיע על מצב העור", מסבירה ד"ר דנדי אנגלמן, דרמטולוגית. "אם אתם הולכים לישון עם פנים נקיות, אתם יכולים להחליף ציפית אחת לשבוע. אבל אני תמיד ממליצה לכבס את הסדינים ביום שלמחרת, אם הלכתם לישון עם פנים מלוכלכות".