עד שמישהו לא ימצא את מעיין הנעורים הנצחיים, או יפתח דרך לעכב את השפעות הזמן ואולי אף להחזיר את הגלגל לאחור, כולנו די תקועים עם המכונה המזדקנת הזו שנקראת גוף האדם. אבל זקנה היא לא רק תופעה ביולוגית אלא גם מצב מנטלי, ולפעמים התחושה בפנים הרבה יותר חשובה ומשפיעה על הגיל מאשר הקמטים והמראה החיצוני. הנה, למשל, חמש דרכים שיאפשרו לכם להרגיש צעירים, ובהתאם גם להיראות ולהיתפס ככאלה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

תגידו כן להזמנות חברתיות

נסו לפנות לפחות שעה בשבוע למפגשים חברתיים, בין שמדובר בארוחת ערב עם חברים או השתתפות בחוג. מחקר שנערך באוניברסיטת בריגהם יאנג באוהיו מצא כי זה אפקטיבי בשיפור תוחלת החיים לפחות כמו התעמלות יומית, גמילה מעישון או הורדה של 23 ק"ג במשקל. הסיבה – פעילות קבוצתית מעודדת שחרור אוקסיטוצין, המפחית הפקה של הורמוני לחץ, ב-25 אחוזים ומאט את הזדקנות התאים. 

זוזו למשך שתי דקות בכל שעה

הורמון הגדילה הוא הורמון שמחיה ומחדש את העור, הלב, הריאות, הכבד, השרירים, העצמות, מערכת החיסון ועוד, והוא מופק בצורה מוגברת במוח כאשר אנחנו בתנועה. מחקרים באוניברסיטת הרווארד חשפו כי תזוזה של שתי דקות מדי שעה מסוגלת להפחית את הסיכון להזדקנות מוקדמת בכ-30 אחוזים. מדובר למשל בפעולות פשוטות כמו ניקיון הבית או הליכה זריזה בחוץ.

קראו לפני השינה

מתברר שנשים שלוקחות לעצמן 15 דקות של הירגעות לפני השינה, מתנתקות ממסכים אלקטרוניים וקוראות ספר או מגזין מכפילות את הסיכויים להירדם בזריזות, וכתוצאה מכך ליהנות מכשבע שעות וחצי שינה בלילה, לפי חוקרים באוניברסיטת קורנל. זוהי כמות השינה המינימלית המומלצת להתאוששות הגוף והחלפת רקמות, ובין היתר להאטת הזדקנות התאים וטעינה מחדש של המערכת החיסונית. כל זה יכול להוסיף כ-3 שנים וחצי לתוחלת החיים.

אישה קוראת ספר במיטה (אילוסטרציה: Shutterstock)
רבע שעה מספיקה | אילוסטרציה: Shutterstock

לגמו תה טבעי

שתייה יומיומית של כליטר של תה היביסקוס או תה ירוק, חם או קר, מסוגלת להפחית את הסיכון להתפתחות סוכרת, מתח, מחלות לב ואפילו דמנציה בכ-50 אחוזים, טוענים חוקרים בריטים. הקרדיט כולו הולך לפלבונואידים הצמחיים בתה, המונעים הצטברות פלאקים עמילואידים במוח וטרשת עורקים, ונוסף לכך מחזקים ומשפרים את תהליך הפקת האינסולין על ידי תאי בטא בלבלב.

עוד ב-mako בריאות:
>> 7 דברים מדהימים שלא ידעתם על פחמימות
>
> כתם הלידה התגלה כמשהו קטלני ומסוכן הרבה יותר 
>
> 180 אלף ישראלים סובלים מהתופעה הזו

 

סייעו לאנשים אחרים

לפחות 37 מחקרים שונים טוענים כי פעולה אחת או שתיים של אדיבות ונחמדות מדי יום, למשל להחזיק את הדלת עבור זר או לתרום לארגון צדקה, מפחיתות את הסיכון להזדקנות מוקדמת בכ-60 אחוזים. הסיבה, לפי חוקרים באוניברסיטת ג'ורג'טאון, היא שההרגשה הטובה שאחרי משחררת בגוף יותר מ-200 ניורופפטידים (מוליכים עצביים), המסייעים למוח, ללב, לכבד ולמערכת החיסונית לתפקד בתפוקת שיא.