אין כמו הרגע הזה ביום, שאנחנו זוכים להקדיש כמה דקות רק עבור עצמנו ושגרת הטיפוח שלנו. בקרב חסידות של טיפוח עור הפנים, זה לא פחות מהיילייט של היום, שלא רק עוזר לנו לשמור על עור הפנים, אלא גם נותן לנו כמה דקות של מנוחה ורגיעה אחרי יום עמוס.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אחד הדברים הכי חשובים לנו כשאנחנו שוטפים את הפנים הוא לדעת אם הסבון או הג'ל ניקוי עושים את עבודתם נאמנה. אז איך נדע אם הפנים באמת נקיות? מתברר שהמון אנשים לא יודעים את התשובה הנכונה לשאלה. מסקר שנערך לאחרונה על ידי Cerave, מותג לטיפוח העור, בו השתתפו כ-2,000 מבוגרים, עולה כי 37 אחוז מהאנשים מאמינים שעור נקי צריך להרגיש מתוח, אך לפי מומחים לרפואת עור, זה לא מדויק. למעשה, צריך להרגיש שהעור רך. "לאחר שטיפת הפנים, העור צריך להרגיש קליל ורך, אבל לא מתוח", מסביר ד"ר ג'ושוע זייכנר ל-wellandgood.

"ישנה תפיסה שעור מתוח ויבש שווה לעור נקי, אבל למעשה מדובר ביובש כתוצאה משטיפת פנים, שיכול להזיק לו". אתם בטח תוהים - אם העור נקי לאחר ששטפנו אותו, למה שזה יזיק לו? לד"ר זייכנר יש תשובה גם לזה. לשכבה החיצונית של העור יש שמנים טבעיים שנועדו כדי להגן עליו מפני גורמים סביבתיים מזיקים.

עוד ב-mako בריאות:

>> אם לשניים: "כך ירדתי 12 וחצי ק"ג תוך חודשיים וחצי"
> האם באמת גברים "נדלקים" מהר יותר מנשים?
>> 7 סיבות מדאיגות לכך שאתם נרדמים מהר מדי

כששוטפוים יתר על המידה את הפנים, עלולים להסיר את השמנים הטבעיים של העור ולמעשה להזיק לו, באופן עקיף. אם יש תחושה שהפנים סטריליות ויבשות, ייתכן שזה סימן שפגעתם באוכלוסיית החיידקים הטבעית של העור.

ד"ר זייכנר מסביר שהמטרה בניקיון הפנים צריכה להיות להסיר עודף לכלוך ושומן, אך בלי לפגוע במרקם העור טבעי. אז איך צריכה להיראות שגרת טיפוח לילית בריאה? מומחים ממליצים לנקות את הפנים בתנועות מעגליות, במשך 1-2 דקות. לאחר ששטפתם את סבון הפנים במים, מומלץ להשתמש במגבת פנים חמה (אבל לא מדי) ולחה. זה יאטום את הלחות ויעזור להסיר שאריות של סבון פנים מאזור האף וקו השיער. ואז המשיכו בשגרת הטיפוח כרגיל (קרמים, סורומים וכל המוצרים שאתם נוהגים להשתמש בהם).