הדלאי לאמה, שנולד בשם לאמו תונדאפ חגג ב-6 ביולי את יום הולדתו ה-85. הוא הקדיש את חיי לרוחניות, מיינדופלנס, אורח חיים בריא וכמובן על הדרך גם שלום עולמי. לכן אין זה מפתיע שאחת המטרות שלו היא להגיע לגיל 110, ולפי אורח החיים שלו, נראה שהוא לחלוטין בדרך לשם. אז אילו דברים שהדלאי לאמה עושה אפשר לאמץ לחיי היומיום שלנו? הנה חמישה דברים שהוא עושה שיכולים להאריך לכם את החיים ושתוכלו לשלב בקלות בחייכם:

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מקפיד על לו"ז שינה קבוע

תמיד אמרנו ששגרת שינה קבועה חשובה לבריאות ונראה שהדלאי לאמה מסכים איתנו. הוא מתעורר מדי יום בשלוש לפנות בוקר והולך לישון בשבע בערב. זה אומר שהוא לא רק מקפיד על לו"ז שינה קבוע, שתורם לגוף להירדם טוב יותר ועוזר ליהנות משינה איכותית יותר – הוא גם מקפיד על שמונה שעות שינה מדי לילה. ההמלצה הרווחת היא של 7-9 שעות שינה בלילה. אז גם אם אתם בטוחים שגם שש שעות מספיקות לכם, דעו שזה לא מומלץ.

פעילות גופנית

הדלאי לאמה מקפיד להיות פעיל מדי יום. הוא עושה הליכות כל בוקר במשך לפחות 30 דקות, עוד לפני ארוחת הבוקר. ואם יש יום יפה בחוץ, הוא יעשה הליכות נוספות בחוץ במהלך היום. אך אם מדובר ביום גשום, הוא ישתמש בהליכון שבביתו. רבים חושבים שרק אימונים בעצימות גבוהה יכולים לתרום לבריאות, אבל למעשה פעילות בעצימות נמוכה, כמו הליכה, יכולה לתרום לבריאות הלב. ואם אתם עושים הליכה מהירה או באזור עם שיפוע, זה גם בהחלט יכול לתרום לחיזוק השרירים.

עושה מדיטציה מדי יום

מדיטציה מהווה חלק משמעותי מחייו של הדלאי לאמה. אז נכון, אנחנו לא מצפים מכם לעשות מדיטציות בתדירות של נזיר טיבטי, אבל אין ספק שלמדיטציה יש יתרונות בריאותיים. מחקרים הראו בעבר כי מדיטציה יכולה לסייע להפחית סטרס, לשפר ריכוז ותפקוד מוחי ואף יכול להאט הזדקנות. הדלאי לאמה עושה יותר מחמש שעות של מדיטציה מדי יום – אבל אתם ממש לא חייבים לעשות את זה שעות ארוכות כדי ליהנות מהיתרונות. גם 10 דקות ביום יספיקו.

מדיטציה בסלון (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
גם 10 דקות מספיקות | צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

עוד ב-mako בריאות:
>> "הכיתי באגרופים וברגליים על המכשיר"
>> רופאת עור: אלה 3 האזורים שאתם חייבים לסבן
>> פיתוח ישראלי: עגבנייה שנאבקת במחלות

תזונה צמחונית

כשהוא בביתו, הדלאי לאמה אוכל תפריט צמחוני, אבל כשהוא בנסיעות הוא אוכל גם בשר. רבים ממליצים על הפחתה בצריכת הבשר, שכן צריכה מוגזמת יכולה להוביל לעלייה במשקל ולבעיות לב וכלי דם. זו אחת הסיבות שהתזונה הים-תיכונית נחשבת לאחת הבריאות בעולם. התפריט הים-תיכוני שנפוץ כמובן גם בישראל, עשיר במזון מן הצומח, פירות וירקות, קטניות, דגים, שמן זית ודגנים מלאים ודל במוצרי חלב ובבשר.

סלט ירקות (צילום:  Anna Shepulova, shutterstock)
אוכל בעיקר תפריט צמחוני | צילום: Anna Shepulova, shutterstock

מפגין חמלה

חמלה היא דבר חשוב שיהיה לכולנו, אבל אתם בטח תוהים מה הקשר בינה לבין חיים ארוכים. ובכן, לפי הדלאי לאמה, חמלה היא כלי חשוב בדרך להיות מאושרים יותר. לפי הדלאי לאמה, חמלה פותחת את הלב שלנו ואילו פחד, כעס, שנאה מגבילים את הנפש שלנו. לטענתו, אקטים של חמלה לא רק עוזרים לנו להגיע לשקט נפשי, אלא גם מהווים דרך מעולה להרגיש יותר מחוברים לאחרים.